Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Google zamierza karać niższymi pozycjami strony niedostosowane do mobile

Segment użytkowników przeglądających zawartość internetu, poprzez smartfony rośnie w ogromnym tempie. Średni wzrost ilości odwiedzin stron, za pomocą telefonów, wyniósł u naszych Klientów od 200 do 500%, w przeciągu roku. Dane te zgadzają się z sygnalizowaną przez Google tendencją na rynku mobile. W związku z dynamicznymi zmianami, korporacja z Mountain View zamierza dostosować wyszukiwarkę do nowych trendów i szykuje zmiany w algorytmie swojego flagowego produktu.

Dla Google priorytetem jest dostarczanie użytkownikom treści w szybki, trafny i wygodny sposób. W celu ułatwienia życia internautom mobile, zostanie zmieniony algorytm decydujący o pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Witryny niedostosowane do przeglądania na telefonach zostaną „ukarane” niższymi pozycjami.

Jednocześnie Google podaje podstawowe wytyczne, które weźmie pod uwagę, oceniając optymalizację witryny pod kątem mobile. Na ten moment wiemy co nieco o przekierowaniach:

1. Adresy URL dla komputerów stacjonarnych powinny mieć swoją alternatywną wersję mobile. Zaleca się by wszystkie podstrony zostały dostosowane do przeglądania na telefonach – nie wystarczy jedynie zoptymalizować stronę główną, do której będziemy przekierowywać użytkowników.

Złe sposoby przekierowań pokazują czerwone strzałki poniższej.

Schemat poprawnego przekierowania

Firma Google argumentuje, że przekierowania zaznaczone na czerwono, powodują ogromną ilość zakłóceń w interakcji użytkownik – strona: od wydłużenia czasu wyszukiwania pożądanych informacji, aż do zaprzestania jakichkolwiek działań i opuszczenia witryny.

2. Jeśli użytkownik korzystający ze smartfona, wpisze w przeglądarce internetowej adres URL „nieprzyjazny” dla mobile – należy unikać wyświetlania błędu 404 i stworzyć przekierowanie do URL „przyjaznego” dla telefonów.

3. Jeżeli nie istnieje jeszcze wersja mobilna konkretnej podstrony, lepiej przekierować użytkownika na podstronę „nieprzyjazną” dla telefonów, niż wyświetlić stronę błędu 404.

4. Strona nie powinna zawierać przekierowań z wersji mobile na desktop i z powrotem. Googlebot uzna takie działania za niekończącą się pętlę przekierowań i obniży page rank witryny.

5. Nie należy zamieszczać na stronie multimediów, których nie można odtworzyć za pomocą smartfonów, np. iPhone oraz telefony z Androidem 4.1 i wyższym, nie obsługują Adobe Flash.

Yoshikiyo Kato (Google Software Engineer) zaznacza, iż są to jedynie sugestie odnośnie przekierowań i należy również zwracać uwagę na wszystkie inne aspekty związane z optymalizacją strony pod kątem mobile. O nich opowiemy w następnym wpisie.

Źródło: Google

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – wiemy jak

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak