Pozycjonowanie metodą long tail

Internauci coraz częściej wyszukują interesujących materiałów stosując coraz dłuższe, bardziej sprecyzowane frazy. Doskonale wiedzą co ich interesuje, czego konkretnie im potrzeba. Nie chcą tracić czasu na szukanie na podstronach konkretnych informacji, wolą od razu trafić w miejsce odpowiadające ich oczekiwaniom. Dla pozycjonerów oznacza to, że użytkownicy internetu idą w kierunku tzw. long tail czyli długiego ogona i konieczne jest promowanie strony mnóstwem fraz kluczowych dokładnie opisujących oferowane produkty i usługi.

Czym jest pozycjonowanie (SEO) long tail?

Pozycjonowanie stron metodą long tail polega na używaniu w SEO dużej ilości słów kluczowych odpowiadających treści strony www. Niektóre z nich, mogą być pozycjonowane nawet na setki różnych, specyficznych dla danej branży i stosunkowo szczegółowych fraz kluczowych. Najłatwiej proces ten zrozumieć wczuwając się w użytkownika doskonale wiedzącego czego potrzebuje. Precyzuje produkt główny wzbogacając go o konkretne funkcje i oferowane możliwości, zawęża zakres wyszukiwania jedynie do konkretnych produktów chcąc przede wszystkim oszczędzić czas i trafić w konkretne miejsce w sieci.

long tail

Gdzie long tail znajduje zastosowanie?

Opisywanie strony posiadającej kilka podstron korzystając z długich, konkretnych fraz nie ma większego sensu. Pozycjonowanie stron seo long tail sprawdzi się w przypadku rozbudowanych serwisów wypełnionych treścią, zawierających sporą złożoność i ilość podstron. Należą do nich przede wszystkim sklepy internetowe, katalogi firm, blogi, portale.

Jak dobrać odpowiednie frazy?

Pozycjonując rozbudowany serwis metodą long tail najlepiej na moment zamienić się miejscami i zostać potencjalnym użytkownikiem poszukującym produktu lub usługi. Internauci używają niespodziewanych, złożonych, często nieprawdopodobnych fraz. Tworząc serwis dostarczający produkty dla dzieci nie będziemy myśleć jak prezes banku, lecz jako matka poszukująca ubranek dla swojej pociechy, lub ktoś z rodziny zainteresowanych zakupem prezentu dla malucha. Każdy użytkownik myśli w inny sposób, nie ma jednoznacznych rozwiązań dla wszystkich grup społecznych.

Warto poprosić o pomoc znajomych i rodzinę, gdyż oni jako osoby niezwiązane z sytuacją mogą rzucić nowe spojrzenie na sprawę. Skojarzenia mogą być zupełnie różne niż się spodziewaliśmy, co może być cenną lekcją przy tworzeniu fraz kluczowych. Nie można również zapominać o przyjrzeniu się konkurencji i poznaniu słów, które prowadzą do jej serwisu.

Zalety pozycjonowania na długi ogon

Pozycjonowanie (SEO) na długi ogon ma wiele niezaprzeczalnych zalet. Do najważniejszych możemy zaliczyć:
– bardzo szybki efekt pozycjonowania
– sprecyzowane frazy pozwalają na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców – poprawia się jakość ruchu
– pozycje strony na długi czas pozostają stabilne
– niski koszt pozycjonowania
– zwiększenie czasu przebywania użytkowników na stronie
– pozycjonowanie (SEO) na długi ogon jest szybsze i łatwiejsze niż na popularne frazy

Pozycjonowanie (SEO) na „długi ogon” to niestety nie same zalety. Skuteczność tej metody zależna jest od wielu czynników i czekając na wyniki nie obejdziemy się bez cierpliwości i ciągłego znajdowania fraz – nie ma sprawdzonego sposobu by przewidzieć jaką dokładnie frazą posłuży się internauta korzystając z wyszukiwarki.

Postaw na niszę i zdobądź nowych użytkowników!

Jak wiadomo, sprzedaż produktów niszowych stanowi większy rynek niż w przypadku produktów topowych. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania. Eksperci SEO zalecają skorzystanie z metody long tail w przypadku rozbudowanych serwisów takich jak sklepy internetowe zapewniając o sporej skuteczności sposobu. Konkretne, uszczegółowione frazy opisujące produkt z drobnymi detalami pozwolą uzyskać ruch złożony z internautów wiedzących czego poszukują, zainteresowanych profilem strony, co zwiększa szansę na ich pozostanie na dłużej.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Jaś.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Jaś pisze:

    U mnie podczas tego zabiegu znacznie podskoczyła pozyska, choć trochę czekałem na efekt, ale udało się, z 3 strony nagle na 1 poszło.

  2. Paulina pisze:

    Bardzo pomocne materiały, w sumie to można znaleźć tu za darmo bardzo pomocne wpisy które naprawdę działają.

  3. Gość pisze:

    Super wpis z dobrą wiedzą, wysoki poziom, warto to znać by się znacznie wybić.
    Dziękuję.

  4. Ania pisze:

    Świetny artykuł i pomaga w pozycjonowaniu samemu.

  5. Anna pisze:

    Super i prawdziwe informacje o SEO i metodzie pozycjonowania, bez ściemy.

  6. Tadek pisze:

    Bardzo ciekawy wpis i napradę ciekawe informację, mam nadzieję, że pomogę mi w wypozycjonowaniu się na dziwne słowa typu: „taxi z nazwą miasta”, gdzie konkurencja wielka jest.