Czym jest Direct Answers i jak może Ci pomóc?

Jeśli jesteś czynnym użytkownikiem wyszukiwarki Google to z pewnością zauważyłeś, że od pewnego czasu zaszły zmiany w prezentowaniu wyników zapytania niektórych fraz. Zadając proste pytanie wyszukiwarce Google możemy otrzymać bezpośrednią odpowiedź – Direct Answers, umiejscowioną w wyróżnionym boksie (answer box), tuż nad wyszukanymi pozycjami www. #wiemyjak

direct answers

Ta nowa funkcja Google z angielskiego oznacza bezpośrednie odpowiedzi i to właśnie oferuje swoim użytkownikom wyszukiwarka Google już w ponad 10 krajach na świecie. Najlepiej sprawdza się w języku angielskim, lecz nawet w polskiej wersji wyszukiwarki możemy natrafić na przykłady Direct Answers, wpisując takie hasła, jak: “czym jest zaimek dzierżawczy” lub “co to jest deskorolka” itp.

Jaki jest cel Direct Answers?

Zadaniem tekstu, który został wyciągnięty z danej strony i umieszczony na pierwszej pozycji w Google, jest bezpośrednia odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie. Tuż pod nim znajduje się link do oryginalnego artykułu. Kreując treści na stronie pod kątem Direct Answers masz szansę na to, aby Twoja witryna pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania. Rzuca to nowe światło na problematykę pozycjonowania stron www. Innowacyjna funkcja Google to swego rodzaju ukłon w stronę użytkownika, który poszukując odpowiedzi na konkretne pytanie otrzymuje bezpośrednie informacje. Oszczędza w ten sposób swój czas, ponieważ nie musi przeszukiwać już wielu stron internetowych w poszukiwaniu odpowiedzi.

Wykorzystaj Direct Answers do wzmocnienia Twojej marki!

Pozycjonowanie stron www pod kątem przeglądarki to jedno, a pozyskiwanie zaufania użytkownika to drugie. Potencjalny użytkownik ma obecnie dostęp do nieograniczonej ilości witryn, produktów i treści, a uzyskanie optymalnej pozycji w wyszukiwarce Google w niektórych branżach może okazać się karkołomne. Funkcja Direct Answers nagradza wartościową treść bardziej, niż zastosowanie odpowiedniej ilości słów kluczowych. Jeśli “robot Google” stwierdzi, że Twój artykuł na stronie daje najlepszą, to znaczy najbardziej kompleksową odpowiedz na dane zapytanie, dostaniesz nagrodę w postaci umiejscowienia Twojej strony na “zerowej pozycji”, ponad standardowymi rezultatami wyszukiwania.

Jak uzyskać pozycję w Direct Answers?

Kluczem do sukcesu będzie “zoptymalizowany” tytuł artykułu i adres strony. Tworząc artykuł o wybranej tematyce, warto zastanowić się, w jaki sposób potencjalny użytkownik mógłby skorzystać z Twojej treści oraz na jakie zapytanie uzyska odpowiedz? Jeśli jesteś sprzedawcą zraszaczy ogrodowych, możesz na jednej ze swoich podstron opublikować artykuł, którego tytuł brzmi: “co to jest zraszacz ogrodowy?” lub “jak działa…?”. Osoby zainteresowane tą tematyką mogą wpisywać podobne zapytania do wyszukiwarki Google i tą drogą dotrzeć na Twoją stronę. Wedle badań przeprowadzonych przez SENUTO, najczęstsze zapytania wpisywane przez użytkowników w Google zaczynają się od słów “co to jest”, “co to znaczy”, “jak”, “czy”, “znaczenie”. Jeśli chodzi o zapytania, których odpowiedzią jest definicja, na pierwszej pozycji utrzymuje się Wikipedia. W przypadku innego rodzaju zapytań, możesz przewyższyć jej pozycje poprzez dobrze opracowaną odpowiedź zawartą w treści Twojego artykułu. Przeczytaj: Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO?

Czy Direct Answers to metoda dla Ciebie?

Nawet jeśli prowadzisz sklep internetowy lub gabinet fryzjerski, na Twojej stronie możesz umieścić dział poradnikowy. To powszechnie stosowana metoda przez specjalistów SEO, która pomaga wzmocnić pozycjonowanie strony www poprzez tworzenie treści, które są “przyjazne” zarówno dla czytelnika, jak i dla wyszukiwarki. Jeśli Twoja branża ma związek ze zdrowym stylem życia, możesz w jednym z artykułów opisać np. “czym jest spirulina” lub “co to jest crossfit” itp.

Jak stworzyć treść pod Google Direct Answers?

Jeśli szukasz inspiracji do stworzenia nowych treści na stronę, zapoznaj się z dostępnymi narzędziami internetowymi, które Ci w tym pomogą. Przede wszystkim są to wyszukiwarki fraz, takie jak Keyword Tool lub Ubersuggest. Wybierając jako zakres język polski dowiesz się, jakie słowa lub pytania wiążą się z wybraną przez Ciebie frazą. Jeśli Twoja marka specjalizuje się w sprzedaży konkretnego produktu, sprawdź jakie zapytania są z nim kojarzone. Podobnie działa witryna AnswerThePublic. Umieszczając w swoich tekstach odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania, zwiększasz szanse na wzmocnienie swojej pozycji w wyszukiwarce Google i Direct Answers.

Jakie są wady Direct Answers?

Direct Answers to świetne rozwiązanie stworzone z myślą o wygodzie użytkownika. Jego jedyną wadą, która dotyczy właścicieli stron www jest możliwy spadek ruchu na witrynie. Jeśli bowiem odpowiedz na pytanie będzie w pełni satysfakcjonująca, użytkownik nie będzie miał potrzeby, aby kliknąć w Twój link i odwiedzić Twoja stronę. Na chwile obecna nie ma się czym przejmować, gdyż fragmenty treści umieszczone w answer boxie nie są zbyt obszerne i nie pozwalają na kompleksowe zbadanie danego tematu. Dlatego najlepiej sprawdzają się jeśli chodzi o definicje i krótkie odpowiedzi na pytanie “co to jest..?”.

Korzyści płynące z Direct Answers

Zalet tej nowej funkcji Google jest znacznie więcej, niż wad. Największą z nich jest niewątpliwie fakt, iż Twoja strona www nie musi być wypozycjonowana na 1 miejscu, aby znaleźć się w answer boxie. Frazy stworzone pod wyszukiwarkę mają w tym wypadku jedynie częściowe znaczenie. Dokładny algorytm, jakim posługuje się Google do tworzenia Direct Answers nie jest nam do końca znany, ale z czasem na pewno zostanie rozszyfrowany przez specjalistów z branży. Do tego czasu możesz skupić się na tworzeniu treści, które będą zrównoważone pod względem korzyści dla użytkownika oraz pozycjonowania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Tamara.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Tamara pisze:

    Na jedną z fraz w co prawda niszowej branży zaczęliśmy pojawiać się właśnie w direct answers. Nie miałem pojęcia co to jest, dzięki za porządny artykuł.

  2. Maciek pisze:

    Witaj Karolina , dzięki za napisanie tego artykułu . Wstyd się przyznać ale nie brałem tego pod uwagę