Skuteczna reklama w Internecie – jak ją przygotować?

Skuteczna kampania AdWords – coś, o czym marzy niejeden przedsiębiorca. Reklamy Google AdWords na stałe zakorzeniły się w przestrzeni internetowej i są ważnym elementem marketingu internetowego. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów i zaprezentowanie im oferty lub konkretnej akcji.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

skuteczna reklama w internecie - adwords

Skuteczna reklama w internecie wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Dodatkowo nie wystarczy tylko emitować reklamy bez większej kontroli – podstawa to bieżące sprawdzanie wyników i optymalizacja kampanii. W tym tekście pokażemy Ci, jakie cechy ma skuteczna kampania AdWords.

Skuteczna reklama AdWords – najpierw określ cel

System Google AdWords jest dosyć intuicyjny w obsłudze, ale pamiętaj, że nie zrobi niczego za Ciebie i to Ty musisz odpowiednio pokierować kampanią, co już nie jest takie łatwe. Na samym początku warto określić cel marketingowy, który chcesz osiągnąć. Bez tego nie będzie możliwe stworzenie skutecznej kampanii AdWords i odniesienie sukcesu poprzez dotarcie do grupy docelowej, która Cię interesuje. Początkowy plan jest bardzo istotny w marketingu – dlatego warto na spokojnie zastanowić się nad celem kampanii i jej późniejszą realizacją.

Wybierz typ kampanii pasujący do Ciebie

System Google AdWords oferuje wiele rodzajów kampanii reklamowych. Jedne sprawdzą się w Twoim przypadku a inne nie, dlatego jeżeli chcesz aby Twoja reklama w internecie była skuteczna musisz wybrać odpowiedni typ. Niezwykle istotne jest, by na tym etapie nie popełnić błędu, dzięki temu zaoszczędzisz nieco pieniędzy i szybciej osiągniesz pożądane rezultaty. Wybierając typ kampanii, ustalisz jakiego rodzaju reklamy będziesz emitować i gdzie system powinien je wyświetlać. To bardzo ważne z perspektywy klienta, który natknie się na Twój przekaz reklamowy..

Wybierz obszar geograficzny i postaw na skuteczną reklamę

Jeżeli chcesz, żeby Twoja reklama w Internecie była skuteczna, musisz odpowiednio zdefiniować obszar geograficzny, na którym będzie się pojawiać. Zastanów się, więc, czy Twój produkt ma zasięg globalny, czy może lepiej skupić się na konkretnym kraju, a nawet mieście. Dzięki możliwościom, jakie daje system AdWords, możesz bardzo zawęzić grono swoich odbiorców i trafić w prawdziwą niszę. Przeczytaj: Targetowanie reklam AdWords

Czasami jest to o wiele skuteczniejsze niż “bombardowanie” całego świata swoim przekazem reklamowym. Warto zastanowić się nad swoją grupą docelową i tak przygotować kampanię, by jak najbardziej odpowiadała ona potencjalnym klientom zainteresowanym ofertami lub usługami Twojej firmy.

Nawiązuj do strony docelowej

Twoja reklama AdWords to swoistego rodzaju drogowskaz, który prowadzi do strony docelowej. Skuteczna reklama w internecie to taka, której treść i forma jest ściśle związana z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej. Zadbaj o jej wygląd oraz UX (user experience). Pamiętaj, że internauci, jeżeli tylko są odpowiednio pokierowani, podejmują decyzje zakupowe błyskawicznie. Zaplanuj całą ścieżkę i spraw, by była jak najprostsza.

Pamiętaj, że wybór fraz do reklamy ma również kluczowe znaczenie. Dzięki temu Twoja reklama będzie wyświetlała się właściwym klientom – przy wyborze bierz też pod uwagę treści znajdujące się na stronie docelowej. Słowa kluczowe muszą do nich ściśle nawiązywać. Najlepiej skorzystać z dostępnego Planera słów kluczowych, który poda Ci on propozycje najtrafniejszych fraz. Możesz również określić wykluczone słowa kluczowe. Dzięki temu Twoja reklama nie będzie wyświetlać  się użytkownikom , którzy nie są nią zainteresowani.

Skuteczna reklama AdWords = dobre treści reklamowe

Jest to etap, który niestety bardzo często jest bagatelizowany przez reklamodawców, a naprawdę istotny jeśli chodzi o marketing. Należy jednak docenić moc słowa  – treści reklamowe mają największy wpływ na to, czy potencjalny klient zechce kliknąć w Twoją reklamę. Co prawda na początku przygody z Google AdWords może to się wydawać nieco skomplikowane, ale mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie można stworzyć atrakcyjną reklamę. Tworząc tekst reklamowy, warto popatrzeć na niego z perspektywy klienta oraz sprzedawcy. Zastanów się zatem, jaka powinna być reklama, by przekonała Cię do zakupu i spróbuj to wdrożyć. Skuteczna reklama AdWords może pokazywać korzyści produktu.

Z kolei jako sprzedawca musisz przedstawić się jak najlepiej (bez wyolbrzymiania). Opisuj produkt lub usługę konkretnie i pamiętaj, aby tekst reklamowy posiadał słowa kluczowe i i pokazywał, dlaczego Twoja oferta jest atrakcyjna. Spróbuj tak opowiedzieć o produkcie, by klient uwierzył, że jest on mu niezbędny. Największą uwagę zwróć na tytuł i nagłówki. To one bowiem przyciągają wzrok i są kluczowe, jeśli chodzi o zainteresowanie klienta reklamą. Zastosuj również CTA (call to action). Są to bardzo perswazyjne zwroty, które pomagają użytkownikom podjąć decyzję zakupową. W reklamie w wyszukiwarce warto również wykorzystać dostępne rozszerzenia, które zwiększają skuteczność reklamy.

Sprawdzaj skuteczność reklamy w internecie i eksperymentuj

Twoja kampania reklamowa AdWords już działa. Reklamy są wyświetlane, a Ty czujesz, że wykonałeś kawał naprawdę dobrej roboty. Czy Twoja reklama w internecie jest skuteczna? Warto byłoby to sprawdzić. Jeżeli więc chcesz dowiedzieć się, czy Twoja reklama AdWords faktycznie działa, musisz bardziej się jej przyjrzeć. System Google oferuje możliwość śledzenia statystyk kliknięć i wyświetleń. Możesz również dowiedzieć się, jak wygląda współczynnik klikalności. Analizując statystyki, odnoś je zawsze do wcześniej ustalonych celów. Skupiaj się tylko na tych znacznikach, które widocznie pomagają osiągać założenia kampanii. Jeżeli sprawdzasz skuteczność po raz pierwszy proponujemy zacząć od kliknięcia w kartę “Kampanie” na Twoim koncie AdWords. Tam znajdziesz wszystkie statystyki reklam. Możesz również tworzyć szczegółowe raporty z kampanii. Warto eksperymentować z reklamą i sprawdzić, co sprawdza się najlepiej.

To tylko początek

Przedstawiliśmy Ci tylko kilka dobrych praktyk, które pomogą stworzyć skuteczną reklamę w Internecie. System AdWords nie jest łatwy dla początkujących, ale jeżeli posłuchasz tych kilku wskazówek, będziesz mieć dużą szansę na dobrą reklamę. Dobrze, jeżeli zlecisz prowadzenie kampanii specjalistom, którzy mają doświadczenie w marketingu internetowym. Dzięki temu zyskasz pewność, że kampania AdWords będzie skuteczna i pomoże Ci w sprzedaży. Pamiętaj, że system często się zmienia i jest wzbogacany o nowe funkcjonalności i tylko fachowcy są w stanie dynamicznie na nie reagować.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    Odpowiadasz na komentarz Dawid.

    Zasady komentowania

    1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
      1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
      2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
    2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
      1. zawiera wulgaryzmy;
      2. obraża innych użytkowników;
      3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
      4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
      5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

    1. Robert pisze:

      Dobry wstęp. U mnie bardzo fajnie się sprawdza kampania adwords, jednak pomimo czytania samemu jak ją prowadzić, a może właśnie dlatego, że czytałem i widziałem ile jest opcji, wolałem zlecić ją specjaliście.

    2. Adam pisze:

      Warto dobrze przemyśleć samą treść reklamy. Coś ciekawe i intrygującego z pewnością zwiększy jej skuteczność. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i wyczucia smaku – co nie zawsze niestety ma miejsce.

    3. Gość pisze:

      Dlatego zawsze sprawdzam skuteczność reklamy w internecie i eksperymentuje z różnymi ustawieniami.

    4. Michał Krawczykowski pisze:

      „Skuteczna reklama w internecie to taka, której treść i forma jest ściśle związana z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej.” Tak się ostatnio z ciekawości przyglądam reklamom, które mi się wyświetlają i zauważyłem, że wielu reklamodawców na z tym elementem problem – landing nie kontynuuje tematu, który podjęła reklama. To znaczy : zwykle kontynuuje, ale zbyt szeroko. Na przykład: reklama mówi o laptopach dla grafików, a landing pokazuje laptopy – a ja sam mam sobie znaleźć, które są polecane dla grafików ;)

    5. Dawid pisze:

      Reklama w internecie jest bardzo ważna, ponieważ nasze usługi mogą nie być potrzebne lokalnej społeczności. Dlatego warto zdecydować się na profile social media, własną stronę oraz inne dodatkowe środki reklamowe, które dotrą do dużej ilości osób. W ten sposób możemy pozyskać potencjalnego nowego klienta.

    6. Przemek pisze:

      Dziś już trochę mniej korzystam z AdWords, ale parę lat temu udało mi się ruszyć porządnie dzięki temu z moją pierwszą stroną, którą później wykupiła większa marka, więc było warto.