Jak zwiększać widoczność postów na Facebooku? Poznaj 4 dobre rady

#wiemyjak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku
POZNAJ Facebook Ads w AKTYWNYM MODELU ROZLICZEŃ

zwiększanie widoczności postów

Promowanie firmy w sieci i dbanie o jej pozytywny wizerunek powinno być podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na rozwijaniu swojego biznesu. Do wyboru jest wiele metod – przykładowo pozycjonowanie stron www, reklamy Google’a, czy też social media. Tym razem przyjrzyjmy się bliżej marketingowi w social media, bo obecnie przecież samo posiadanie fanpage’a na Facebooku nie wystarczy! Skupmy się zatem na zwiększeniu widoczności firmy na Facebooku – pokażemy, jak można docierać do szerszej grupy odbiorców. #wiemyjak

Stworzenie skutecznej strategii social media to nie lada wyzwanie, szczególnie gdy docierają do Ciebie informacje, że Facebook przykładowo zawęża zasięgi postów i coraz trudniej przebić się z wartościowym materiałem do odpowiedniego grona fanów… W końcu jeszcze nie tak dawno temu posty widziało nawet o połowę więcej fanów, niż ma to miejsce obecnie. O zasięgu decyduje przede wszystkim atrakcyjność i popularność danego posta, mierzona przez Facebooka ilością polubień, komentarzy i udostępnień. Gdy wspomnianych akcji zabraknie, portal bez skrupułów zmniejsza widoczność danego wpisu, tym samym odbierając Ci szansę na dotarcie do wymarzonego grona odbiorców.

Publikując zatem treści, które nie wzbudzają zaangażowania, można jedynie obejść się smakiem i pomarzyć o szerokim zasięgu. Za promowanie postów można oczywiście zapłacić, jednak istnieją też metody bezpłatnego powiększania zasięgów, które poznasz już za chwilkę.

Różnorodne posty na Facebooku – to lubimy

O zasięg można zawalczyć, bawiąc się formami postów i testując różne wersje – niezbyt przekonujące jest przykładowo ciągłe dodawanie jedynie zdjęć, czy operowanie samym tekstem. Facebook może zmniejszać zasięg mniej atrakcyjnych wpisów, szczególnie jeśli nikogo one nie interesują i powtarzają ciągle ten sam schemat. Dlatego warto sprawdzić jakie rodzaje wpisów możesz dodawać na Facebooku i testować ich skuteczność, przykładowo prezentując materiał ze zdjęciem, wpis wideo, a może wpis z wydarzeniem – szczególnie wideo odgrywa tu dużą rolę i spory zasięg odnotowują filmy wgrywane bezpośrednio na Facebooka. Pokaż też czasem backstage firmy – fani uwielbiają posty pokazujące firmę od innej, mniej oficjalnej strony.

Zachęcanie do interakcji

Jak wiadomo, nic tak nie wpływa na popularność Twojego fanpage’a jak wartościowa i przydatna treść, jednak ona sama nie wystarczy… Trzeba ją dobrze zaprezentować i wzbudzić ciekawość tak, aby fani faktycznie chcieli się z nim zapoznać. Post powinien nie tylko dobrze opisywać przedstawiony materiał, ale czasem również zachęcać do interakcji – komentowania, polubienia, czy udostępniania. Komunikacja powinna być dopasowana do charakteru fanpega i rodzaju wpisu, dobrym zabiegiem jest również używanie „call to action”.

Weź sprawy w swoje ręce

Można samodzielnie próbować wypromować wpis – co oczywiście nie oznacza spamowania. Dobrym sposobem jest udostępnianie wpisów w różnych grupach, które odpowiadają przytaczanej tematyce. Nie warto robić tego nachalnie, tylko wcześniej przemyśleć gdzie warto się zareklamować swoje wpisy tak, aby idealnie wpisywały się w tematykę grupy. Ważne, aby fani nie przegapili Twojej aktywności na fanpage (wystarczy przypomnieć im, żeby zaznaczyli opcję „otrzymuj powiadomienia”) i przedstawić im korzyści, które mogą zyskać, śledząc Twój fanpage. Swobodnie możesz również udzielać się na podobnych profilach, aby zwiększyć swoją widoczność na Facebooku.

Facebookowe linkowanie

Przypominanie o poprzednich postach też może poprawić ich zasięg – to działanie sprawdza się w szczególności w sytuacji, gdy przygotowując specjalny cykl wpisów. To właśnie wtedy warto wstawić linki do wcześniejszych wpisów, aby Twoi fani przypadkiem nie zapomnieli o ich istnieniu. Kierując ich w ten sposób, pozwalasz na zwiększenie widoczności i zasięgu poszczególnych postów.

Powyżej opisaliśmy przykładowe metody zwiększania zasięgu postów na Facebooku. Istotne jest testowanie wybranych metod i dobór takich, które w danym przypadku przynoszą oczekiwane korzyści. Sprawdzaj zatem statystyki i zwracaj uwagę na to, co interesuje Twoich fanów.

Wiemy, jak zwiększać widoczność firm w internecie – skontaktuj się z nami, to dobierzemy odpowiednie metody promocji dla Twoich firmy. Poznaj naszą ofertę pozycjonowania stron >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Wojciech.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Wojciech pisze:

    Wszystkie sposoby są ciekawe i skuteczne, a moim zdaniem zachęcanie do interakcji, poprzez poruszanie ciekawych tematów, angażowanie ludzi do wypowiadania się, czy też organizację ciekawych konkursów jest z nich najlepsze.

  2. Adwave pisze:

    Ciekawy art, będziemy musieli przetestować. Dzięki!

  3. Kamil pisze:

    Z mojego doświadczenia wynika, że trzeba po prostu testować różne rozwiązania i analizować ruch na profilu – dopiero po jakimś czasie widać, na co najlepiej reagują odbiorcy i można świadomie planować jakąś bardziej przemyślaną strategię

  4. Michal pisze:

    No i oczywiście można także użyć 'boost post'.
    Czyli najzwyczajniej zapłacić FB za promocję postu.
    Czasami może się to opłacić :)