7 typów fraz kluczowych – znasz wszystkie?

frazy kluczowe

Frazy kluczowe – to one spędzają sen z powiek pozycjonerom i seo copywriterom. Dobrze dobrane bardzo pomagają odnieść sukces w internecie. W dzisiejszym wpisie nie będziemy pisać o tym, w jaki sposób dobierać frazy kluczowe, tym razem skupimy się na tym, jakie rodzaje słów kluczowych występują najczęściej. A które z nich Ty wykorzystujesz w procesie pozycjonowania swojej strony? #wiemyjak

Czym jest fraza kluczowa?

Słowa kluczowe, inaczej frazy kluczowe, to wyrazy, które są wpisywane w wyszukiwarce, celem odnalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług. Wybór fraz kluczowych jest często jednym z pierwszych etapów pozycjonowania strony, ale nie tylko. Słowa kluczowe są wykorzystywane również w innych działaniach marketingowych jak np. reklamy Google, portale społecznościowe czy akcje marketingowe.

Jak dzieli się frazy kluczowe?

Możemy zatem wyróżnić następujące frazy kluczowe:

1. brandowe frazy kluczowe– są to słowa, wpisywane gdy nie znamy dokładnego adresu strony danej firmy. W wyszukiwarkę najczęściej wpisywana jest nazwa firmy lub część adresu strony internetowej, na którą chcemy trafić. Z reguły w takim przypadku szukana strona pojawia się na pierwszym miejscu. Dzieje się tak, gdy nazwy firm są unikalne, a często nazwa domeny strony firmowej zawiera w sobie jej nazwę. Gdy nazwa firmy nie jest unikalna i jest wiele podobnych, warto zadbać o optymalizację pod frazę „nazwa firmy”.

2. ogólne słowa kluczowe – składają się z 1-2 słów. Są one używane przez osoby, które nie mają sprecyzowanych oczekiwań co do wyszukiwanych informacji. Przykładowo szukają butów, ale nie mają na myśli żadnego konkretnego modelu np. „buty” lub „buty zimowe”. Konkurencja wśród stron pozycjonowanych na takie słowa kluczowe jest bardzo duża, dlatego przy podejmowaniu działań i planowaniu strategii nie należy się skupiać wyłącznie na tego rodzaju frazach.

3. frazy kluczowe typu długi ogon (long tail) – składają się z więcej niż 2 wyrazów, są to dość precyzyjne frazy, które pozwalają na lepsze pozycjonowanie stron pod konkretnych klientów. Pozycjonowanie na te frazy jest łatwiejsze, gdyż występuje tutaj mniejsza konkurencja. Przykładem frazy kluczowej typu długi ogon może być zwrot „buty zimowe skórzane brązowe”, czy „samsung galaxy A5 złoty”.

4. słowa kluczowe wspierające kampanie reklamowe – są one wykorzystywane najczęściej na portalach społecznościowych takich jak Twitter czy Instagram. Dodatkowo występuje przy nich znacznik hashtag (#). Z reguły te słowa kluczowe pozwalają wyszukać posty i zdjęcia związane z organizowanym wydarzeniem lub kampanią, np. #EURO2016.

5. frazy kluczowe opisujące problemy klientów (szczegółowe pytania klienta i prośby o opinie) – czyli słowa, które wpisujemy gdy chcemy poznać opinie innych na temat danego produktu czy usługi, np. „sklep x opinie”, „sklep x reklamacje”, „prostownica remington s6500 opinie”. A także gdy chcemy znaleźć rozwiązanie problemu np. „samsung A5 niedziałający przycisk wstecz”. Warto monitorować takie frazy, by sprawdzić oczekiwań klientów i znać problemy jakie napotykają.

6. branżowe słowa kluczowe – pozwalają dotrzeć do informacji z branży, w tym do blogów tematycznych, dzięki którym można śledzić konkurencję, ale i dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy. Są to bardziej ogólne słowa jak np. „branża budowlana”, „marketing” , „moda”.

7. frazy kluczowe zawierające dane osobiste – nazwiska – w wielu branżach można wyróżnić autorytety, które wyznaczają kierunek, czy są uznawane za ekspertów. Ludzie śledzą poczynania takich osób, aby być zawsze na bieżąco z aktualnościami branżowymi. Przykładowo dla osób związanych z szeroko rozumianym SEO mogą to być pracownicy Google, informujący o bieżących zmianach w wyszukiwarce. Gdy śledzimy takie osoby w wyszukiwarce możemy bezpośrednio wpisać imię i nazwisko takiej osoby. Ale nie tylko wówczas wpisujemy takie słowa kluczowe. Stosujemy je również gdy chcemy sprawdzić specjalistę, który będzie świadczył dla nas usługę np. lekarza, prawnika czy specjalistę ds. marketingu. Warto sprawdzić jakie informacje wyświetlają się po wpisaniu nazwisk specjalistów pracujących w firmie.

Jak więc widać słowa kluczowe mogą służyć do wyszukiwania informacji przez klientów, ale i właścicieli firm. Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest konieczny by pozycjonowanie stron było skuteczne. Dlatego warto poświęcić odpowiednio dużo czasu, by dobrze dobrać frazy kluczowe do pozycjonowanej strony firmowej.

Nie tylko dobieramy najlepsze frazy kluczowe dla naszych klientów, ale również sprawiamy, że są pod nimi widoczni w internecie.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Gość.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Gość pisze:

    Bardzo fajnie opisane czynności dla poczatkujących. Dzięki!

  2. Adam pisze:

    Dzięki za artykuł, brawa za infografiki :p

  3. Bartek pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Frazy kluczowe i ich dobieranie to trudny temat dla początkujących, dzięki:)

  4. Gość pisze:

    Artykuł od którego powinno się zaczynać pozycjonowanie – nic tak nie ułatwia pracy przy pozycjonowaniu jak dobry dobór słów kluczowych lekceważąc te zagadnienie będąc nawet w TOP10 czy TOP5 możemy nie uzyskać pożądanego ruchu na stronie.