Szukanie informacji często zajmuje bardzo dużo czasu. Nawet w dzisiejszych czasach, gdy mamy do dyspozycji nieograniczony dostęp do Internetu, aby znaleźć wartościowe dane musimy poświęcić na to dłuższą chwilę. Tym bardziej, że liczba stron, na których mogą znajdować się informacje rośnie każdego dnia w ogromnym tempie. Jak zatem wyszukać szybko, to czego naprawdę szukamy? W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy o zaawansowanym wyszukiwaniu w Google. Tym razem przedstawimy kilka prostych trików, które pomogą efektywniej szukać informacji – jak formułować zapytania Google oraz jak zawęzić liczbę wyników dla konkretnego hasła. Odpowiemy także na pytanie czy poprawność językowa jest ważna dla Google?
Wyszukiwanie w Google a historia online
Często jest tak, że przeglądając zasoby sieci trafimy na ciekawą informację, jednak nie zawsze pamiętamy o dodaniu strony do zakładki ulubione, czy chociażby zapisaniu gdzieś jej adresu. Jak odnaleźć taką stronę? Przydatna może okazać się tutaj historia online naszej przeglądarki. Możemy w niej informacji na takiej samej zasadzie jak wyszukiwanie w Google. Jeżeli pracujemy na wielu urządzeniach, to dobrym pomysłem jest założenie sobie konta w przeglądarce internetowej, tak żeby mieć dostęp do historii wyszukiwania z każdego z tych urządzeń.
Proste zapytania Google są najlepsze
Jak się okazuje dla szybkiego wyszukania tego co nas interesuje najlepsze są proste hasła. Takie działanie sprawdzi się zarówno w przypadku, gdy szukamy lokalu gastronomicznego, kosmetyczki czy jakiegoś konkretnego towaru. Przykładowo szukamy mechanika na terenie Trójmiasta. Jako zapytanie Google wystarczy wpisać mechanik Trójmiasto, nie potrzeba bawić się w poprawność językową i wpisywać Mechanik z Trójmiasta. Z kolei jeżeli chcemy wyszukać bardziej konkretnej lokalizacji możemy wpisać nazwę miasta, dzielnicy lub dokładny kod pocztowy. Jeśli wyników jest bardzo dużo stopniowo możemy dodawać słowa, które zawężą ich liczbę. Przykładowo mechanik Trójmiasto wymiana pasa klinowego cena. Im więcej słów dodamy, tym mniej wyników się pojawi, ale wyniki te będą lepiej dopasowane do naszych potrzeb.
Czy pisownia w wyszukiwaniu Google ma znaczenie? Przy wpisywaniu zapytań Google nie musimy martwić się o poprawną pisownię słowa. Dlaczego? Wyszukiwarka przy błędnie wpisanym słowie automatycznie je poprawi i pokaże wyniki odpowiednie dla konkretnego słowa – przykładowo, jeśli napiszemy „wyniki wyszukiwania goggle”, to w rezultacie otrzymamy informacje, że pokazane są wyniki dla frazy – „wyniki wyszukiwania google”. Jednak, gdy nasze działanie było zamierzone zawsze możemy powrócić do pierwotnej pisowni.
Dla wyszukiwarki nie ma też znaczenia wielkość liter czy miejsce postawienia przecinka. Dlatego nie musimy się nimi przejmować w trakcie szukania informacji. Lepiej skupić się na samej formie słów. Najlepiej wpisywać je w podstawowej formie, takiej jaka jest używana na stronach internetowych. Przykładowo zamiast pisać szukam dobrej restauracji we Wrocławiu lepiej wpisać dobra restauracja Wrocław. A jeżeli szukamy informacji na temat choroby czy schorzenia lepszym hasłem do wyszukania informacji będzie ból brzucha zamiast frazy boli mnie brzuch. Warto też wpisywać słowa w liczbie pojedynczej – zamiast restauracje w Poznaniu, restauracja Poznań.
Zaawansowane wyszukiwanie Google
Jeżeli mimo różnych konfiguracji słów i wielu prób nadal nie można znaleźć tego, czego się szuka to warto sięgnąć po znaczniki zaawansowanego wyszukiwania Google. Jednak o tym już pisaliśmy, dlatego zachęcamy do zapoznania się z tekstem mówiącym jak wykorzystać możliwości zaawansowanego wyszukiwania w Google.
Jakie zapytania Google pojawiały się najczęściej w ubiegłym roku?
Każdego roku publikowana jest lista haseł najczęściej wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarki Google. Firma publikuje globalną listę i listy dla konkretnych krajów. Oto jak prezentuje się TOP 3 wyszukiwań dla Polski i dla świata.
Lista polska:
1.Anna Przybylska
2. Mundial 2014
3. Conchita Wurst
Lista globalna:
1. Robin Williams
2. Mundial 2014
3. Ebola
Jak widać niektóre z wyszukiwań pokrywają się – najczęściej na świecie i w Polsce wyszukiwane były nazwiska sławnych osób, które odeszły w ubiegłym roku, a także informacje związane z wydarzeniami sportowymi i kulturalnymi. Każdy, kto chce dokładnie poznać dane dotyczące najpopularniejszych wyszukiwań z ubiegłego roku może wejść na stronę Google Trends, gdzie w ciekawej pod względem wizualnym formie zostało to przedstawione. Ciekawe o co najczęściej będziemy pytać „wujka Google” w roku 2015. Czy szykują nam się w tym roku wydarzenia, o których będzie pisał cały świat? ;)
Jeśli zależy Ci na wysokiej i stabilnej pozycji w wyszukiwarce, ale nie wiesz od czego zacząć, zapoznaj się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron (SEO) w formule KOP = stabilne decyzje.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.