Content przyjazny pozycjonowaniu

Przeglądając niektóre firmowe strony internetowe można odnieść wrażenie, że ich właściciele powierzyli zadanie optymalizacji i pozycjonowania pierwszej lepszej agencji, która znalazła się pod ręką.

Treści, które się tam znajdują nie da się czytać, gdyż są bezsensowne i najeżone słowami kluczowymi, tak jakby jedynymi gośćmi na witrynie były roboty Google, które dzięki temu podniosą pozycję strony w rankingu. Na szczęście od 2011 roku specjaliści z Google postanowili walczyć z niskiej jakości treściami poprzez tworzenie wartościowego contentu.

Cechy dobrego contentu

 

Content

 

Jakość a nie ilość

Najważniejszym krokiem jest zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy ilością, a jakością.

Często publikowane krótkie teksty (tzw. precle), pełne słów kluczowych tak naprawdę nie wyczerpią danego tematu, a spowodują jedynie, że przekaz nie będzie zrozumiały dla użytkowników. Poza tym wiele osób uważa, że tak stworzony content ma wpływ na pozycjonowanie (SEO) strony. Oczywiście taka strategia może zadziałać, jednak na bardzo krótko. W momencie gdy roboty Google zauważą na naszej stronie taką praktykę, natychmiast zostanie nałożony na nią filtr Google, który znacznie obniży jej pozycję w rankingu wyszukiwania.

Lepiej zastanowić się nad wartościowymi tekstami publikowanymi rzadziej, aczkolwiek regularnie. Pisałem szerzej o tym w artykule – Era content marketingu.

Struktura artykułu

Starajmy unikać się publikowania długich i jednolitych tekstów. Treści udostępnione w tej formie zniechęcają do czytania. Pierwszą rzeczą jaką robią użytkownicy to „przeskanowanie” wzrokiem budowy artykułu, dlatego warto wzbogacić go o akapity i śródtytuły, pogrubienia ważniejszych kwestii, tabele i zdjęcia.

Urozmaicony content

By nie zanudzić naszych czytelników można naprzemiennie publikować artykuły z wpisami gościnnymi, raportami, badaniami, e-bookami oraz infografikami. Bardzo ciekawe dla czytelników są także studia przypadków (case studies), w których można opisać jak w praktyce duże i znane firmy rozwiązały dany problem lub możemy nawet podzielić się historią jak to właśnie nasza firma uporała się z trudnościami.

Podejmowanie tematów na czasie

Podczas poszukiwania pomysłu na artykuł warto zapoznać się z najczęściej zadawanymi pytaniami przez internautów lub nowymi trendami.

Na rynku pojawiła się nowa konsola do gier? Podejmij temat, wyraź opinie, pobudź dyskusję na ten temat. Jeżeli prowadzisz salon rowerowy, edukuj społeczeństwo publikując filmy instruktażowe prezentujące jak wymienić koło w rowerze czy jak wyregulować hamulce. Jeżeli jakiś użytkownik nie będzie w stanie zrobić tego samemu, ze względu na brak czasu lub narzędzi to przyjdzie właśnie do Ciebie.

Wzbudzenie zaufania

Od jakiegoś czasu Google realizuje pilotażowy projekt wyświetlania informacji o autorach w wynikach wyszukiwania, by ułatwić użytkownikom znajdowanie ciekawych treści. Internauci wybierają artykuły powiązane z autorem, gdyż wiedzą, że kryje się za nim konkretna osoba, która poprzez ujawnienie swojego wizerunku a także imienia i nazwiska raczej zna się na poruszanym przez nią temacie i publikuje wiarygodne treści.
Podobną możliwość oferuje Facebook. Właściciel fan page’a może wyświetlić swój profil. Ma to odbicie interpersonalne oraz buduje ludzki wizerunek firmy. W ten sposób nasza marka jest identyfikowana z ludźmi.

Użytkownicy mają wpływ na pozycję strony

Tworząc stronę www, główną myślą, która powinna nam przyświecać to stworzenie internetowej wizytówki naszego przedsiębiorstwa, przyjaznej przede wszystkim dla odwiedzających ją osób.

Oprócz odpowiedniej szaty graficznej i wysokiej jakości zdjęć bardzo ważna jest jakość publikowanej treści. Jeżeli będą to teksty unikatowe, które zaspakajają potrzeby odbiorców, pozwoli to firmie na zdobycie ich zaufania i nawiązania trwałych relacji. W efekcie internauci będą dzielić się ze znajomymi stworzonym przez nas contentem na swoich stronach internetowych, blogach, forach i mediach społecznościowych. To właśnie dzięki temu, w głównej mierze będzie budowana pozycja naszej witryny w rankingu wyszukiwarek, gdyż linki udostępniane w sposób naturalny są najbardziej wartościowe.

Dodatkowo jeżeli użytkownicy spędzą dłuższą chwilę na naszej stronie, będą się przemieszczać pomiędzy poszczególnymi podstronami i zmniejszy się wskaźnik porzuceń, mamy wówczas potwierdzenie, że podjęte przez nas działania marketingowe przyniosły skutek. Jest to również wyraźny sygnał dla wyszukiwarek, że użytkownicy znajdują u nas odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem