Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Zmiany w Google: algorytmy w 2013 roku

Google w 2013 roku wprowadziło wiele poważnych zmian, które mogą wpłynąć na sposób działania agencji SEO w nowym 2014 roku. Dla wielu firm, koniec 2013 nie zakończył się wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Poniżej wymieniamy 3 powody w postaci algorytmów: Panda, Pingwin i Koliber.

Panda – algorytm obejmuje wszystkie działania on-site, to znaczy związane z optymalizacją witryny. Wiąże się to z zweryfikowaniem zawartości strony internetowej. Google po raz pierwszy wprowadziło algorytm 23. lutego 2011 roku. Z ostatnią aktualizacją Pandy spotkaliśmy się w lipcu 2013 roku.Panda analizuje słowa kluczowe i jakość tekstów znajdujących się na portalu.

Nieprzeciętny content to podstawowy element utrzymania wysokiej jakości witryny. Aktualizacja algorytmu dotyka szczególnie strony, na których właściciele nie umieszczają ciekawych i unikalnych artykułów.

Niska atrakcyjność portalu skutkuje więc spadkami pozycji w rankingu. Tworząc różnego rodzaju treści musimy pamiętać do kogo ją kierujemy, czego użytkownik może oczekiwać odwiedzając naszą stronę i właśnie to musimy mu przekazać. Wówczas istnieje szansa, że zawartość witryny zostanie doceniona nie przez jednego a w wielu internautów. Należy pamiętać, że zmiana algorytmu Panda nie wpłynie na tą stronę www, na której publikowane są wartościowe treści, rzetelnie przygotowane przez specjalistę.

Pingwin – pierwsza wersja algorytmu powstała 24. kwietnia 2012 roku. W 2013 roku, ostatnia aktualizacja nastąpiła 4. października. Nie bez powodu już na początku powstania algorytmu, dzień ten został nazwany „krwawą sobotą„. Pingwin wykrył wszystkie nieetyczne i niezgodne z wytycznymi Google działania, do których zaliczamy np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. Aby aktualizacja nie dotknęła Twojej witryny, zadbaj o naturalne i jakościowe linki oraz nie korzystaj z SWL. Strategia opierająca się na ilości a nie jakości linków nie przyniesie efektów długotrwałych.

Czemu mają służyć takie założenia Google? Przede wszystkim ograniczeniu spamu, którego celem było wybicie witryny na wysokie pozycje. Po ostatniej zamianie algorytmu Pingwin, linki prowadzące do Twojej strony stają się w określonych przypadkach bezwartościowe.

Hummingbird (Koliber) – sprawuje funkcję głównego silnika wyszukiwarki Google. Jest algorytmem nadrzędnym wobec Pandy i Pingwina. Po raz pierwszy wprowadzono update algorytmu do polskich wyników wyszukiwania na 15. urodziny Google, we wrześniu 2013 roku. Hummingbird dotyczy wyszukiwania semantycznego, a więc odpowiedzialny jest za jakość wyszukiwania.

Celem algorytmu jest ulepszenie, usprawnienie w dostarczaniu użytkownikowi informacji, których szuka. Po analizie treści na stronach www, fraz i słów kluczowych, wyszukiwarka zwraca wyniki charakteryzujące się najwyższą jakością.

Podsumowując, rok 2013 pod kątem zmian w wyszukiwarce, widzimy, że nie był to nudny okres dla branży SEO. Każda wykonana aktualizacja i następna służy wyeliminowaniu witryn o słabej jakości z wysokich pozycji Google. Natomiast jakie zmiany nastąpią w 2014 roku? Możemy się tylko domyślać czym Google zaskoczy nas tym razem i stale ulepszać naszą ofertę na pozycjonowanie (SEO) stron.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak