WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?

Nie bez powodu mówi się, że jeżeli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Do niedawna dotyczyło to jedynie osób prywatnych. Jednak coraz częściej do tej teorii można odnieść również przedsiębiorców. Jeżeli firma nie ma swoich profili na portalach społecznościowych, to wiele osób, dla których społecznościówki są cennym źródłem informacji nigdy się o niej nie dowie. Czym jest marketing w mediach społecznościowych i dlaczego warto takie działania podejmować w celu promocji firmy? #wiemyjak Oto najważniejsze informacje w tym zakresie.

Czym jest marketing w social mediach?

Social media marketing – to grupa działań marketingowych, które mają na celu generowanie ruchu na stronie przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, czyli popularnych serwisów takich jak chociażby Facebook, Google+, Twitter, Linkedin, YouTube, Goldenline, Yelp, Snapchat. Niektórzy do tej grupy zaliczają również działania w blogsferze, jednak te ostatnie bardziej kojarzone są z marketingiem szeptanym czy wpisami sponsorowanymi.

Marketing w mediach społecznościowych wykorzystywany jest w przez coraz więcej firm w tworzeniu długofalowej strategii marketingowej. Jest to popularne rozwiązanie z uwagi na to, że założenie konta i jego prowadzenie jest najczęściej darmowe, a dzięki temu można dotrzeć do wielu odbiorców. Z drugiej strony wiele osób nieumiejętnie prowadzi profile społecznościowe, co może prowadzić do różnych sytuacji, nawet do tzw. „czarnego PR”.

Co to są social media? Jakie są najczęściej wykorzystywane w Polsce?

Ogólnie za social media uznaje się strony internetowe oraz aplikacje na urządzenia mobilne, które pozwalają na tworzenie oraz wymianę treści pomiędzy poszczególnymi użytkownikami danego portalu czy aplikacji. Interakcja, która zachodzi pomiędzy użytkownikami jest z reguły niczym nieograniczona i odbywa się w czasie rzeczywistym. Większość serwisów tego typu, aby utworzyć konto prywatne należy mieć ukończone 13 lat (w praktyce różnie to bywa, bo można znaleźć konta młodszych osób). Jednak większość osób jest pełnoletnia i ten fakt wykorzystują firmy – w końcu to potencjalni klienci. Dotarcie do nich zabiera kilka chwil i może odnieść wręcz spektakularne efekty. W Polsce social media marketing opiera się na działaniach na Facebooku. Jednak coraz więcej firm decyduje się również na konta na Instagramie, Twitterze czy Snapchacie, gdyż i one zyskują na popularności wśród prywatnych użytkowników. Coraz bardziej popularne stają się również serwisy typu Linkedin czy Goldenline, które są bardziej nastawione na biznesowe kontakty pomiędzy użytkownikami np. na wyszukiwanie specjalistów z zakresu marketingu.

Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?

Social media marketing w dużej mierze opiera się na dobrze przygotowanej strategii marketingu wirusowego. Dobrze przygotowany post tego typu potrafi wygenerować naprawdę duży ruch. Jednak trzeba mieć świadomość, że bardzo duże znaczenie ma też zaangażowanie osób prowadzących profil. Interakcje z użytkownikami portalu śledzącymi profil to podstawa. Należy odpowiadać na pytania i komentarze, aby pokazać, że zależy nam na odbiorcach.

Bardzo ważną kwestią jest też odpowiedni wybór portalu społecznościowego. Najlepiej wybrać taki, na którym będzie najwięcej osób zainteresowanych produktem lub usługą.

Kolejną kwestią do rozważenia jest to, czy korzystać jedynie z darmowych opcji udostępnianych przez media społecznościowe, czy też korzystać z płatnych reklam, a jeśli tak to w jakim zakresie (np. promocja konkretnego postu czy całego profilu).

Jakie zalety i wady ma social media marketing?

Jako największe zalety marketingu w mediach społecznościowych wymienia się przede wszystkim:

  • bezpośredni kontakt z klientem;
  • duży zasięg informacji;
  • duża grupa potencjalnych odbiorców;
  • szybkość rozprzestrzeniania się informacji.

Do wad social media marketingu zaliczyć można:

  • możliwość powstania sytuacji kryzysowej;
  • duży szum informacyjny;
  • brak kontroli nad przekazywanymi informacjami.

Co ciekawe, większość osób, które są pytane o wady social mediów nie potrafią ich wskazać. A nie widząc żadnego zagrożenia, łatwo popełnić błędy.

Social media marketing to jedna z możliwości promocji firmy w internecie. Jeśli chcesz, abyśmy dobrali najskuteczniejsze metody dla Twojej firmy to zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą>>

19/05/2016
Klaudia Witek

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to