Zmiany w Google: algorytmy w 2013 roku

Google w 2013 roku wprowadziło wiele poważnych zmian, które mogą wpłynąć na sposób działania agencji SEO w nowym 2014 roku. Dla wielu firm, koniec 2013 nie zakończył się wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Poniżej wymieniamy 3 powody w postaci algorytmów: Panda, Pingwin i Koliber.

Panda – algorytm obejmuje wszystkie działania on-site, to znaczy związane z optymalizacją witryny. Wiąże się to z zweryfikowaniem zawartości strony internetowej. Google po raz pierwszy wprowadziło algorytm 23. lutego 2011 roku. Z ostatnią aktualizacją Pandy spotkaliśmy się w lipcu 2013 roku.Panda analizuje słowa kluczowe i jakość tekstów znajdujących się na portalu.

Nieprzeciętny content to podstawowy element utrzymania wysokiej jakości witryny. Aktualizacja algorytmu dotyka szczególnie strony, na których właściciele nie umieszczają ciekawych i unikalnych artykułów.

Niska atrakcyjność portalu skutkuje więc spadkami pozycji w rankingu. Tworząc różnego rodzaju treści musimy pamiętać do kogo ją kierujemy, czego użytkownik może oczekiwać odwiedzając naszą stronę i właśnie to musimy mu przekazać. Wówczas istnieje szansa, że zawartość witryny zostanie doceniona nie przez jednego a w wielu internautów. Należy pamiętać, że zmiana algorytmu Panda nie wpłynie na tą stronę www, na której publikowane są wartościowe treści, rzetelnie przygotowane przez specjalistę.

Pingwin – pierwsza wersja algorytmu powstała 24. kwietnia 2012 roku. W 2013 roku, ostatnia aktualizacja nastąpiła 4. października. Nie bez powodu już na początku powstania algorytmu, dzień ten został nazwany „krwawą sobotą„. Pingwin wykrył wszystkie nieetyczne i niezgodne z wytycznymi Google działania, do których zaliczamy np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. Aby aktualizacja nie dotknęła Twojej witryny, zadbaj o naturalne i jakościowe linki oraz nie korzystaj z SWL. Strategia opierająca się na ilości a nie jakości linków nie przyniesie efektów długotrwałych.

Czemu mają służyć takie założenia Google? Przede wszystkim ograniczeniu spamu, którego celem było wybicie witryny na wysokie pozycje. Po ostatniej zamianie algorytmu Pingwin, linki prowadzące do Twojej strony stają się w określonych przypadkach bezwartościowe.

Hummingbird (Koliber) – sprawuje funkcję głównego silnika wyszukiwarki Google. Jest algorytmem nadrzędnym wobec Pandy i Pingwina. Po raz pierwszy wprowadzono update algorytmu do polskich wyników wyszukiwania na 15. urodziny Google, we wrześniu 2013 roku. Hummingbird dotyczy wyszukiwania semantycznego, a więc odpowiedzialny jest za jakość wyszukiwania.

Celem algorytmu jest ulepszenie, usprawnienie w dostarczaniu użytkownikowi informacji, których szuka. Po analizie treści na stronach www, fraz i słów kluczowych, wyszukiwarka zwraca wyniki charakteryzujące się najwyższą jakością.

Podsumowując, rok 2013 pod kątem zmian w wyszukiwarce, widzimy, że nie był to nudny okres dla branży SEO. Każda wykonana aktualizacja i następna służy wyeliminowaniu witryn o słabej jakości z wysokich pozycji Google. Natomiast jakie zmiany nastąpią w 2014 roku? Możemy się tylko domyślać czym Google zaskoczy nas tym razem i stale ulepszać naszą ofertę na pozycjonowanie (SEO) stron.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem