WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Czy szybkie pozycjonowanie może być profesjonalne?

W sieci bez problemu można znaleźć setki ofert szybkiego pozycjonowania stron internetowych. Autorzy takich reklam twierdzą, że są w stanie w ciągu kilku tygodni, a nawet krócej sprawić, że strona internetowa powędruje w górę w wynikach Google. Czy warto w to wierzyć? Oczywiście, że nie. W dzisiejszych czasach algorytmy Google przede wszystkim doceniają jakość, a nie ilość. Dlatego też, przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania, warto zastanowić się, komu je zlecić. Pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych rozczarowań i straty pieniędzy. Proces profesjonalnego pozycjonowania stron powinien być staranny i długookresowy. Nic nie uda się osiągnąć z dnia na dzień. Pozycjonowanie (SEO) strony musi być trwałe, aby zbudować a potem podtrzymać osiągnięty wynik.

Te metody już nie działają

Na czym polega tak zwane szybkie pozycjonowanie? Przede wszystkim na skierowaniu na stronę internetową, która ma być pozycjonowania, dziesiątek, albo nawet setek linków z serwisów i stron o niskiej wartości. Zazwyczaj są to strony z prostymi artykułami „jakości preclowej”, stworzone jako niskiej jakości zaplecza pozycjonerskie. W większości są to również strony o bardzo słabym PR (Page Rank) i małej wartości merytorycznej. A ta ostatnia jest dla Google coraz ważniejsza. Druga metoda to katalogowanie. Nieprofesjonalne katalogowanie polega na umieszczeniu krótkiego wpisu o tej samej treści lub nieznacznie zmienionego (zazwyczaj przestawionych jest kilka wyrazów) i zamieszczanie go w katalogach, z których prowadzone są linki do pozycjonowanej witryny. Trzeci sposób polega na umieszczeniu na pozycjonowanej stronie treści, w której aż roi się od słów kluczowych, które niekiedy stanowią nawet… jedną trzecią całości tekstu. To nie działa. Firmy lub osoby, stosujące takie metody, z pewnością nie sprawią, że Twoja strona osiągnie jakikolwiek sukces. Być może na krótko strona awansuje, z dwudziestej strony w wynikach wyszukiwania, na piętnastą. I na tym koniec.

Stosowanie metod szybkiego pozycjonowania jest bardzo ryzykowne!

Google może bardzo szybko zorientować się, że „coś jest nie tak” i dana strona jest pozycjonowana w sposób „nienaturalny”. Sygnałem ostrzegawczym dla Google może być nagły przyrost wielu linków, prowadzących do strony. Dzieje się tak, gdy „pozycjoner” kieruje na stronę wiele linków ze swojego zaplecza. Reakcją Google w takiej sytuacji może być nałożenie filtra. Jest on nakładany na niektóre słowa lub frazy i powoduje, że strona zamiast piąć się w górę w wynikach wyszukiwania, zacznie spadać.

Stosowanie wielu tzw. nieetycznych i nienaturalnych metod pozycjonowania na raz może spowodować najgorsze w skutkach działanie ze strony Google – zepchnięcie strony na bardzo niską pozycję lub nawet całkowite usunięcie jej z indeksu wyszukiwarki. W tym przypadku można już mówić o totalnej klęsce.

Kiedy pozycjonowanie (SEO) stron można uznać za profesjonalne?

Profesjonalne pozycjonowanie stron to działanie, które jest zgodne z regulaminami wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim Google i takie, które zawiera w sobie cały ogół działań, opracowanych pod określone potrzeby właściciela strony. W potrzebach tych znajdują się określone słowa kluczowe, pod jakimi strona ma być znajdowana w sieci oraz ich zasięg: lokalnie – na przykład na terenie województwa lub miasta, na terenie kraju lub kilku krajów. Salon fryzjerski czy warsztat samochodowy nie muszą być znajdowane przez internautów z całego kraju, bo to nie przyniesie zysków właścicielowi, a u internautów mieszkających w innych miastach jedynie wywoła frustrację. W działalności takich firm potrzebne jest pozycjonowanie (SEO) stron, które skieruje do nich klientów z ich regionu.

Podstawą działań pozycjonerskich prowadzonych przez profesjonalne firmy jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej, która ma być pozycjonowana. To nie tylko atrakcyjny wygląd. To przede wszystkim umieszczenie na tej stronie wysokiej jakości treści z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi i dobór odpowiednich grafik, również opisanych w odpowiedni, przyjazny dla wyszukiwarek sposób. To absolutny fundament, na którym budowana będzie pozycja całej strony.

Dziś, jak już napisaliśmy wcześniej, Google docenia nie ilość (linków czy bezwartościowych treści, wypełnionych słowami kluczowymi, „upchniętymi” pomiędzy bezsensowną treść) a jakość. Dlatego też profesjonalne pozycjonowanie (SEO) przede wszystkim wykorzystuje treści wysokiej jakości oraz linki pozycjonujące pochodzące z wartościowych stron, które nie tylko zawierają wartościową treść i mają mieć wysoką pozycję PR (Page Rank) ale które są spójne pod względem tematyki z pozycjonowaną witryną. Przykładowo, link pozycjonujący z dobrego bloga motoryzacyjnego z Page Rank 2 będzie bardziej wartościowy dla pozycjonowanej strony o motoryzacji, niż link z serwisu mającego Page Rank 4, ale zajmującego się zupełnie inną tematyką.

 

30/06/2014
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Mateusz pisze:

    Wiele firm wciąż stosuje takie strategie a niektóre mówią o tym nawet otwarcie. Wysyłając ostatnio zapytania do agencji marketingowych, 40% odpowiedzi to oferty na właśnie szybkie pozycjonowanie. Wysłałem do tych firm zapytanie z ciekawości, ale argumenty mnie nie przekonują.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to