Z reklamą mobilną możesz dotrzeć do ponad 70% użytkowników Internetu

Rynek smartfonów rozwija się w zaskakującym tempie. Z danych Google wynika, że w Polsce korzysta z nich już ponad 70% internautów, w tym 13% używa ich częściej niż innych urządzeń. Wniosek? Reklama mobilna może być jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta. Tylko… Jak sprawić, by faktycznie trafiła do odbiorcy oraz zainteresowała go?

Korzystanie ze smartfonów i tabletów (a szczególnie tych pierwszych), stało się dziś nawykiem wielu ludzi. Badania mówią, że aż 6 na 7 osób spogląda na ekran swojego inteligentnego telefonu już w godzinę po przebudzeniu. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku osób młodych.

Ze względu na swój ogromny zasięg, kanał mobilny wykazuje niemały potencjał reklamowy, którego aż szkoda byłoby nie wykorzystać. Dotyczy to szczególnie reklam Google AdWords – smartfony to niezbędne narzędzia do wyszukiwania informacji oraz przeglądania witryn internetowych. Aby tworzyć skuteczne, przyjazne użytkownikom reklamy, warto mieć na uwadze co najmniej kilka istotnych kwestii. Podpowiadamy, jak optymalizować reklamy dla urządzeń mobilnych.

Po pierwsze – odpowiednie rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam to te informacje, które mogą mieć istotny wpływ na działania użytkowników. Najważniejsze z nich to:

rozszerzenia połączeń, dzięki którym reklamy umożliwiają bezpośredni kontakt telefoniczny.
rozszerzenia lokalizacji – w ten sposób reklamy ułatwiają nie tylko odnalezienie lokalizacji sklepu, ale i odwiedzenie go bądź kontakt z nim w czasie jego otwarcia.
rozszerzenia linków, dzięki którym możliwe jest przejście bezpośrednio do konkretnych podstron.
rozszerzenia aplikacji – reklamy promują dane aplikacje lub budują zaangażowanie, jeśli użytkownik już je posiada.

Po drugie – przygotowanie odpowiednich tekstów reklamowych

Wiemy, że ekrany urządzeń mobilnych są mniejsze, dlatego fakt ten powinniśmy mieć na uwadze między innymi podczas tworzenia tekstowych przekazów reklamowych. Najważniejsze informacje warto umieszczać w nagłówku oraz pierwszej linijce tekstu – w niektórych przypadkach druga linijka może po prostu nie zostać wyświetlona. We wskazanych miejscach warto zawrzeć najważniejsze informacje oraz, koniecznie, skuteczne call to action.

Po trzecie – prawidłowe dopasowanie linków

Aby zapewnić użytkownikom większą wygodę, warto zadbać także o odpowiednie dopasowanie linków. Na ekranach smartfonów czy tabletów jest mniej miejsca, w związku z czym linki do podstron powinny być krótsze niż te standardowe. Co więcej, istotne jest także prezentowanie wyświetlanego adresu URL jako dostosowanego do urządzeń kategorii mobilnej. W ten sposób użytkownicy świadomi są łatwiejszej i wygodniejszej nawigacji, której oczekują.

Po czwarte – rozmiary dostosowane do reklam mobilnych

Jak już wspomnieliśmy wcześniej – ekrany urządzeń mobilnych są mniejsze, a zatem wymagają odpowiedniego dostosowania do nich rozmiarów reklam. Warto wykorzystywać standardowe rozmiary, takie jak 320×50, 300×250, 728×90. Będzie to dotyczyć również wskazanych wcześniej reklam tekstowych.

Po piąte – dostosowania stawek mobilnych

Aby nasze reklamy mogły wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania (czyli tam, gdzie jest szansa na największą liczbę kliknięć), należy ustalić dostosowania stawek mobilnych. Tworzy się je na podstawie pełnej wartości reklam mobilnych, która bierze się z kolei z Łącznej szacunkowej liczby konwersji. Łączna liczba konwersji to konwersje z różnych urządzeń, pobrania aplikacji, połączenia z reklam typu ,,Tylko połączenie”. Co ważne, warto oszacować także wartość innych konwersji, jak np. wizyty w sklepie, aby mieć pełen obraz wartości reklam mobilnych.

Po szóste – śledzenie konwersji

Warto śledzić różnego rodzaju konwersje, także same połączenia telefoniczne. W tym celu powinniśmy ustawić przedział czasowy dla wartościowych połączeń (należy pamiętać, że takie dane wymagają użycia specjalnych numerów Google do przekazywania połączeń).

Dzięki śledzeniu konwersji telefonicznych będziemy mogli ustalić, które ze słów kluczowych, reklam, grup reklam oraz kampanii, generują najbardziej wartościowe połączenia. Poznamy też wartość wskaźnika ROI, dzięki czemu łatwiej będzie nam podejmować kolejne decyzje. Możemy śledzić połączenia z reklam typu ,,Tylko połączenie”, połączenia z numerem telefonu znajdującym się w witrynie oraz kliknięcia numeru w witrynie.

Po siódme – dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych

Musimy pamiętać o tym, by nasza strona była możliwie jak najlepiej dopasowana do urządzeń mobilnych. Szacuje się, że takie strony mogą mieć nawet ponad 2 razy wyższy współczynnik konwersji w stosunku do stron, które nie zostały odpowiednio przystosowane.

Po ósme – zachęta do bezpośredniego kontaktu

Jeżeli bardziej zależy nam na połączeniach aniżeli odwiedzinach na naszej stronie, warto postawić na reklamy typu ,,Tylko połączenie”. Będzie to bezpośredni i szybki sposób na kontakt z naszą firmą, a dla nas – większa szansa na zysk.

Nasz zespół specjalistów przygotuje dla Ciebie reklamę, która zwiększy Twoją sprzedaż. Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem