Jak osiągnęliśmy wzrost przychodów o 230% dla naszego klienta kardiff.pl dzięki Google Ads?

W pracy nad kampaniami naszych klientów nadrzędną wartość stanowi innowacyjne podejście i otwarty umysł, dzięki którym nie boimy się testowania nowych rozwiązań. Droga do wysokich przychodów nie zawsze jest prosta i oczywista, a wymaga poszukiwań, doświadczenia oraz odpowiedniego dobrania narzędzi.

Przedstawiamy, jak dla naszego klienta kardiff.pl osiągnęliśmy ponad 1000% ROAS i finalny wzrost przychodów o 230% dzięki wykorzystaniu kampanii inteligentnej oraz DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). #wiemyjak

case-study-kardiff-google-ads-eactive

O naszym kliencie…

Firma KARDIFF istnieje na rynku polskim od 2003 r. Jest producentem mat samochodowych do przewożenia zwierząt domowych oraz sprzętu sportowego/hobbystycznego. Oprócz nich w asortymencie można znaleźć również posłania Dry Bed, smycze oraz obroże, torebki na smakołyki czy luksusowe posłania dla pupili. Za najważniejszą wartość uznają dostarczanie nowoczesnych i funkcjonalnych produktów o najwyższej jakości, a zarazem bezpiecznych i przyjaznych dla czworonogów.

Początki współpracy

Współpracę z Kardiff nawiązaliśmy w październiku 2019 roku. Punktem wyjścia dla promocji serwisu był dość standardowy zestaw: kampania linków sponsorowanych połączona z remarketingiem. Wszystko zostało ustawione zgodnie ze sztuką – reklamy wyświetlały się właściwym użytkownikom na trafne słowa kluczowe, CTR utrzymywał się na poziomie 6%, a koszt kliknięcia udawało nam się stopniowo zbijać. Liczba pozyskiwanych kliknięć rosła, niestety nie znajdowało to odzwierciedlenia w przychodach. W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS na poziomie 399%, w kolejnym – 679%. I tego ostatniego przez długi czas nie udało nam się przebić.

Podsumowanie I kwartału współpracy i wprowadzenie nowych działań

Podsumowując pierwszy kwartał współpracy, wiedzieliśmy, że niezbędna jest optymalizacja całej kampanii. Dlatego w styczniu 2020 roku zostały wprowadzone następujące rozwiązania:

  • zamiana kampanii remarketingowej na kampanię Google Shopping
  • dodanie kampanii DSA

Działania te przyniosły pozytywne efekty: w lutym osiągnęliśmy łącznie 31,43% wzrostu przychodów z kampanii przy wzroście kosztów o 12,39%. Dodanie kampanii DSA natomiast przełożyło się na wzrost przychodów z kampanii w sieci wyszukiwania o 18,79% przy koszcie niższym o 5,43%.

przychody-wspolczynnik-konwersji-luty-2020-kardiff-eactive

W tym miejscu warto dodać, że na początku każdej współpracy z klientem ustalamy cele i zwracamy szczególną uwagę na to jak nasze działania realnie przekładają się na przychody klienta. Powyższe wyniki pokazują, że I kwartał współpracy był udany, ale to jeszcze nie oznaczało zrealizowania naszego głównego celu.

Dalsze wprowadzanie zmian

W marcu wprowadziliśmy zmiany w obrębie prowadzonych kampanii. Standardową kampanię produktową zamieniliśmy na kampanię inteligentną.

Zmodyfikowaliśmy również kampanię DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce), która wcześniej funkcjonowała niezależnie, natomiast od tego momentu została włączona do kampanii linków sponsorowanych, w formie osobnej grupy reklamowej.

W późniejszym okresie skupiliśmy się na optymalizacji kosztów kampanii. Została zmieniona strategia stawek, a w prowadzonych kampaniach dokładnie określiliśmy poziom ROAS. Dodatkowo wykonaliśmy korektę dystrybucji budżetu, przeznaczając dodatkowe środki na skalowanie DSA.

Pierwszy efekt? Po raz pierwszy od listopada udało nam się przekroczyć ROAS 500% – w kwietniu osiągnęliśmy wynik 559%, zwiększając przychody klienta o 36,66%. Przychody z kampanii linków sponsorowanych wzrosły o 41,45% przy tym samym koszcie (różnica na poziomie 2,59%).

przychody-kwiecien-2020-kardiff-eactive

Wyniki kampanii

Jeszcze lepiej było w maju i czerwcu. W pierwszym z miesięcy zanotowaliśmy wzrost przychodów o 47,15%, w tym:

  • 32,69% wzrost przychodów z kampanii linków sponsorowanych
  • 85,01% wzrost przychodów z kampanii Google Shopping.

Finalny ROAS osiągnął poziom 1023%.

Maj 2020

przychody-konwersja-transakcje-maj-2020-kardiff-eactive
W czerwcu podnieśliśmy poziom przychodów o kolejne 22,75%, w tym:

  • 35,34% wzrost przychodów z kampanii linków sponsorowanych
  • 17,42% wzrost z kampanii produktowej.

ROAS wyniósł 1088%.

Porównanie czerwiec 2020 do maj 2020:

przychody-konwersja-transakcje-maj-vs-czerwiec-2020-kardiff-eactive

Podsumowanie

Ostatecznie, porównując pierwszy miesiąc działań (październik 2019) do ostatniego (czerwiec 2020), osiągnęliśmy wzrost przychodów aż o 230,88%, a ilości transakcji – o 217,78%. Kampanie w sieci wyszukiwania w porównaniu dla tych samych okresów osiągnęły wzrost przychodów o 188,07%.

wspolpraca-pazdziernik-2019-vs-czerwiec-2020-kardiff-eactive

Przedstawiając wyniki działań dla sklepów internetowych, warto również zwrócić uwagę na sezonowość produktów, która może być prostym wytłumaczeniem wzrostów przychodów. W przypadku naszego klienta upewniliśmy się, że żadnego z promowanych produktów nie można nazwać sezonowym. Według danych Google Trends badane frazy cieszyły się zainteresowaniem tak samo intensywnym podczas kampanii reklamowych, jak i w inne pory roku.

Podsumowując, droga do wysokich konwersji nie zawsze jest oczywista. Nie istnieje jeden, uniwersalny przepis na sukces dlatego do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. W przypadku Kardiff kluczowe okazało się testowanie rozmaitych rozwiązań oraz elastyczne podejście, które pozwoliło dopasować najlepszy zestaw działań Google Ads dla tego biznesu.

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twoj marki!

Zapoznaj się z naszą ofertą kampanii Google Ads.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (3)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Radek.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Trader_X pisze:

    A takie efekty reklamy google ads zapewniają wysokie zarobki, poza satysfakcją.

  2. Damian pisze:

    Witam.

    Ciekawy artykuł i interesujące statystyki. Gratulacje. Tak duży wzrost i naprawdę wielki sukces.

    Pozdrawiam

  3. Radek pisze:

    No wynik bardzo dobry. Szkoda, że nie podajecie więcej szczegółów (Spoko, wiem dlaczego :P).

    Sami raczkujemy jeśli chodzi o Google Ads. Na razie próbujemy samodzielnie działać, może kiedyś dojdzie konieczność pomocy specjalistów :)

  4. Darek pisze:

    Ciekawe. Przydałoby się więcej szczegółów :)