Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Zadbaj o landing page i zyskaj nowych klientów

Skuteczna strona docelowa to taka, która zachęci klienta do skorzystania z proponowanego mu rozwiązania. Ma na celu zrealizować cel kampanii – sprzedać produkt, rozbudować listę mailingową itp. Aby zachęcić internautę do skorzystania z oferty tworzy się strony skupiające się wokół niej, ułatwiające mu podjęcie decyzji i przekonujące go o słuszności wyboru. Noszą nazwę landing page.

Co to jest landing page?

Landing page, z ang. strona docelowa, strona lądowania to strona na którą trafia internauta wskutek kliknięcia w baner, link reklamowy czy mailing. Jej głównym celem jest wzrost konwersji, czyli zwiększenia ilości osób realizujących cel przedstawiony przez właściciela serwisu. Jej skuteczność zależy od wielu elementów, które zadecydują o podjęciu działań przez oglądającego stronę. Jeśli oferta, którą proponujesz nie jest na tyle atrakcyjna by sama w sobie zachęciła do działania należy zadbać o otoczkę, która utrzyma uwagę użytkownika i zachęci go do skorzystania z przedstawionej mu oferty.

Strona docelowa bywa składnikiem większej, bardziej rozbudowanej witryny, może również funkcjonować w sposób samodzielny. Często wykorzystywana jest w celu pozyskania informacji o potencjalnych klientach lub bezpośrednio nakłania np. do zakupu czy zamówienia usługi. Jest jednym z najczęściej stosowanych sposobów działań akwizycyjnych.

Wyląduj wygodnie czyli jak zadbać o skuteczność strony docelowej

Aby strona docelowa przykuła uwagę czytelnika na dłuższą chwilę, a przede wszystkim skłoniła go do skorzystania z przedstawionej mu oferty, musi spełnić kilka założeń. Bywa, że oferowany mu produkt docelowy sam w sobie jest na tyle atrakcyjny, że nie potrzebuje otoczki marketingowej, jednak nawet w takich momentach uatrakcyjnienie oferty zaowocuje większym zainteresowaniem. Jakie działania podjąć by landing page nie została zamknięta natychmiast po otwarciu?

1. Treść landing page musi odpowiadać reklamie

Nie ma nic bardziej frustrującego, niż przejście do strony docelowej, która nie odpowiada treści zawartej w klikniętej reklamie. Co wówczas robimy? Opuszczamy stronę. Dlatego bardzo ważne jest by treść na stronie docelowej odpowiadała przedstawionej na reklamie.

Zgodność treści między reklamą, a treścią landing page dostrzeże również Google. Specjalny algorytm zbada powtarzalność słów i zwrotów pomiędzy dwoma miejscami i nagrodzi – lub skarci – wynikiem jakości w AdWords.

2. Maksymalnie ułatw użytkownikowi dotarcie do celu

Pragniesz aby użytkownik, który aktualnie znajduje się na Twojej stronie docelowej skorzystał z zawartej na niej oferty. Nie rzucaj mu kłód pod nogi, zaproponuj rozwiązanie, które nie będzie go kosztowało zwiększenia uwagi. Zadbaj by przycisk akcji (call to action) znalazł się w widocznym miejscu i zawierał jednoznaczne wezwanie do podjęcia działań. Użyj jasnych komunikatów w stylu wypełnił formularz!, skontaktuj się z nami!, sprawdź to!

3. Postaw na czytelność

Internauci nie lubią długich, zagęszczonych treści. Tworząc landing page warto postawić na proste rozwiązania. Strona docelowa na pierwszy rzut oka nie może zniechęcić do dalszych działań. Tekst – wymagany przez Google – powinien posiadać odpowiednie formatowanie, zawierać pogrubienia, pochylenia, nagłówki i akapity ułatwiające dotarcie do sedna sprawy. Nadmiar „odciągaczy” uwagi takich jak zbędna grafika czy niepotrzebne informacje w większości przypadków skutkować będą kliknięciem „X” w rogu okna przeglądarki.

Ważny jest również język grupy docelowej. Inaczej należy skonstruować informacje przeznaczone dla klientów biznesowych, innych słów użyjemy przy ofercie przeznaczonej dla nastolatków.

Dzisiejsze czasy to również coraz więcej tabletów i smartfonów – warto zadbać o mobilną wersję tworzonej strony.

4. Zapewnij użytkownika o bezpieczeństwie Twojej propozycji

Strona docelowa nie może wywoływać w internaucie podejrzeń dotyczących bezpieczeństwa. Jeśli formularz wymaga podania osobistych danych niezbędne jest zaufanie klienta i brak podejrzeń. Tylko w ten sposób można zwiększyć konwersję.

Warto zaprezentować swoje referencje, opinie innych użytkowników zapewniające o Twoim profesjonalizmie, przykłady dotychczasowych działań, pozytywne komentarze, nagrody czy wyróżnienia. W znaczny sposób zwiększy to Twoją wiarygodność.

Zbieraj informacje o konwersji

Trudno przekonać się o słuszności działań prowadzonych na stronie docelowej bez jej testowania. Podobnie jak w przypadku innych witryn, tak i landing page możemy monitorować korzystając z Google Analytics. Liczy się tu zarówno cel, jak i skuteczność poszczególnych etapów. Dobrym pomysłem jest stworzenie kilku wersji landing page, aby znaleźć tę najskuteczniejszą.

Landing page może być skutecznym sposobem, aby internauci skorzystali z proponowanej im oferty. W tym celu należy podjąć szereg działań skutkujących zwiększeniem ruchu na niej. W końcu im więcej odwiedzających, tym większa szansa na konwersję.

Opisane rozwiązania są standardem w naszym podejściu do pozycjonowania. Przeczytaj więcej o ofercie na pozycjonowanie (SEO) stron w formule KOP.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak