Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy duplicate content i thin content to wrogowie Twojej strony?

duplicate content i thin content

Jak wiadomo lenistwo nie popłaca i to w żadnej dziedzinie, w tym również w zakresie marketingu internetowego. Kopiując treść z innych stron internetowych czy też nasycając ją słowami kluczowymi wcale nie wykazujemy się sprytem. Dlaczego? Tak przygotowana treść nie jest atrakcyjna dla odbiorców i co ciekawe także dla robotów Google. Algorytmy wyszukiwarki są cały czas modyfikowane i potrafią rozróżnić kopiowaną treść, a także teksty o niskiej jakości. Czym jest duplicate content oraz treści niskiej jakości wspominaliśmy już w naszych artykułach. Dzisiaj zajmiemy się szerzej tym tematem. #wiemyjak

Czym jest duplicate content?

Duplicate content to nic innego jak powielona/kopiowana treść w formie tekstowej, która może pojawić się na kilku domenach w sieci. Co ciekawe duplicate content może pojawić się nie tylko na różnych domenach (np. skopiowane od konkurencji artykuły), ale i w ramach jednej domeny, do której prowadzą różne adresy URL. Przykładowo: http://domena.pl, http://www.domena.pl, http://domena/index.html itd. Pozornie są to takie same adresy prowadzące do tych samych treści. Jednak jeśli nie ma przekierowania to dla wyszukiwarki będą to różne strony ze zduplikowaną treścią.

Z czym wiąże się wykrycie duplicate content przez roboty wyszukiwarki?

Duplicate content uznawane jest za jedną z nieetycznych technik stosowanych w ramach Black Hat SEO, czyli technik, które mają na celu szybkie „wybicie się” strony na tle konkurencji. Jednak takie metody dają krótkotrwałe efekty i co bardzo ważne są źle odbierane przez roboty wyszukiwarki.

Jeżeli zorientujemy się, że treść z naszej strony została powielona możemy skontaktować się z właścicielem strony, na której ją umieszczono. Wówczas może okazać się, że wystarczy prośba o usunięcie powielanych treści. Ostatecznością jest udanie się na policję, w celu wszczęcia postępowania przeciwko takiej osobie.

Dlaczego unikanie kopiowanych treści jest tak ważne? Google nakładają na strony z duplicate content filtry, a nawet blokują je. Oczywiście wszystko zależy od ilości zduplikowanych na stronie treści. Zdjęcie blokady ze strony jest trudne do osiągnięcia. A nawet jeśli filtr czy blokada zostaną usunięte, to później trudno odzyskać uzyskaną wcześniej pozycję.

Jak uniknąć duplicate content w ramach jednej domeny?

Wcześniej wspomnieliśmy o tym, że nie tylko na różnych domenach może być duplicate content. Również w ramach tej samej domeny może pojawić się taka treść. Wyeliminować ją można na trzy sposoby: poprzez wskazanie właściwej strony do indeksacji, zablokować przy pomocy meta robots lub robots.txt, a także skorzystać z odpowiednich narzędzi udostępnianych przez wyszukiwarki. W tym zakresie warto skonsultować się ze specjalistami z zakresu pozycjonowania stron, którzy będą wiedzieli jak to zrobić, by jeszcze bardziej nie zaszkodzić stronie.

Czym są treści o niskiej jakości? Jak ich unikać?

Pojęcie treści niskiej jakości może być rozumiane na wiele sposobów. Najczęściej kojarzone jest z artykułem o niskiej jakości merytorycznej, napisanym z błędami ortograficznymi czy składniowymi, mało atrakcyjny dla odbiorcy. Jest w tym dużo prawdy. Jednak trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że dla wyszukiwarki tekstem o niskiej jakości będzie również artykuł przesycony słowami kluczowymi, pozycjonowany na złe słowa kluczowe lub taki w którym są one ukryte (np. przy użyciu czcionki w kolorze tła tekstu). Będzie to także tekst bez nagłówków, wyróżnień fragmentów tekstu i odpowiedniego układu.

W jaki sposób podnieść zatem jakość tekstów umieszczanych na stronie? Należy przede wszystkim śledzić zmiany algorytmów wyszukiwarek i tworzyć treści, które będą atrakcyjne dla odbiorców, a nie dla robotów wyszukiwarki. W tym zakresie warto posiłkować się umiejętnościami copywriterów, którzy przygotowują treści o wysokiej jakości z zachowaniem zasad SEO. Bardzo ważne jest przygotowanie treści merytorycznych i ciekawych, które będą generowały ruch na stronie i pozwalały na dalsze jej promowanie np. w sieciach społecznościowych.

Jeśli chcesz, abyśmy przygotowali dla Ciebie odpowiednio zoptymalizowanie i interesujące treści zapraszamy do kontaktu. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą współpracy KOP>>

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak