Skuteczna reklama na facebooku – czy na pewno dobrze znasz to popularne narzędzie?

“Jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz”. To zdanie nie bez powodu jest jednym z najczęstszych opisów tego portalu społecznościowego. Ogromna ilość użytkowników równa się więc ogromnej liczbie klientów, do których można kierować reklamy swoich produktów i usług. Czym więc jest skuteczna reklama na Facebooku i jakie są jej elementy? #wiemyjak

#wiemyjak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku
POZNAJ Facebook Ads w AKTYWNYM MODELU ROZLICZEŃ

skuteczna-reklama-na-facebooku
Skuteczna reklama na Facebooku – grafika

W tym artykule dowiesz się o:

Czym jest reklama na Facebook?

Tak zwane Facebook Ads to nic innego jak reklamy wyświetlające się w obrębie strony na Facebooku, a także na Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Wyróżniają się przede wszystkim możliwością dokładnego określenia grupy docelowej i precyzyjnym targetowaniem przekazów.

Przykładowy profil odbiorcy reklamy zawiera podstawowy zakres informacji takich jak wiek, płeć czy obecną lokalizację, ale oprócz nich możemy dotrzeć do nawet tak szczegółowych faktów jak np. wydarzenie, na które osoba wybiera się w danym tygodniu! Taka ilość danych pozwala na stworzenie reklamy, która trafi przede wszystkim do osób zainteresowanych produktem i przysłuży się do zwiększenia konwersji.

Jakie typy reklamy na Facebooku wyróżniamy?

Istnieje kilka formatów, dzięki którym możemy komunikować do naszych klientów. Ważnym elementem jest odpowiedni dobór formatu do celu kampanii, typu produktu czy usługi oraz przede wszystkim tego, co nasi klienci chętniej oglądają. To kilka podstawowych formatów, z którymi spotkacie się przy tworzeniu reklamy na Facebooku:

  • Obraz – najprostsza forma reklamy w postaci zdjęcia lub grafiki, do której dopisuje się treść, hasło reklamowe oraz dodaje CTA;
  • Film – reklama w postaci wideo, która odtwarza się automatycznie. Ma dużo obostrzeń technicznych, dlatego materiał musi zostać przygotowany specjalnie pod Facebooka;
  • Pokaz slajdów – dynamiczna forma, w której możemy umieścić kilka zdjęć i filmów, które przekierowują do konkretnej strony;
  • Karuzela – pozwala na zaprezentowanie nawet dziesięciu obrazów czy filmów z możliwością kliknięcia osobnych linków;
  • Kolekcja – pozwala na zaprezentowaniu oferty za pomocą grafiki lub filmu, a produkty wyświetlane są poniżej;
  • Materiał błyskawiczny (kanwa) – ten format może łączyć w sobie wszystkie wymienione wyżej formaty, w postaci interaktywnej planszy, która pozwala na podejmowanie różnych akcji np. wypełniania formularzy;

Reklama na facebook – czy i kiedy warto w nią inwestować?

Prowadzenie działalności gospodarczej jest już wystarczającym argumentem, który przemawia za zainwestowaniem w reklamy na Facebooku. Ten popularny serwis w 2019 roku liczył ponad 2.41 mld użytkowników (Statista Charts), którzy poświęcają sporą część swojego czasu na aktywności w social mediach, nieustannie lajkując, udostępniając, a co równie ważne – wyświetlając i klikając reklamy.

skuteczna-reklama-na-facebooku-infografika
Procentowy udział kobiet i mężczyzn w społeczności Facebook

Inwestujemy w reklamę, ponieważ chcemy sprzedać nasz produkt lub usługę i zwiększyć zyski, prawda? Takie rozumowanie, choć w pełni poprawne, może nie sprawdzić się przy tworzeniu reklamy na Facebooku. Tutaj na pierwszym miejscu stawiamy odbiorcę, skupiamy się na stworzeniu relacji. Jeżeli pracujemy w social mediach, warto pamiętać, na jakich podstawach się one opierają, a w tym wypadku jest to człowiek, jego potrzeby i przyzwyczajenia. Może się bowiem okazać, że nawet najlepiej przygotowana kampania w social media nie przyniesie efektów, gdy pominiemy w niej pierwiastek ludzki. Skuteczna reklama na Facebooku opiera się na relacji, która dopiero wygeneruje nam zyski, bo jej efekty będą długofalowe.

skuteczna-reklama-na-facebooku-zalety
Jakie są zalety reklamowania się na Facebooku? – grafika

Dla jakich branży reklama na Facebooku sprawdzi się najlepiej?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Są branże, które wydają się być stworzone pod ten portal społecznościowy: marki lifestylowe np. kosmetyczne czy odzieżowe, a także takie, które klasyfikują się do tych trudniejszych np: medyczna czy finansowa. Jednak bardzo dużo zależy tu od odpowiednio wypracowanej strategii marketingowej i pomysłu na kampanię – efektywna reklama na Facebooku zależy przede wszystkim od podjętych działań. Dlatego nie warto przekreślać swojego biznesu już na starcie, bo nie znajduje się on w gronie “ulubionych” branży Facebooka,

Możliwości menedżera reklam – czyli skuteczna reklama na Facebooku i nie tylko

Mogłoby się wydawać, że jednym z najprostszych sposobów na wystartowanie z reklamą na Facebooku jest skorzystanie z przycisku Promuj post. Opcja ta ma jednak dosyć ograniczone możliwości, ponieważ nie daje nam dostępu do wszystkich narzędzi portalu społecznościowego. Przykładowo, nie jesteśmy w stanie ustalić grupy docelowej, do której promowany post ma być skierowany, a jak wspominaliśmy wyżej, bez tego nasza reklama może okazać się kompletnie nieskuteczna.

Przy tworzeniu reklam najlepiej więc korzystać z narzędzia Menedżer Reklam. Dzięki wysokiemu stopniu zaawansowania pozwala on na kontrolowanie ogromnej ilości aspektów prowadzonej kampanii m.in.:

  • Dobranie odpowiedniej grupy docelowej;
  • Określenie celu kampanii;
  • Edytowanie graficzne i tekstowe;
  • Dostosowanie do różnych urządzeń;
  • Edytowanie budżetu;

Po zakończeniu prowadzenia kampanii mamy również dostęp do obszernego raportu oraz statystyk, dzięki którym będziemy w stanie zweryfikować wyniki i poznać dokładną skuteczność prowadzonych działań na używanych platformach.

Efektywna reklama na Facebooku?

Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku na papierze wydaje się zadaniem niezbyt skomplikowanym – ot parę kliknięć w zaawansowanych narzędziach Facebooka i nasz produkt zaczyna się sprzedawać. W praktyce jednak prowadzenie tego typu działań wymaga, po pierwsze wiedzy i doświadczenia, a po drugie sporo czasu poświęconego tylko temu zadaniu. By jak najbardziej zwiększyć skuteczność kampanii, warto skonsultować się z ekspertami, którzy przeprowadzą dokładną analizę Waszej działalności i dopasują do niej optymalne działania z zakresu Facebook Ads.

A jak specjaliści z EACTIVE realizują cele biznesowe w oparciu o kampanie reklamowe na Facebooku? Tego dowiecie się w kolejnej części artykułu :)

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (4)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Darek.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Darek pisze:

    Fajny wpis, tego szukałem