Content przyjazny pozycjonowaniu

Przeglądając niektóre firmowe strony internetowe można odnieść wrażenie, że ich właściciele powierzyli zadanie optymalizacji i pozycjonowania pierwszej lepszej agencji, która znalazła się pod ręką.

Treści, które się tam znajdują nie da się czytać, gdyż są bezsensowne i najeżone słowami kluczowymi, tak jakby jedynymi gośćmi na witrynie były roboty Google, które dzięki temu podniosą pozycję strony w rankingu. Na szczęście od 2011 roku specjaliści z Google postanowili walczyć z niskiej jakości treściami poprzez tworzenie wartościowego contentu.

Cechy dobrego contentu

 

Content

 

Jakość a nie ilość

Najważniejszym krokiem jest zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy ilością, a jakością.

Często publikowane krótkie teksty (tzw. precle), pełne słów kluczowych tak naprawdę nie wyczerpią danego tematu, a spowodują jedynie, że przekaz nie będzie zrozumiały dla użytkowników. Poza tym wiele osób uważa, że tak stworzony content ma wpływ na pozycjonowanie (SEO) strony. Oczywiście taka strategia może zadziałać, jednak na bardzo krótko. W momencie gdy roboty Google zauważą na naszej stronie taką praktykę, natychmiast zostanie nałożony na nią filtr Google, który znacznie obniży jej pozycję w rankingu wyszukiwania.

Lepiej zastanowić się nad wartościowymi tekstami publikowanymi rzadziej, aczkolwiek regularnie. Pisałem szerzej o tym w artykule – Era content marketingu.

Struktura artykułu

Starajmy unikać się publikowania długich i jednolitych tekstów. Treści udostępnione w tej formie zniechęcają do czytania. Pierwszą rzeczą jaką robią użytkownicy to „przeskanowanie” wzrokiem budowy artykułu, dlatego warto wzbogacić go o akapity i śródtytuły, pogrubienia ważniejszych kwestii, tabele i zdjęcia.

Urozmaicony content

By nie zanudzić naszych czytelników można naprzemiennie publikować artykuły z wpisami gościnnymi, raportami, badaniami, e-bookami oraz infografikami. Bardzo ciekawe dla czytelników są także studia przypadków (case studies), w których można opisać jak w praktyce duże i znane firmy rozwiązały dany problem lub możemy nawet podzielić się historią jak to właśnie nasza firma uporała się z trudnościami.

Podejmowanie tematów na czasie

Podczas poszukiwania pomysłu na artykuł warto zapoznać się z najczęściej zadawanymi pytaniami przez internautów lub nowymi trendami.

Na rynku pojawiła się nowa konsola do gier? Podejmij temat, wyraź opinie, pobudź dyskusję na ten temat. Jeżeli prowadzisz salon rowerowy, edukuj społeczeństwo publikując filmy instruktażowe prezentujące jak wymienić koło w rowerze czy jak wyregulować hamulce. Jeżeli jakiś użytkownik nie będzie w stanie zrobić tego samemu, ze względu na brak czasu lub narzędzi to przyjdzie właśnie do Ciebie.

Wzbudzenie zaufania

Od jakiegoś czasu Google realizuje pilotażowy projekt wyświetlania informacji o autorach w wynikach wyszukiwania, by ułatwić użytkownikom znajdowanie ciekawych treści. Internauci wybierają artykuły powiązane z autorem, gdyż wiedzą, że kryje się za nim konkretna osoba, która poprzez ujawnienie swojego wizerunku a także imienia i nazwiska raczej zna się na poruszanym przez nią temacie i publikuje wiarygodne treści.
Podobną możliwość oferuje Facebook. Właściciel fan page’a może wyświetlić swój profil. Ma to odbicie interpersonalne oraz buduje ludzki wizerunek firmy. W ten sposób nasza marka jest identyfikowana z ludźmi.

Użytkownicy mają wpływ na pozycję strony

Tworząc stronę www, główną myślą, która powinna nam przyświecać to stworzenie internetowej wizytówki naszego przedsiębiorstwa, przyjaznej przede wszystkim dla odwiedzających ją osób.

Oprócz odpowiedniej szaty graficznej i wysokiej jakości zdjęć bardzo ważna jest jakość publikowanej treści. Jeżeli będą to teksty unikatowe, które zaspakajają potrzeby odbiorców, pozwoli to firmie na zdobycie ich zaufania i nawiązania trwałych relacji. W efekcie internauci będą dzielić się ze znajomymi stworzonym przez nas contentem na swoich stronach internetowych, blogach, forach i mediach społecznościowych. To właśnie dzięki temu, w głównej mierze będzie budowana pozycja naszej witryny w rankingu wyszukiwarek, gdyż linki udostępniane w sposób naturalny są najbardziej wartościowe.

Dodatkowo jeżeli użytkownicy spędzą dłuższą chwilę na naszej stronie, będą się przemieszczać pomiędzy poszczególnymi podstronami i zmniejszy się wskaźnik porzuceń, mamy wówczas potwierdzenie, że podjęte przez nas działania marketingowe przyniosły skutek. Jest to również wyraźny sygnał dla wyszukiwarek, że użytkownicy znajdują u nas odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

 

29/04/2014
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to