Koszty pozycjonowania w Google

koszty_pozycjonowania_grafika

Teraz, kiedy wiesz już co w SEO piszczy możesz rozpocząć przeglądanie ofert i wybrać najlepszy dla Twojego biznesu model współpracy. Aby wybrać najbardziej dopasowaną do Twoich potrzeb ofertę, musisz wiedzieć od czego zależą koszty pozycjonowania.

Co zawierają koszty pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron to proces długotrwały, dlatego też jak możesz się domyślić wymaga odpowiednich kosztów. Kwota, którą płacisz firmie świadczącej usługi pozycjonowania zawiera przede wszystkim koszty:

  • analizy słów kluczowych i sytuacji klienta,
  • audytu i optymalizacji wityny,
  • audytu i optymalizacji linków,
  • optymalizacji treści,
  • copywritingu,
  • link buildingu,
  • działań z zakresu content marketingu,
  • działań z zakresu analityki internetowej,
  • wykorzystania narzędzi wspierających działania,
  • wynagrodzenia pracy specjalistów.

Być może nie wszystkie usługi będą Tobie potrzebne., ale musisz pamiętać, że aby pozycjonowanie strony było skuteczne, potrzebne jest często połączenie ze sobą kilku wyżej wymienionych elementów. #wiemyjak

Co wpływa na koszty pozycjonowania?

Koszty pozycjonowania nie są takie same dla wszystkich firm. To ile zapłacisz za taką usługę jest sprawą bardzo indywidualną i zależy od ilości prac, jakie specjaliści będą musieli w procesie pozycjonowania wykonać. Na koszty pozycjonowania wpływają głównie:

konkurencja, z którą przyszło Ci rywalizować,
jakość Twojego serwisu oraz
historia domeny pod którą się znajduje.

Koszty pozycjonowania rosną wraz z konkurencją

Najważniejszy wpływ na koszty pozycjonowania ma oczywiście konkurencja. Jeśli zajmujesz się serwisem i sprzedażą pieców, jakich używa się w piekarniach musisz martwić się zaledwie kilkunastoma serwisami, które oferują podobny asortyment.

Jeśli jednak oferujesz piekarniki, podobne do tych, które znajdują się w większości polskich domów musisz liczyć się z dużą konkurencyjnością słów kluczowych a co za tym idzie – nieustającą konkurencją w dostępie do wysokich pozycji. W takiej sytuacji agencja może uznać, że skuteczne pozycjonowanie w Google może wiązać się z większym ryzykiem i dlatego wymaga większych nakładów, a zarazem wyższych kosztów.

Jakość, a koszty pozycjonowania

Decydując o pozycjach, na których wyświetlają się serwisy wyszukiwarka ma nadzieje, że na samej górze znajdą się te najbardziej wartościowe i najbardziej pasujące do zapytań wpisywanych przez internautów.

Decydującą kwestią jest w tym przypadku optymalizacja witryny. Jeśli nasza strona to tak naprawdę kilka przypadkowych tekstów i obrazków, których nikt nie zmieniał od momentu jej powstania to szansa, że serwis znajdzie się wysoko jest bliska zeru. W takim wypadku koszty pozycjonowania będą większe – agencja może oczekiwać dodatkowych środków na przeprowadzenie badania strony i wprowadzenie niezbędnych zmian.

Twoja domena ma duże znaczenie

Wyszukiwarka przywiązuje dużą wagę do domen, z których korzystamy. Jeśli domena na której znajduje się serwis była zajmowana wcześniej przez inną witrynę www warto dowiedzieć się, czy w przeszłości wyszukiwarka nie nałożyła na stronę bana lub filtra. W takiej sytuacji koszty pozycjonowania w Google mogą być wyższe, a same działania zdecydowanie trudniejsze i bardziej czasochłonne.

Koszty pozycjonowania – formy współpracy

Każda poważna agencja przed zaproponowaniem konkretnej kwoty i formuły współpracy z pewnością przeprowadzi wstępny audyt strony, dzięki czemu łatwiej jej będzie uzasadnić takie, a nie inne koszty pozycjonowania.

Przy współpracy z agencją SEO najczęściej występujące warianty rozliczeń to:

  • opłata za wyniki,
  • tała opłata abonamentowa,
  • stała opłata połączona z premią za wyniki
  • cena za wykonanie projektu.

Opłata za wyniki.

W Europie Zachodniej i USA ten model współpracy odszedł bezpowrotnie natomiast na polskim rynku jest on pamiątką po lepszych czasach, które nie prędko wrócą. System opłat jest bardzo prosty. Dopóki Twoja firma nie zajmuje pozycji, na które się umówiłeś nie musisz nic płacić. Dopiero, kiedy strona osiągnie zamierzany pułap i zaczyna przynosić zyski pojawiają się pierwsze opłaty. Im bardziej konkurencyjne słowo, tym opłaty są wyższe.

Jest to prosty i atrakcyjny dla klientów system rozliczenia jednak parę firm zaczęło od niego odchodzić. Pozycjonowanie w Google staje się coraz trudniejsze ze względu na ilość serwisów konkurujących o miejsca oraz rzadkie ale nieuchronne zmiany w działaniu algorytmów wyszukiwarki. Z tego powodu, aby wypozycjonować serwis potrzeba coraz więcej złożonych działań jak również odpowiedniego budżetu na nie. Z tego samego powodu, jako klient również powinieneś podchodzić do podobnych ofert ostrożnie. Przecież nie możesz wymagać od kogoś zbyt wiele skoro mu nie płacisz. Oczywiście nie tracisz pieniędzy, ale pozycje Twojego serwisu również nie idą w górę. Sprawa ma się jednak inaczej z Twoim czasem, którego możesz w ten sposób stracić mnóstwo.

Stały abonament.

Wydaje się, że ten model współpracy skutecznie wypiera opłaty za efekt. W tym wariancie firma dzieli się ryzykiem niepowodzenia razem z Tobą, ale motywacja do osiągania sukcesów jest znacznie większa.

Opłata abonamentowa jest odbiciem filozofii, w której pozycjonowanir w Google to nieustające działania, które powinny być prowadzone z taką samą intensywnością bez względu na to czy dopiero chcesz zdobyć, czy utrzymać już zdobyte pozycje. Uczciwa współpraca oparta na małych, ale nieustających krokach ma największe szanse powodzenia.

Stała opłata połączona z premią z wyniki

Jest to mix dwóch poprzednich wariantów. Premia ma tu stanowić dodatkową motywację do osiągania celów. Podpisując umowę z agencją możesz negocjować jaka część inwestowanych środków będzie wypłacana w ramach abonamentu, a jaka w przypadku oczekiwanych wyników.

Zapraszamy do zapoznania się
z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE!

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem