Czy znasz 5 korzyści pozycjonowania stron?

korzysci pozycjonowaniaPozycjonowanie stron cały czas jest jednym z głównych elementów promowania firmy w sieci. Jeśli jest dobrze wykonane, pozwala osiągnąć wymierne korzyści dla marki. O tym, czym jest pozycjonowanie stron i jak je prawidłowo wykonywać pisaliśmy na blogu już niejednokrotnie. Dzisiaj skupimy się na tym, jakie są zalety pozycjonowania stron, które jest wykonane w prawidłowy sposób, zgodnie z wytycznymi Google.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Poniższe zalety pozycjonowania są widoczne przy długotrwałej strategii, która jest efektywnie wprowadzana w życie. Warto pamiętać, że korzyści pozycjonowania widać dopiero po jakimś czasie. Nie możemy oczekiwać szybkich i spektakularnych efektów już po pierwszych poczynionych krokach. Pozycjonowanie stron www wymaga czasu, jednak długofalowe efekty i stopniowe zwiększanie pozycji w wyszukiwarce daje o wiele bardziej wymierne korzyści dla strony i Twojej firmy.

Do najważniejszych korzyści pozycjonowania strony zaliczyć należy przede wszystkim:

  • zwiększenie ruchu na stronie – to jedna z ważniejszych korzyści pozycjonowania. Większy ruch na stronie, który stopniowo wzrasta oznacza, że Twoją ofertą jest zainteresowanych coraz więcej osób, czyli potencjalnych klientów, którzy teraz lub w przyszłości skorzystają z niej i zakupią proponowany przez Ciebie towar lub usługę. To czy ruch na stronie wzrasta można sprawdzić w łatwy sposób dzięki narzędziom analitycznym, o których pisaliśmy w innych wpisach. Dzięki takim analizom możesz również sprawdzić, czy zwiększenie ruchu na stronie przekłada się na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie Twoich zysków.
  • zwiększenie zaufania do marki – internauci ufają Google i innym wyszukiwarkom. Powszechnie panuje przekonanie, że strony znajdujące się najwyżej w wynikach wyszukiwania są najbardziej godne zaufania i to też dlatego klienci chętnie w nie klikają korzystając z oferty na nich przedstawionej.
  • rozwój biznesu – to kolejna z istotnych zalet pozycjonowania. Odpowiednio prowadzone pozycjonowanie stron sprawia, że informacje na nich zawarte trafiają do szerokiego grona odbiorców. W internecie nie ma granic, więc teoretycznie Twoimi klientami mogą zostać osoby z całego świata. Daje to praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju. Jeżeli biznes prowadzony jest lokalnie, trafiają do Ciebie klienci jedynie mieszkający w regionie. Dobrze wypozycjonowana strona sprawia, że Twoimi klientami są osoby zamieszkujące w innych miastach naszego kraju, co nie byłoby możliwe bez odpowiedniego pozycjonowania.
  • możliwość poznania preferencji klientów – pozycjonując stronę wykorzystujemy odpowiednie słowa kluczowe. Mogą one pomóc nam również w poznaniu preferencji klientów i tego, co najczęściej jest wyszukiwane w naszej branży, daje to wymierną wiedzę na temat branży i pozwala lepiej przygotować stronę i firmę na cały czas zmieniające się trendy. Dużą wiedzę o zachowaniach klienta daje nam dodatkowo inwestycja w analitykę internetową, która powinna być integralną częścią działań z zakresu pozycjonowania.
  • budowanie świadomości marki – nawet jeśli klient nie kliknie za pierwszym razem w link do Twojej strony, ale będzie go widział wysoko w wynikach wyszukiwania i będzie miał świadomość istnienia marki, tak jak to zostało wyżej wspomniane. Odpowiednio prowadzone pozycjonowanie sprawi, ze zaczniesz pojawiać się pod wieloma słowami kluczowymi, w wielu miejscach, a dzięki temu klient zacznie Cię kojarzyć.

Korzyści pozycjonowania – co jeszcze warto wiedzieć?

Pozycjonowanie stron warto połączyć również z innymi technikami promocji firmy w sieci. Korzyści pozycjonowania mogą być jeszcze większe gdy wzbogacimy je dodatkowymi metodami promocji, jak np. reklamy Google.

Wymierne zalety pozycjonowania to także długotrwałe efekty. Kampania pozycjonowania strony może potrwać długo, ale prowadzona cały czas i w dobry sposób, przez specjalistę pozwoli uzyskać długotrwałe rezultaty, które sprawią, że strona będzie utrzymywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zostawiasz w tyle swoją konkurencję – im wyżej jest Twoja strona, tym niżej w wyszukiwarce będą znajdowały się strony konkurujących z Twoją firm. Coraz większa widoczność w internecie zwiększa szansę, że to właśnie Twoją witrynę odwiedzi internauta i zostanie Twoim klientem

Warto pamiętać również o tym, że oferty proponujące szybkie wyniki i gwarancję określonego miejsce w wyszukiwarce są nieuczciwe i nie warto z nich korzystać, bo może to się skończyć np. zablokowaniem strony w wyszukiwarce.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Karol Dębek.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Kordian Minkina pisze:

    Dobrze, że odpowiadasz na pytanie co daje pozycjonowanie. Niektórzy niestety nadal nie są otwarci na to, by przekonać się do pozycjonowania. Działania, które prowadzimy pomagają nie tylko nowym firmom, ale również tym istniejącym, które chcą zwiększych ruch na stronie oraz swoją sprzedaż. Mimo wszystko w ostatnich latach zauważyłem, że coraz wiecej pojawia się na prawdę świadomych klientów, co dobrze rokuje na przyszłość. Zarówno dla nas pozycjonerów, jak i dla nich.

  2. Karol Dębek pisze:

    Myślę, że zalety pozycjonowania będą się różnić w zależności od branży. Działam w branży stolarskiej i u mnie było trochę inaczej niż Państwo piszecie – reklamy Google pojawiły się jako pierwsze a dopiero później zainwestowałem w pozycjonowanie. Już pomijając to, po pewnym czasie widzę u siebie korzyści z pozycjonowania (i reklam google) o których piszecie.

  3. Gość pisze:

    Dodałbym jeszcze wzrost wartości domeny, bo jak wiadomo wraz ze wzrostem przyrostu naturalnych linków wartość samej domeny również może wzrosnąć o kilkaset albo nawet kilka tysięcy procent.