Reklama na LinkedIn – dowiedz się jak skutecznie promować swoją firmę

Reklama na LinkedIn ma ogromny potencjał. Portal LinkedIn jest to ponad 810+ mln kont w ponad 200 krajach na  całym świecie! Dla porównania Polska ma prawie 38 milionów mieszkańców. Społeczność LinkedIn to aż 21  razy więcej, ta liczba robi wrażenie!  Warto wykorzystać tak wielką bazę kontaktów i komunikować do nich. #wiemyjak

  • Dowiedz się jak promować firmę na LinkedIn.
  • Przekonaj się, czy taka promocja jest opłacalna.
  • Zobacz, w jaki sposób zadbać o profil firmowy.

#wiemyjak tworzyć skuteczne reklamy na LinkedIn
POZNAJ LinkedIn Ads w AKTYWNYM MODELU ROZLICZEŃ

Reklama LinkedIn

LinkedIn reklama – poznaj jej możliwości

LinkedIn służy nie tylko do szukania pracy i umieszczenia swojego CV. Nie jest to również ani drugi Facebook, ani Instagram, czy Twitter. LinkedIn to już nie tylko miejsce spotkań rekruterów z pracownikami. To serwis, który specjalizuje się w kontaktach biznesowych. I coraz częściej użytkownicy tak go traktują.

Płatna reklama na LinkedIn – jakie formaty masz do wyboru? 

Ze względu na grupę docelową, popularne stają się kampanie reklamowe na LinkedIn. Portal ma do wyboru różne cele i formaty reklam. Wśród formatów na LinkedIn można znaleźć m.in.:

  • Reklamę tekstową – wyświetlaną w prawej kolumnie bądź u góry strony na LinkedIn,
  • Reklamę z pojedynczym zdjęciem – wyświetlaną w kanale informacji,
  • Karuzelę reklam graficznych – 2 lub więcej zdjęć wyświetlanych w kanale informacji,
  • Reklamę wideo – wyświetlaną w kanale informacji,
  • Reklamę dla pozyskania obserwujących – korzystając z informacji profilowych na LinkedIn jest możliwość stworzenia spersonalizowanych reklam,
  • Reklamę oferty pracy – która pomaga promować oferty pracy na LinkedIn,
  • Reklamę w wiadomości – taką, która zostaje dostarczona do skrzynki odbiorczej użytkowników LinkedIn.

Dla reklamodawcy najważniejsze jest to:

  • Kto posiada konto na LinkedIn, 
  • Kto się udziela w dyskusjach, 
  • Komentuje posty, a wreszcie sam je tworzy,
  • Ile czasu użytkownicy spędzają na LinkedIn,
  • Jak często odwiedzają portal,
  • O jakich porach dnia i tygodnia tutaj bywają. 

Zgodnie z danymi z panelu reklamowego LinkedIn (stan na luty 2019 r.) na portalu jest 2 400 000 Polaków. I do nich możemy komunikować. Według badań Gemius Polska 51% użytkowników LinkedIn to mężczyźni, 49% kobiety. Dominująca grupa wiekowa na LinkedIn to 25-44 lata. To osób właśnie w takim wieku jest na portalu najwięcej. Co trzeci użytkownik serwisu to mieszkaniec dużego miasta, 45% osób ma wykształcenie wyższe, 10% niepełne wyższe. Niejedna firma może tutaj odnaleźć właśnie swojego potencjalnego klienta. Poniższe dane pokazują jak duży potencjał ma LinkedIn.

Kim są użytkownicy LinkedIn?

Reklama na LinkedIn krok po kroku

Krok 1. Wybierz celTwoim celem jest to, czego oczekujesz od użytkowników, którzy zobaczą Twoje reklamy.  LinkedIn proponuje 3 nadrzędne cele:

  • Świadomość: świadomość marki.
  • Rozważenie: wizyty w witrynie, zaangażowanie, wyświetlenia wideo.
  • Konwersja: generowanie leadów, konwersje stron internetowych, kandydaci do pracy.

Krok 2. Ustal grupę odbiorców reklam LinkedIn. Następnym krokiem jest wybranie, kto zobaczy Twoją reklamę. LinkedIn oferuje wiele opcji kierowania reklamy, w tym:

  • Dane demograficzne,
  • Lokalizacja,
  • Język, 
  • Umiejętności, 
  • Stanowisko, 
  • Staż pracy.

Krok 3. Wybierz format reklamy na LinkedIn. W tym celu zaloguj się do Campaign Manager stwórz kampanie reklamowe i zarządzanie nimi. Możesz użyć treści sponsorowanych, reklamy w wiadomościach, reklam dynamicznych, reklam tekstowych lub kombinacji wszystkich czterech.

Krok 4. Ustal budżet oraz  harmonogram działań. Po wybraniu odbiorców nadszedł czas na ustalenie budżetu i harmonogramu kampanii. LinkedIn proponuje trzy opcje: 

  • Koszt wysłania wiadomości (CPS). Jest używany podczas prowadzenia kampanii reklam w wiadomościach. Płacisz za każdą pomyślnie dostarczoną wiadomość.
  • Koszt za kliknięcie (CPC). To współczynnik używany w kampaniach nastawionych na działanie, np.  generowanie leadów lub rejestracja zdarzeń.
  • Koszt wyświetlenia reklamy (CPM). Najczęściej wyświetlany, gdy celem jest zwiększenie świadomości marki.

Krok 5. Skonfiguruj reklamę. Kolejny (już przedostatni) krok to stworzenie kreacji reklamy. Tworząc kreację reklamy na LinkedIn, musisz wziąć  pod uwagę 4 kluczowe elementy:

  • Zdjęcia – muszą wyróżnić Twoją firmę, być charakterystyczne i spójne. Zdjęcia są najważniejszym czynnikiem zwiększającym zaangażowanie.
  • Format – używaj różnych formatów, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorców, zaciekawić ich i zaskoczyć.
  • Tekst – rozważnie dobieraj słowa i ich ilość, pamiętaj, że nie mogą być kwestią przypadku. Nawet jedna zmiana w tekście czy grafice może znacząco zwiększyć skuteczność reklamy na LinkedIn. 
  • Testowanie – sprawdzaj skuteczność reklamy, twórz kilka wersji projektu, wprowadzaj zmiany. Te wszystkie kroki sprawią, że twoja reklama na LinkedIn będzie dla Ciebie jeszcze bardziej opłacalna i skuteczna. 

Krok 6. Śledź konwersję. Na koniec masz możliwość skonfigurowania śledzenia konwersji dla kampanii LinkedIn, które będzie śledzić i mierzyć działania podejmowane przez użytkowników po kliknięciu Twoich reklam. Śledzenie konwersji nie jest obowiązkowym elementem konfiguracji kampanii reklamowej LinkedIn, ale jest bardzo cenne dla Twojej firmy

Skuteczna reklama na LinkedIn – kierowanie kampanii

Kierowanie reklam na LinkedIn różni się od innych platform. Ponieważ targetujesz reklamy na podstawie tego, co ludzie robią zawodowo, a nie tego, co robią w życiu osobistym. Jest to podstawowa, ale kluczowa różnica, której musisz być świadomy jeśli interesuje Cię skuteczna reklama na LikedIn. 

Kolejną istotną kwestią jest lokalizacja. Jest to jedyne obowiązkowe pole kierowania reklamy na LinkedIn. Określ konkretny obszar, miasta lub kraj. Lokalizacja może być oparta na informacjach zawartych w profilu lub adresie IP.

Jeśli reklama  na LinkedIn to dla Ciebie nowy temat i potrzebujesz pomocy w ustaleniu kierowania reklamy — spróbuj zacząć od person, czyli stworzenia  szablonu odbiorców. LinkedIn oferuje  szablony grup odbiorców. Są to zestawy wstępnie wypełnionych opcji targetowania, które pomagają dotrzeć do docelowych odbiorców reklam. Takie działanie pomoże zaoszczędzić Ci  czas podczas konfiguracji kampanii, skutecznie docierając do precyzyjnie ustalonych grup.

Uważaj na hipertargetowanie. Mocno ograniczona skala reklamowania zaszkodzi początkowym kampaniom. Dlatego LinkedIn nie zaleca dodawania więcej niż 2-3 aspektów kierowania reklamy. Zasadą, jaką rekomenduje platforma dla początkowych kampanii reklamowych, jest utrzymanie grupy docelowej powyżej 50 000 w przypadku sponsorowanych treści i reklam tekstowych. 

LinkedIn reklama karuzelowa

Reklamy karuzelowe na LinkedIn to  jedna z form treści sponsorowanych. Zawiera ona  serię kart, którą odbiorcy mogą przesuwać. Reklama karuzelowa na LinkedIn to możliwość zaprezentowania wielu ofert/produktów, co pomoże Ci dostarczyć więcej informacji swoim odbiorcom.

Reklamy karuzelowe oferują trzy rzeczy, których nie zastąpią inne formaty reklam LinkedIn:

  • Lepsze opowiadanie historii: możesz opowiedzieć historię za pomocą każdej karty i dostosować reklamę do odbiorców. 
  • Promowanie większej ilości treści w jednej jednostce reklamowej. Reklama karuzelowa na LinkedIn nie ogranicza Cię do jednej kreacji reklamowej. Ten rodzaj reklamy to możliwość do 10 obrazów/kart. Mając 10 obrazów, dodatkowe CTA oraz okazję do linkowania różnych stron, dajesz swoim odbiorcom pełny obraz tego, co zawiera twoja oferta. 
  • Wyższe CTR:  Reklama karuzelowa to wyższy współczynnik klikalności. Dzieje się tak, ponieważ karuzele mają więcej treści, co daje reklamodawcom wiele możliwości zachęcenia użytkowników do kliknięcia i oceny oferty na stronie po kliknięciu.

Branże, które najlepiej reklamować na LinkedIn

Reklama na LinkedIn jest najskuteczniejsza wtedy, gdy trafia do właściwej grupy docelowej. Do jakich branż najlepiej ją kierować? Do tych, których przedstawiciele są na portalu! Poniżej dane z panelu reklamowego LinkedIn.

Branże na LinkedIn

To nie jest cała lista branż dostępnych na LinkedIn. A wśród powyższych branż w panelu można jeszcze wyszczególnić mniejsze i komunikować do precyzyjnie określonej grupy. Dodatkowo panel służący do tworzenia reklam umożliwia targetowanie odbiorców komunikatu reklamowego po danych demograficznych, stanowiskach, kierunkach studiów czy zainteresowaniach. Działa on podobnie do Facebooka, jednak LinkedIn to zupełnie inna grupa docelowa.

Reklama na LinkedIn, jak zadbać o profil firmowy?

Zastanawiasz się jak promować firmę na LinkedIn? Aby zachęcić kontrahentów do współpracy, warto zadbać o profil firmowy na LinkedIn. Działa on jak wizytówka. Ważne jest to, aby potencjalny klient znalazł na profilu niezbędne informacje. 

Budowanie kultury firmy na LinkedIn umożliwia również LinkedIn Talent Solutions. Pozwala on na zbudowanie bardziej rozszerzonej zakładki firmowej. Dzięki Talent Solutions można przedstawić historię firmy za pomocą zdjęć czy wideo, zamieścić treści tworzone przez pracowników, referencje czy inne komunikaty. LinkedIn Talent Solutions to nie tylko strona kariery, to szereg produktów, umożliwiających budowanie wizerunku pracodawcy. Jenak ta usługa jest płatna.

Aby zaprezentować firmę na LinkedIn, nie trzeba koniecznie korzystać z Talent Solutions, owszem daje on wiele możliwości, jednak i bez niego można za pomocą LinkedIn zdobywać nowe kontakty i umacniać brand. Przede wszystkim należy zadbać o uzupełnienie profilu, następnie o publikowane treści, odpowiadanie na komentarze innych użytkowników, polecanie postów. Należy być aktywnym oraz dodawać:

  • Jakościowe treści, 
  • Dopracowane i angażujące grafiki,
  • Wideo, które na LinkedIn generuję największe zasięgi.

Jak publikować na LinkedIn?

Zastosuj tytuł, który jest krótki i trafia w sedno.

Tytuł Twojego posta na LinkedIn to pierwsze wrażenie, jakie odniosą odbiorcy Twoich treści – może on zachęcić do przeczytania lub wręcz przeciwnie. Zadbaj, aby tytuł przyciągnął uwagę odbiorcy.

Upewnij się, że Twoje publikacje są widoczne dla użytkowników.                                                                           

W tym celu sprawdź ustawienie prywatności na LinkedIn. Ponieważ platforma ogranicza informacje, które ludzie mogą uzyskać podczas zwykłego przeglądania. Jeśli jednak napisałeś post na LinkedIn, prawdopodobnie chcesz, aby wszyscy go zobaczyli. 

Użyj odpowiedniej grafiki.

Nie twórz wpisu na LinkedIn tylko bloku tekstu. Zamiast tego dodaj grafikę, która może wzbudzić zainteresowanie ludzi. 

Jak promować post na LinkedIn? 

Systematyczność i zaangażowanie jest bardzo ważne. Jak reklamować się na LinkedIn? Aby promować swoje treści, codziennie publikuj nowe treści. Buduj kontakty na LinkedIn. To kolejny ważny element jeśli chcesz skutecznie promować posty na LinkedIn. Pamiętaj, aby otaczać się ludźmi ze swojej branży. Dlaczego? Jeśli ktoś  jest w Twojej branży, zwiększasz prawdopodobieństwo, że przeczyta, udostępni lub zaangażuje się w Twoje treści. Podążaj za swoimi idealnymi czytelnikami. 

Jeśli wprowadziłeś powyższe rady na swój LinkedIn a efekty nadal Cię nie zadowalają skorzystaj z reklam sponsorowanych i po prostu zapłacić za promocję swoich treści. Jeśli jesteś niewielką firmą, dodatkowy wydatek może nie brzmieć atrakcyjnie. Jednak jeśli posiadasz treści, na które naprawdę chcesz zwrócić uwagę, płatna reklama na LinkedIn może okazać się świetną inwestycją. 

Poznaj koszty reklamy na LinkedIn

Mówi się, że reklama na LinkedIn jest droższa w porównaniu z reklamą na Facebooku. Nie warto jednak tych dwóch kanałów komunikacji z klientem w ten sposób porównywać. Na LinkedIn mamy dostęp do klienta biznesowego. Jest on inaczej targetowany – głównie po stanowisku, branży. Facebook jest mniej formalny. Inne produkty można sprzedawać przez LinkedIn, a jeszcze inne przez Facebooka. Są branże, które zapłaciłyby krocie na reklamę na LinkedIn, a nie przyniosłaby ona pozytywnych skutków, są takie, które przy niewielkim wydatku zyskają kluczowych klientów. Kampanie na LinkedIn nie muszą być drogie, jeśli są odpowiednio zoptymalizowane, np. taka kampania InMail to tylko 10 centów za wysłanego maila (za faktury na LinkedIn płacimy w $, € lub £). 

Kluczowe jest oszacowanie czy LinkedIn jest odpowiednim kanałem komunikacji z daną grupą docelową – tutaj warto zaangażować specjalistę, który będzie w stanie po analizie branży i klientów docelowych z pełną odpowiedzialnością zdecydować czy LinkedIn to właściwy kanał, a jeśli tak to, w jaki sposób go wykorzystać, które rozwiązania zastosować i z jakimi kosztami to się wiąże. Specjaliści od reklamy potrafią optymalizować koszty oraz właściwie dobierać kanały komunikacji z klientem – tak, aby maksymalizować zyski. Kampanii na LinkedIn nie można sobie zaplanować raczej samodzielnie. Panel reklamowy jest skomplikowany, a źle zoptymalizowana reklama może przynieść straty materialne. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Reklama na LinkedIn – dlaczego warto?

Reklama  na LinkedIn jest to jeden z najnowszych sposobów dotarcia do klienta. LinkedIn jest stosunkowo młodym portalem społecznościowym, a jego popularność w Polsce stale się zwiększa. Może to oznaczać, że konkurencja jeszcze nie wpadła na ten pomysł, nie komunikuje w ten sposób do klientów i kampania przyniesie lepsze rezultaty. Aktywność w tym medium to obecnie ważny element marketingu w social mediach.

LinkedIn umożliwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości stosunkowo niewielkim kosztem. Wiadomości nie są odbierane jako zwykły spam reklamowy, a personalny kontakt z drugą osobą. Które medium umożliwia osiągnięcie takich wyników i działanie na taką skalę?

Osoby z branży B2B wiedzą, że taki klient nie jest łatwy. LinkedIn wydaje się, jest idealnym narzędziem do komunikacji z nim. Portal kojarzy się z profesjonalistami i jest ich pełen. Właśnie tutaj można ich znaleźć i się  z nimi komunikować. Jak B2B to LinkedIn!

LinkedIn to nie tylko kampanie płatne i zdobywanie w ten sposób klientów. LinkedIn pomaga budować wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy, wspiera procesy rekrutacyjne, daje duże możliwości pracownikom działów HR. Jest jednym z głównych narzędzi ich pracy. Portal to dobre miejsce na nawiązanie kontaktów biznesowych, pozyskanie klientów, nowych pracowników oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jako partnera biznesowego, oraz potencjalnego pracodawcy.

Wykorzystaj potencjał LinkedIn

LinkedIn to najpopularniejszy portal dla profesjonalistów. Jest idealnym narzędziem do promocji dla wybranych branż. Jeśli zastanawiałeś się, jak reklamować się na LinkedIn lub jak promować firmę na LinkedIn. Po preczytaniu artykułu znasz, już odpowiedz.  Właściwie stargetowana kampania z odpowiednio sformułowanymi komunikatami ma naprawdę szansę na powodzenie. LinkedIn umożliwia wysyłanie spersonalizowanych maili do użytkowników portalu. I to nie jedyna opcja, którą daje. Warto zainteresować się portalem, zasięgnąć wiedzy od specjalistów czy dana branża znajdzie na nim swoich odbiorców i wykorzystać potencjał reklamowy LinkedIn.

#wiemyjak tworzyć skuteczne kampanie na LinkedIn

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (49)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Anna.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Bartosz pisze:

    Reklama w tym serwisie może być jedną z bardziej opłacalnych jeśli zależy nam na dotarciu do osób zainteresowanych konkretną branżą, więc wiadomo wszystko zależy od celu.

  2. Karolina pisze:

    Ciekawy artykuł, jednak mam wrażenie, że reklama na LinkedIn w Polsce jeszcze się rozwija.

  3. Anna pisze:

    Ciekawie napisany artykuł. Dużo pomocnych wiadomości, które pozwalają na zrozumienie tego jak promować swoją firmę na tym portalu.

  4. Miłosz pisze:

    Przekonują mnie te dane. LinkedIn faktycznie jeszcze może namieszać jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów, więc warto wykorzystać jego potencjał. To, że jest tak ściśle związany z pracą i „poważnymi” tematami może wyjść tylko na plus. Budujemy na nim swój wizerunek i pracujemy na swoje zaufanie. Podejrzewam, że możliwości reklamy zarówno na tym portalu będą się rozwijać, dlatego lepiej zacząć już teraz testować różne rozwiązania. Fajny artykuł :)

  5. Natalia Wolak EACTIVE pisze:

    Branża szkoleniowa i LinkedIn to bardzo dobry wybór! Na początek spróbowałabym z wiadomością InMail. Ona może przynieść fajny efekt.

  6. Kinga pisze:

    Reklama na LinkedIn to spore wyzwanie. Zastanawiam się nad tym właśnie. Może powinnam jednak zaryzykować. Ktoś z Was reklamował się? Jaka opcja pasowała by do branży szkoleniowej?