Google zamierza karać niższymi pozycjami strony niedostosowane do mobile

Segment użytkowników przeglądających zawartość internetu, poprzez smartfony rośnie w ogromnym tempie. Średni wzrost ilości odwiedzin stron, za pomocą telefonów, wyniósł u naszych Klientów od 200 do 500%, w przeciągu roku. Dane te zgadzają się z sygnalizowaną przez Google tendencją na rynku mobile. W związku z dynamicznymi zmianami, korporacja z Mountain View zamierza dostosować wyszukiwarkę do nowych trendów i szykuje zmiany w algorytmie swojego flagowego produktu.

Dla Google priorytetem jest dostarczanie użytkownikom treści w szybki, trafny i wygodny sposób. W celu ułatwienia życia internautom mobile, zostanie zmieniony algorytm decydujący o pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Witryny niedostosowane do przeglądania na telefonach zostaną „ukarane” niższymi pozycjami.

Jednocześnie Google podaje podstawowe wytyczne, które weźmie pod uwagę, oceniając optymalizację witryny pod kątem mobile. Na ten moment wiemy co nieco o przekierowaniach:

1. Adresy URL dla komputerów stacjonarnych powinny mieć swoją alternatywną wersję mobile. Zaleca się by wszystkie podstrony zostały dostosowane do przeglądania na telefonach – nie wystarczy jedynie zoptymalizować stronę główną, do której będziemy przekierowywać użytkowników.

Złe sposoby przekierowań pokazują czerwone strzałki poniższej.

Schemat poprawnego przekierowania

Firma Google argumentuje, że przekierowania zaznaczone na czerwono, powodują ogromną ilość zakłóceń w interakcji użytkownik – strona: od wydłużenia czasu wyszukiwania pożądanych informacji, aż do zaprzestania jakichkolwiek działań i opuszczenia witryny.

2. Jeśli użytkownik korzystający ze smartfona, wpisze w przeglądarce internetowej adres URL „nieprzyjazny” dla mobile – należy unikać wyświetlania błędu 404 i stworzyć przekierowanie do URL „przyjaznego” dla telefonów.

3. Jeżeli nie istnieje jeszcze wersja mobilna konkretnej podstrony, lepiej przekierować użytkownika na podstronę „nieprzyjazną” dla telefonów, niż wyświetlić stronę błędu 404.

4. Strona nie powinna zawierać przekierowań z wersji mobile na desktop i z powrotem. Googlebot uzna takie działania za niekończącą się pętlę przekierowań i obniży page rank witryny.

5. Nie należy zamieszczać na stronie multimediów, których nie można odtworzyć za pomocą smartfonów, np. iPhone oraz telefony z Androidem 4.1 i wyższym, nie obsługują Adobe Flash.

Yoshikiyo Kato (Google Software Engineer) zaznacza, iż są to jedynie sugestie odnośnie przekierowań i należy również zwracać uwagę na wszystkie inne aspekty związane z optymalizacją strony pod kątem mobile. O nich opowiemy w następnym wpisie.

Źródło: Google

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – wiemy jak

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem