6 kłamstw firmy SEO, na które musisz uważać

kłamstaw firma, branża seo

Na efekty związane z pozycjonowaniem w niektórych przypadkach trzeba czekać bardzo długo. Walka o pozycje, które zmieniają się jak w kalejdoskopie oraz nieuchwytność działań składających się na SEO powoduje, że przedsiębiorcy tak naprawdę nie wiedzą, na czym polega optymalizacja serwisu oraz osiągnięcie widoczności w wynikach wyszukiwania pod określone słowa kluczowe. Wyobrażenia i domysły skutkują powstawaniem wielu mitów dotyczących firm seo. A część z nich wychodzi z ust osób zajmujących się pozycjonowaniem. Branża SEO codziennie musi walczyć z mylnymi przekonaniami, by zyskać nowych klientów. Jakie są najpopularniejsze kłamstwa dotyczące pozycjonowania? #wiemyjak

Firmy SEO nie muszą poznawać branży w której działasz

Utarło się przekonanie, że agencje zajmujące się pozycjonowaniem powinny posiadać doświadczenie wyłączenie we wdrażaniu skutecznych strategii związanych z optymalizacją stron i zdobywaniem wysokiej pozycji. Jednym słowem – pozycjoner musi znać tylko na działaniach SEO. Nie jest to prawda.

Przygotowanie odpowiednich zaleceń optymalizacyjnych wymaga poznania branży, w której działa klient. Często nawyki konsumentów mają kluczowe znaczenie dla powodzenia procesu związanego z pozycjonowaniem. Ogromną rolę może odgrywać konkurencja lub jej brak. Jeśli przedsiębiorca, który korzysta z usług firmy SEO, sprzedaje unikalne produkty, dość łatwe stanie się uzyskanie wysokich pozycji w rankingu dla Jego strony internetowej. Istnienie wielu konkurentów, posiadających wsparcie pozycjonerów, implikuje przeprowadzenie dokładnej analizy i zastosowanie takich działań, które będą efektywne i pozwolą zrealizować założone cele biznesowe. Indywidualnie podejście do każdego klienta to jeden z ważniejszych czynników, które wpływają na końcowy sukces.

Branża SEO może zagwarantować pierwszą pozycję w Google

Żaden pozycjoner nie może zagwarantować określonej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na ranking mają wpływ różne czynniki, których Google nie chce zdradzić. Branża SEO nigdy nie może być pewna co przyniesie aktualizacja algorytmów wyszukiwania. Dlaczego?

Po pierwsze, terminy update’ów nie są zapowiadane. Nigdy nie wiadomo kiedy nastąpią zmiany. Po drugie, przeprowadzając pewne testy można sprawdzić, które elementy mają wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak proces długotrwały. A Google wciąż wprowadza aktualizację w algorytmach, zatem działania, które były skuteczne kilka lat temu dzisiaj się już nie liczą.  Są firmy, przy których nawet kilka lat to za mało by osiągnąć pierwszą pozycję w wyszukiwarce, warto wówczas połączyć SEO z innymi działaniami, gdyż może to przynieś znacznie lepsze rezultaty.

Treści mają drugorzędne znaczenie

Wiele osób myśli, że użytkownicy nie czytają treści zamieszczonych na stronach internetowych. Często zdarzają się więc duplikaty tekstów, powielanych z różnych źródeł. W przypadku e-sklepów powszechne stało się zamieszczanie opisów pochodzących z witryn producentów. Skuteczne firmy SEO zachęcają swoich klientów do przygotowywania unikalnych opisów. Być może internauci nie zwracają większej uwagi na to, czy treści na stronie nie zostały skopiowane od konkurencji. Pamiętaj jednak, że oryginalność tekstów jest rozpatrywana przez algorytmy wyszukiwarki. Za kopiowanie można otrzymać karę i zostać usuniętym z wyników wyszukiwania. Najlepsze agencje SEO wiedzą, że warto łączyć SEO z Content Marketingiem .

Liczy się wyłącznie ilość linków

Branża SEO już wielokrotnie przeszła kilka rewolucji. Jeszcze do niedawna tworzenie systemu wymiany linków (strona A linkuje do strony B, a B do A) było powszechnie stosowaną praktyką, a co ważniejsze takie działania przynosiły wymierne efekty. Google postanowiło zawalczyć z odnośnikami niskiej jakości, wprowadzając algorytm Pingwin. Od tego czasu nie liczy się już liczba linków prowadzących do serwisów, ale ich jakość. Obecnie firmy SEO stosują kompleksowe działania, kreatywny link building, który ma pomóc w zdobyciu wartościowych odnośników do strony.

SEO rozwiązuje wszystkie problemy e-commerce

Zastanów się, czy dobrze rozumiesz, na czym polegają usługi SEO. Wielu przedsiębiorców sądzi, że inwestycja w automatyczne pozycjonowanie stron wiąże się z uzyskiwaniem wyższych przychodów ze sprzedaży. Jest to błąd.

Firmy SEO zajmują się wypracowaniem widoczności w wynikach wyszukiwania. Zajęcie miejsca w Top10 nie gwarantuje jednak wzrostu zysków. Ruch na stronie z pewnością wzrośnie, liczba użytkowników zaglądających do serwisu będzie znacznie wyższa, ale to nie oznacza, że wszyscy odwiedzający staną się kupującymi. Czasami przyczyny niskiej sprzedaży tkwią w czynnikach związanych z tradycyjnym handlem – ceny są wysokie, produkty nie spełniają oczekiwań klientów, a proces zakupowy jest za bardzo skomplikowany. Pomyśl o tym zanim winę za niepowodzenia zrzucisz na SEO. Widoczność w wynikach wyszukiwania daje Ci możliwość dotarcia do klientów, ale Ty musisz ją wykorzystać :)

Firmy seo nie muszą mieć specjalistycznej wiedzy

Prawda jest taka, że każdy może podejmować działania związane z pozycjonowaniem stron www. Jeśli sądzisz, że jako właściciel serwisu posiadasz wystarczającą wiedzę, aby realizować skuteczną strategię SEO, podejmij się jej realizacji. Musisz jednak mieć na względzie, że pozycjonerzy są na bieżąco ze wytycznymi Google’a, śledzą trendy w branży SEO oraz odznaczają się doświadczeniem w optymalizacji serwisów. Podejmując samodzielne działania, licz się z możliwością niepowodzenia. Przyjęcie niewłaściwych metod pozycjonowania może się wiązać z usunięciem z rankingu lub spadkiem na bardzo odległą pozycję. Skutki popełnionych błędów mogą być dla Ciebie i Twojego serwisu niezwykle dotkliwe.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem