Działania marketingowe, jak je łączyć z korzyścią dla firmy?

Marketing internetowy daje możliwość korzystania z wielu rozwiązań. Działania marketingowe w internecie to niekończąca się lista narzędzi i procesów, które często wydają się zbyt trudne i skomplikowane, aby je wdrożyć. Tymczasem wystarczy połączyć 5 podstawowych działań marketingowych, by zbudować efektywną strategię i zbliżyć się do swoich klientów. W poniższym artykule przedstawimy jakie działania marketingowe warto ze sobą łączyć oraz jakie korzyści Twoja firma może osiągnąć dzięki tym połączeniom.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Działania marketingowe - jak je łączyć

Działania marketingowe – co to oznacza dla Twojej firmy?

Działania marketingowe to zespół czynności, które prowadzą do kreowania wizerunku Twojej firmy, pomagają promować produkty lub usługi oraz pozwalają na budowanie relacji z klientem. Ich wymiar oraz zakres działania może być różnorodny, jednak powinien być zawsze dostosowany do konkretnego produktu bądź usługi. Nie możemy więc powiedzieć, że istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź na pytanie, jakie działania marketingowe zastosować w firmie. Wszystko zależy od tego, jaki cel chcesz osiągnąć.

Niewątpliwym plusem stosowania działań marketingowych jest możliwość ich łączenia. Jeżeli zastanawiasz się nad wdrożeniem konkretnych rozwiązań w swojej firmie, postaw w pierwszej kolejności na te działania marketingowe, które pozwolą Ci na optymalizację procesu promocji i zbliżą do osiągnięcia zaplanowanego celu.

Plan jako pierwszy krok do skutecznych działań marketingowych

Planowanie to bez wątpienia jeden z trudniejszych etapów wdrażania działań marketingowych w firmie. Jednocześnie jest to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu możesz określić, jakie są Twoje cele i jakich środków użyjesz do ich realizacji. Jak więc zaplanować idealne działania marketingowe dla Twojej firmy?

Zacznij od celu

Działania marketingowe powinny mieć cel. Może nim być zwiększenie zysku, poprawienie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych, czy budowanie relacji z klientami. Ty wybierasz, co obecnie jest dla Ciebie najważniejsze. Pamiętaj, że te cele wcale nie muszą wykluczać się wzajemnie. Możesz jednocześnie zwiększać sprzedaż swoich produktów, czy usług, a przy tym nawiązywać trwałe kontakty i więzi z konsumentami. Na tym etapie masz szerokie spektrum wyboru, więc skorzystaj z wszystkich możliwości.

Zbadaj rynek i konkurencję

Analiza konkurencji to bardzo ważny krok, który pozwoli Ci na sprawdzenie, w których obszarach działań marketingowych występują u Ciebie braki. Przykładowo, jeżeli Twoja konkurencja korzysta z SEO i odnosi dzięki temu widoczne sukcesy, to znak dla Ciebie, abyś również rozważył taki kierunek działań. Poszukaj profesjonalistów, którzy pomogą Ci dobrać odpowiednią strategię, której wynikiem będzie osiągnięcie zaplanowanego wcześniej celu. Trzymaj rękę na pulsie i nie zostawaj w tyle!

Wybierz kanały dystrybucji

Działania marketingowe mają to do siebie, że mogą być prowadzone z wykorzystaniem wielu narzędzi i platform. Nie zamykaj przed sobą drzwi i nie skupiaj się tylko i wyłącznie na jednym podejściu. Przykładowo, stosując działania SEO, optymalizujesz swoją stronę pod względem wyników wyszukiwarek internetowych. To jednak nie jest całościowy klucz do sukcesu. Użytkownik, trafiając na Twoją stronę internetową, potrzebuje motywu, by na niej pozostać. Z pomocą może przyjść tworzenie wartościowego contentu, dzięki któremu potencjalni klienci wzmocnią swoje zainteresowanie Twoją marką. Łączenie poszczególnych działań marketingowych pozwoli Ci więc na osiągnięcie długofalowych i realnych efektów.

Działania marketingowe – przykłady skutecznych połączeń

Wiemy już, że działania marketingowe da się ze sobą łączyć. Oto nasza propozycja 5 działań, które wdrożone w firmie, zmienią oblicze Twojego biznesu!

Widoczność w internecie, czyli SEO, SEO i jeszcze raz SEO

Działania marketingowe firmy, która chce zwiększyć swoją widoczność w internecie bardzo często rozpoczynają się od SEO. Dobrze przeprowadzona optymalizacja stronylink building mogą przynieść zadowalające efekty. Specjaliści od SEO swoją pracą umożliwiają zwiększenie widoczności firmy w sieci. Odpowiednio prowadzone działania skutkują tym, że strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod coraz większą liczbę fraz, dzięki czemu informacja o niej dociera do większej ilości potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie słów kluczowych, czyli takich po których Twoi potencjalni klienci mogą szukać Twojego produktu lub usługi w internecie. SEO jest bardzo ważną częścią strategii marketingu dla firmy, która chce istnieć w internecie, a pozycjonowanie swojej strony www traktuje poważnie. Samo SEO to jednak jeszcze nie kompleksowa strategia marketingowa. Sprawdź: 5 porad SEO dla content marketerów

Wartościowy przekaz, czyli content marketing

Obecnie w ślad za działaniami SEO idzie content marketing, czyli marketing treści. Nawet jeśli ktoś dzięki SEO odnajdzie Cię w wyszukiwarce to wciąż musisz zainteresować osobę, która znajdzie się na Twojej witrynie. Użytkownicy internetu coraz częściej zwracają uwagę na to, jak prezentowana jest treść na stronie, czy wiadomości są wiarygodne i ciekawe, a także czy układ strony jest dopasowany do ich potrzeb. Działania marketingowe firmy związane z content marketingiem mają na celu przede wszystkim stworzenie jasnychprzejrzystych treści, które będą odpowiedzią na potrzeby potencjalnych klientów. Jeśli odbiorca trafi na Twój artykuł, przeczyta go i znajdzie w nim wszystko czego potrzebował to jest duża szansa, że przejdzie na kolejne podstrony, a kiedyś powróci na Twoją stronę by dokonać zakupu lub skorzystać z usługi.

Bezpośredni kontakt z odbiorcą, czyli social media

Nikogo nie trzeba przekonywać, że obecnie social media mają ogromną moc. Portale społecznościowe dają firmom wiele możliwości. Jedną z najciekawszych jest marketing wirusowy. Dobrze przygotowana wirusowa kampania social media daje szybkie efekty, a jej koszty są stosunkowo niskie w porównaniu do osiąganych rezultatów. Firmowe profile na portalach społecznościowych pozwalają również na wchodzenie w interakcje z odbiorcami produktów lub usług firmy, co zwiększa jej wiarygodność oraz pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku marki. O działaniach w social mediach i kampaniach wirusowych pisaliśmy więcej w poprzednich wpisach. Sprawdź: Social media marketing – jakie możliwości oferuje?

działania marketingowe firmy

Komunikacja przez pocztę elektroniczną, czyli E-mail marketing

Działanie marketingowe, które przychodzi z pomocą przy budowaniu trwałych relacji z klientem, a także wzmocnieniu wizerunku marki w jego świadomości to z pewnością e-mail marketing. Za jego pośrednictwem, zyskujesz bezpośrednie narzędzie komunikacji na linii sprzedawca — klient. Spersonalizowane wiadomości, ciekawe treści oraz dopasowana pora wysyłki pomogą zoptymalizować proces reklamy i przyczynią się do nawiązania trwałego kontaktu z Twoim klientem. Jesteś ciekaw, jakie jeszcze korzyści niesie zastosowanie e-mail marketingu?

Skuteczna reklama, czyli kampanie Google Ads

Zastosowanie reklam Google Ads to kolejne działanie marketingowe, które skutecznie wpływa na Twoją rozpoznawalność w internecie. Dzięki reklamom Google dotrzesz ze swoim przekazem tam, gdzie znajdują się Twoi klienci. Jakie są działania marketingowe, które może zaproponować Google Ads? To możliwość dotarcia do klientów poprzez serwisy internetowe, czyli wykorzystanie reklamy displayowej. Mogą to być również reklamy wyświetlane na platformie YouTube, czy też reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Takie działania bez wątpienia wspomogą proces pozyskiwania nowych klientów, bo odnajdują ich w miejscach, gdzie skupiają oni swoją aktywność.  Nie zapominaj jednak o możliwości łączenia działań marketingowych, przykładowo SEO i PPC (reklamy Google), o których korzyściach pisaliśmy we wcześniejszym artykule.

Co daje łączenie działań marketingowych?

Nie jesteś pewny, czy wyszczególnione przez nas działania marketingowe sprawdzą się w Twojej firmie? Zobacz zestawienie korzyści, jakie może przynieść łączenie tych działań, by uzyskać zadowalające efekty w krótszym czasie.

Działania marketingowe warto łączyć, gdyż:

  • Strona jest widoczna w wielu miejscach – SEO pomaga Ci zaistnieć w wynikach wyszukiwania, ciekawa treść może być udostępniana przez inne portale branżowe, dzięki czemu zyskasz wartościowe linki prowadzące do stron. A dodatkowo prowadząc portale społecznościowe, jesteś widoczny wśród setek, a nawet tysięcy fanów, którzy właśnie w social media szukają wszelkich informacji.
  • Docierasz do większej grupy potencjalnych klientów – Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, jesteś obecny w social mediach i możesz wybrać docelową grupę odbiorców, a dzięki marketingowi wirusowemu reklama Twojej firmy dociera do jeszcze większej ilości osób, co wiąże się ze zwiększeniem zysków, większą ilością subskrybentów lub odwiedzin na stronie (w zależności od tego na jakie cele ukierunkowana jest kampania).
  • Szybciej budujesz świadomość marki wśród klientów – dzięki interakcjom na portalach społecznościowych oraz wysokiej jakości treści na stronie, szybciej budujesz świadomość marki. Jest to bardzo ważne, szczególne w branżach o dużej konkurencji. Klienci szybciej zapamiętują markę i produkt, dzięki czemu chętniej powracają na Twoją stronę.
  • Skalujesz swój biznes – dzięki łączeniu działań marketingowych Twój biznes ma możliwość swobodnego rozrastania się na wielu płaszczyznach. Przykład działania marketingowego, który pomoże Ci osiągnąć ten cel to połączenie SEO, Google Ads i ciekawego contentu. Dzięki pozycjonowaniu strony pojawiasz się wyżej w wynikach wyszukiwania. Google Ads wspomoże proces zakorzenienia Twojej marki w podświadomości potencjalnych klientów. Natomiast wartościowy content sprawi, że użytkownicy zapamiętają Twoją stronę i będą chcieli na nią niejednokrotnie wrócić w celu znalezienia interesujących ich treści. Brzmi zachęcająco? Sprawdź naszą ofertę pozycjonowaniaperformance marketingu.

Oczywiście to nie koniec możliwości. Dla każdej firmy należy wybrać indywidualny zestaw metod i działań marketingowych. Każdy biznes jest inny. Zgłaszając się do firmy specjalizującej się w marketingu internetowym przedstaw jej swoje cele, aby specjaliści pomogli wybrać Ci metody, które najlepiej sprawdzą się przy Twoim biznesie.

Działania marketingowe – jak zmierzyć ich efektywność?

Nieodłącznym procesem przy planowaniu i prowadzeniu działań marketingowych firmy jest sprawdzanie ich efektywności. W końcu jeżeli chcemy, żeby nasz wysiłek nie poszedł na marne, a obiecywane korzyści stały się realne, warto poświęcić swój czas również na wyciąganie wniosków i ciągłe ulepszanie strategii. Efektywność działań marketingowych można zmierzyć poprzez:

  • Przyjrzeniu się kosztom przeznaczonych na daną kampanię reklamową- porównanie wydatków na działania marketingowe firmy w danym okresie z analogicznym okresem w ubiegłym roku pozwoli zobaczyć jakie cele zostały zrealizowane: np. czy i o ile zwiększyła się sprzedaż, czy liczbę pozyskanych leadów.
  • Wykorzystaniu raportów Google Analytics i Facebook- pozwolą one na ocenę, m.in. tego ile osób odwiedziło Twoją stronę, co niewątpliwie ma znaczenie w sprawdzaniu efektywności działań. Wszyscy, którzy działają w social media, wiedzą, że powiązane z nimi narzędzia pozwalają na śledzenie skuteczności kampanii marketingowych niemal w czasie rzeczywistym.

Zadbanie o działania marketingowe zarówno na etapie planowania i realizacji, jak i już po ich zakończeniu niewątpliwie dostarczy wielu cennych informacji i pozwoli określić, które z nich się sprawdziły, a które nie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź naszą ofertę analityki internetowej. W EACTIVE #wiemyjak ważna jest analiza efektywności.

#wiemyjak dobrać działania marketingowe dla Twojej strony

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.7/5 (29)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Wojtek.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Paulina pisze:

    SEO, content i social media to najważniejsze ogniwo budowania strategii i wizerunku firmy. Fajnie, że we wpisie pokazano, jak można łączyć te działania i działać wieloetapowo nad rozwojem marki.

  2. Sebastian pisze:

    Wartościowy artykuł. Obecnie bez łączenia działań marketingowych, firma nie jest w stanie pokazać całego swojego potencjału. Ważna też jest sama analityka, bez niej nie dowiemy się, czy strategia firmy działa.

  3. Ania pisze:

    Łączenie działań marketingowych to wdzięczny temat. Plan i cel jest najważniejszy, bo doborem odpowiednich narzędzi zajmą się już profesjonaliści. Ciekawy artykuł, więcej takich.

  4. Wojtek pisze:

    W przypadku łączenia działań marketingowych ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań i zdecydowanie, które treści i przy użyciu jakich kanałów powinny być udostępniane. Zgadzam się również, że mierzenie efektywności ma kluczowe znaczenie dla planowania i prowadzenia działań marketingowych.

  5. Patryk pisze:

    Narzędzia marketingowe można łączyć, ważne jest to żeby to wszystko miało ręce i nogi. Ja wprowadziłem w 2017 roku marketing smsowy. Szczerze powiedziawszy nareszcie udało mi się znaleźć odpowiednie działanie, które najlepiej trafia do grupy docelowej. Oprócz tego jest to bardzo proste: ja współpracuję z platformą playsms.pl, która obsługuje takie narzędzia.