Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Dlaczego nikt nie chce zamieścić linku do Twojej strony?

Linkowanie, inaczej zwane link buildingiem, jest powszechnie wykorzystywane przez specjalistów SEO do podnoszenia pozycji danej witryny internetowej pod konkretne słowa kluczowe. Kreatywne linkowanie, nastawione na zdobywanie wartościowych linków jest jedną ze skuteczniejszych metod pozycjonowania stron internetowych. Oczywiście tworzenie sztucznych linków do strony jest mniej wartościowe, niż gdyby linki umieszczali na stronach sami internauci. Nie każda strona zdobywa jednak fanów wśród internautów. Sprawdź dlaczego inni nie chcą linkować do Twojej strony.

Linkowanie - powody braku linków do strony

Twoja strona wygląda jak witryna z ery początków internetu

Kilka lat temu stworzyłeś stronę internetową i być może byłeś pierwszy w swojej branży. Wyróżniałeś się design’em, funkcjonalnością oraz intuicyjnością strony. Czy wprowadzałeś jakieś zmiany od tego czasu? Czy sprawdziłeś, jak wyglądają strony konkurentów, które codziennie mają po tysiące, a może nawet miliony wejść? Jeśli nie, to znaczy, że Twoja strona może być już przestarzała. Internet jest bardzo  dynamicznym środowiskiem. Jeśli nie rozwijasz się wraz z jego rozwojem, zostajesz w tyle i nikt nie poleci Twojej strony.

Sprawdź strony innych przedsiębiorstw, które działają w Twojej branży. Spróbuj się dostosować do zmian, jakie zaszły. Zwróć uwagę także na trendy związane z funkcjonalnością i układem strony www, które będą miały duże znaczenie w najbliższej przyszłości. Jeśli znów zaczniesz wyróżniać się z tłumu z pewnością inni zaczną chętniej polecać link do Twojej strony.

Problem z obrazem na stronie głównej

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę internetową i w miejscu grafiki pokazuje ci się link bądź ikona niepoprawnie załadowanego obrazu. Myślisz, że strona została nieprofesjonalnie zrobiona, bądź wystąpił błąd w kodzie witryny i nikt do tej pory go nie zaktualizował. Zastanów się, czy na Twojej stronie nie występują podobne błędy. Grafika na stronie głównej powinna ładować się bez większych problemów. Witryna staje się wizytówką firmy i to za jej pośrednictwem klient podejmuje decyzję o nawiązaniu współpracy z twoim przedsiębiorstwem oraz poleceniu Twojej strony w sieci. Sam pewnie nie zamieścił byś u siebie linku do strony, na której pojawiają się błędy.

Czas ładowania Twojej strony jest zbyt długi

Skończyły się już czasy, kiedy użytkownicy korzystali z internetu na taryfy i impulsy. Teraz praktycznie każdy korzysta ze stałego łącza bądź internetu LTE, które pozwalają osiągać przyzwoite prędkości ładowania zawartości stron internetowych. Jeśli użytkownik kliknie w link do strony, a ona będzie ładowała się zbyt długo, to zrezygnuje z jej dalszego ładowania, a już na pewno nie zalinkuje do niej ze swojej strony. Wybierze stronę konkurenta. Postaraj się więc o zoptymalizowanie strony, aby treść ładowała się błyskawicznie. Możesz skorzystać także z darmowych narzędzi, które pozwalają przeprowadzić analizę czasu ładowania się strony internetowej.

Brak aktualnych treści

Decydując się na stronę bardziej interaktywną, czyli prowadząc bloga, dziennik wydarzeń, forum dla użytkowników, powinieneś na bieżąco i systematyczne go aktualizować. Nie oznacza to, że codziennie musisz wrzucać jakiś post, artykuł, materiał. Jednak musisz zachowywać regularność publikowanych treści. Jeśli „przyzwyczaiłeś” internautów, że zawsze w poniedziałek publikujesz porady dotyczące użytkowania określonego produktu, to staraj się co poniedziałek publikować takie materiały. Zbyt długa przerwa w publikacji może sugerować internaucie, że strona nie jest aktualizowana, nie masz czasu się nią zajmować, więc nie warto polecać twojej strony. A Ty właśnie straciłeś kolejny link do strony.

Wiele podstron, a na wszystkich jest to samo!

Posiadasz bogatą stronę internetową, która złożona jest z wielu zakładek. I na każdej podstronie (zakładce) znajduje się praktycznie taka sama treść. Internauta nie będzie potrafił rozeznać się w twojej stronie internetowej i nie będzie chciał z niej korzystać. Powielanie treści na podstronach należących do tej samej domeny wpływa także negatywnie na ocenę algorytmów, na podstawie których działają roboty w wyszukiwarce Google. Link odnoszący się do strony, na której znajduje się taka sama treść w kolejnych zakładkach, może zostać uznany jako spam. Nie licz więc, że link do twojej strony zagości na stronach innych użytkowników.

Sprawdź, czy na twojej stronie znajdują się unikalne treści. Jeśli posiadasz zakładkę O nas i Kontakt, to na pierwszej podstronie zawrzyj tylko informacje o firmie, którą prowadzisz. Dane kontaktowe opublikuj wyłącznie w drugiej zakładce.

Reklamy na stronie

Ostatni oczywisty, ale często pomijany powód braku poleceń strony – wyskakujące na Twojej stronie znienacka reklamy. Użytkownicy wciąż są zasypywani reklamami na stronach www. Nie pozwól, aby ich zbyt duża ilość na twojej stronie zniechęciła użytkowników do jej odwiedzin i polecenia dalej.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak