Dlaczego ranking stron internetowych Google się zmienia?

Rankingi stron są bardzo popularne wśród przeciętnych użytkowników internetu – to właśnie tam szukają informacji dotyczących popularnych i wartościowych stron internetowych. Coraz częściej są też zakładane portale, gdzie znajdują się różnorodne rankingi stron www. Można w nich wyszukać top 100 stron zakładów mechanicznych, szkół policealnych czy też klinik weterynaryjnych. Każdy ranking stron www przedstawia konkretną listę portali. Internauci często szukają w wyszukiwarce różnych rankingów, aby pomogły im w wyborze. Jeśli już o wyszukiwarce mowa to właśnie ranking stron internetowych Google, czyli ogólnie rzecz ujmując wyniki wyszukiwania – to właśnie lista, która powinna najbardziej zainteresować właścicieli stron internetowych. Dlaczego?

Ranking stron internetowych Google – o czym warto wiedzieć?

O tym jak przygotować stronę, aby była widoczna w Google – o optymalizacji pisaliśmy już niejednokrotnie. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami, a teraz pokrótce przypomnimy najważniejsze rzeczy.

Strona powinna przede wszystkim zawierać wartościowe informacje, których sposób prezentacji jest zgody z najnowszymi trendami Google. Ich twórcy wyraźnie zaznaczają, że dziś brana jest pod uwagę przede wszystkim jakość strony. Z punktu widzenia osób wchodzących na stronę istotny jest również jej wygląd. Pliki graficzne zamieszczane na stronie powinny mieć odpowiednią wielkość, by strona otwierała się szybko (to również ma wpływ na pozycję w rankingu stron www). Strona responsywna lub mobilna musi być dostosowana do urządzeń przenośnych, czyli musi być lekka i zawierać na pierwszym planie najważniejsze dane. W tym przypadku lepiej też przemyśleć zastosowanie technologii nieobsługiwanych przez smartfony czy tablety takich jak java, quicktime oraz flash.

Ranking stron www nie jest rzeczą stałą

Dlaczego ranking stron internetowych się zmienia? Dlaczego strona zajmująca piątą pozycję, miesiąc później może być pierwsza, a może być dwudziesta czwarta? Wielu z nas lubi rankingi, szczególnie jeśli znajdziemy się na ich szczycie. Podobnie jest z rankingiem stron internetowych Google. Jeżeli strona znajdzie się na szczycie to bardzo dobrze – wygeneruje większy ruch, a jeśli zostanie odpowiednio zoptymalizowana i wdrożone zostaną odpowiednie rozwiązania to i większą sprzedaż. Jednak po osiągnięciu tego wyniku nie można spocząć na laurach, gdyż bardzo szybko witryna może zmienić swoje miejsce w wyszukiwarce. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że jest duża konkurencja na rynku i każda z firm chce się skutecznie wypromować, również poprzez stronę internetową.

I tutaj możesz zaprotestować, że przecież niektóre strony mają stabilną pozycję – zawsze znajdujesz je na określonym miejscu w wyszukiwarce, niezależnie od tego kiedy robisz research. Oczywiście jest to prawdą, jednak musisz mieć świadomość tego, że za stabilną pozycją strony w rankingu stoi wielu specjalistów wprowadzających zmiany na stronie, dbających o jej aktualność i o to by były umieszczone na niej tylko wartościowe treści. Jest to ciężka i nieustanna praca. Nie można tego osiągnąć w kilka miesięcy.

Po za działaniami konkurencji na zmiany rankingu stron wpływ mają aktualizację algorytmów Google. Google nieustannie udoskonala swoje algorytmy i analizuje, które strony zasługują na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Każda większa aktualizacja to nowe czynniki rankingowe, nie można przewidzieć wszystkich zmian, które wprowadzi Google.

Dlaczego ranking stron internetowych się zmienia?

Poniżej przedstawionych zostało kilka powodów spadku  strony w rankingu Google:

  • brak nowych wartościowych treści – tutaj krótko – obecnie content is the king. Dlatego im więcej wartościowych elementów na stronie tym lepiej.
  • małowartościowe linki do strony – należy dbać o to, aby odnośniki prowadzone do naszej strony znajdowały się na wysokiej jakości portalach, jeśli link do naszej stronie znajdzie się na podejrzanej stronie również na nas Google spojrzy nieprzychylnie.
  • brak reakcji na zachowanie konkurencyjnych stron – zawsze należy śledzić konkurencję i reagować na zmiany na jej stronach. Pozwoli to utrzymać stabilną pozycję w rankingu.
  • strona zawiera spam – rozwiązanie wydaje się banalnie proste – wystarczy usunąć treści i elementy strony, które mogą być uznane za spam. Nie warto też korzystać z nieakceptowanych przez Google metod na pozycjonowanie stron, gdyż może się to źle skończyć.
  • problemy techniczne – najczęściej problemy wynikają ze złego hostingu oraz zbytniego obciążenia serwera. Jeśli problemy pojawiają się często, warto pomyśleć o zmianie dostawcy usług.

Wiemy jak dbać o pozycje w rankingu Google. Poznaj naszą ofertę na pozycjonowanie stron w formule KOP>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem