Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 86,07% dla klienta rysztof.pl dzięki content marketingowi?

Zespół naszych specjalistów z działu content marketingu zaplanował i przeprowadził akcję marketingową dla klienta rysztof.pl w ramach usługi pozycjonowania stron, w wyniku której ruch organiczny na stronie wzrósł o 86,07%! Poznaj szczegóły akcji i inne efekty, które osiągnęliśmy! #wiemyjak

casestudy-eactive-rysztof-2

Plan akcji marketingowej

Rysztof.pl to sklep internetowy oferujący wysokiej jakości artykuły pościelowe oraz tekstylia domowe, takie jak: kołdry, poduszki, pościel, ręczniki i dywaniki łazienkowe. W swojej ofercie posiadają także produkty przeznaczone dla alergików. Oprócz działalności internetowej prowadzą również sklepy stacjonarne.

content marketing dla rysztof.pl
Dla klienta została zaplanowana akcja marketingowa mająca na celu zwiększenie świadomości marki rysztof.pl oraz pozyskanie nowych użytkowników na stronę. W ramach akcji została przeprowadzona promocja marki na Facebooku oraz nawiązana współpraca z blogerkami, polegająca na opublikowaniu artykułu sponsorowanego promującego markę. Dodatkowo, aby zwiększyć zasięg, wpisy na blogu zostały również udostępnione w kanałach social media zaangażowanych we współpracę blogerek.

Promocja marki na Facebooku

Promocja na Facebooku polegała na reklamie marki poprzez tradycyjne posty dodane w wyselekcjonowanych wcześniej grupach na Facebooku zrzeszających osoby zgodne z cechami użytkowników, do których skierowana jest oferta klienta. Na etapie planowania przyjęliśmy, że powinny być to osoby dbające o zdrowie swoje i swoich bliskich, panie domu dbające o wystrój wnętrz jak również alergicy, z uwagi na dostępność antyalergicznych produktów na stronie klienta.

Biorąc pod uwagę powyższe cechy a także kryterium liczebności, tak aby posty trafiły do możliwie najszerszego grona osób, wybraliśmy 20 grup tematycznych na Facebooku. Następnie przez okres 16 dni dodawane były w nich posty promujące markę klienta.

W czasie od 14.08 – 10.10.2017 r. odnotowaliśmy

110 przejść z Facebooka na stronę klienta,

z czego 101 osób było nowymi użytkownikami.

Współpraca z blogerkami

Na podstawie analizy tematyki prowadzonych blogów, ruchu i zasięgu w social media, zostały wybrane trzy blogerki których grupa docelowa prowadzonego bloga była zgodna z grupą docelową klienta. Wszystkie blogi zaangażowane we współpracę są blogami parentingowymi, w tym jeden poświęcony tematyce alergii u dziecka. W ramach współpracy blogerki promowały markę oraz poleciły konkretne, różne produkty z oferty sklepu rysztof.pl we wpisie sponsorowanym.

Na pierwszym z blogów promocja produktu oraz link do sklepu zostały umieszczone w już istniejącym, popularnym wpisie. Wpis ten został udostępniony w tym czasie również na Facebooku, dzięki czemu trafił do większego grona odbiorców. Po aktualizacji wpisu i ponownemu udostępnieniu na Facebooku, liczba jego polubień (poprzez specjalną wtyczkę widoczną pod każdym wpisem na blogu) wzrosła dwukrotnie, a z wpisem zapoznało się 3500 czytelników.

Kilkanaście dni później, w podobnym czasie pojawiły się wpisy na dwóch kolejnych blogach, a kilka dni po tym zostały również udostępnione na Facebooku. Wpis na drugim z blogów wygenerował 2497 odsłon, zaś z trzecim z wpisem zapoznało się 2033 czytelników.

Efekty przeprowadzonej akcji marketingowej

Dzięki przeprowadzonej akcji

RUCH ORGANICZNY wzrósł o 86,07%

liczba NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 79,78%

PRZYCHODY wzrosły o 365,27%

 

content marketing dla rysztof.pl

Poniżej znajduje się porównanie liczby wejść z okresu od rozpoczęcia kampanii do dnia wykonania raportu (linia niebieska) z okresem o tej samej długości, poprzedzającym rozpoczęcie akcji marketingowej (linia pomarańczowa). Zarówno działania marketingowe na Facebooku jak i wpisy blogowe i ich popularyzacja na łamach Facebooka przyczyniła się do znacznego wzrostu liczby wejść na stronę klienta.

content marketing dla rysztof.pl

Wnioski

Dzięki akcji marketingowej z wykorzystaniem grup na Facebooku i przy współpracy z blogerkami osiągnęliśmy założone cele. Po raz kolejny w działaniach dla naszego klienta dowodzimy, że prawidłowo dobrana grupa docelowa i wartościowy content to niezbędne elementy, jeśli chcemy być widoczni w sieci. Podstawą do wniosków o sukcesie powyżej opisanej kampanii jest przede wszystkim zauważalna korelacja pomiędzy naszymi działaniami marketingowymi, a wzrostem liczby zakupów, konwersją pochodzącą z bezpośrednich wejść na strony produktowe, które były przez nas promowane oraz zwiększeniem ruchu na stronie klienta.

Zamów bezpłatną wycenę content marketingu. #wiemyjak

    Zamów bezpłatną wycenę

    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Mateusz pisze:

      Hmm poważnie to sukces 100 wejść z FB przez 2 miesiące. ? Spamując po grupach ? Czy może coś zle rozumiem… ?

    2. Gratuluję wyniku.

    3. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

      Panie Mateuszu, promocja na Facebooku to tylko część podjętych przez nas działań w ramach akcji marketingowej. Efektów akcji nie można rozpatrywać bez jej drugiej części, czyli współpracy z blogerkami. Całość działań przyniosła zadowalające efekty, dlatego dzielimy się nimi w formie case study. Chciałabym też zaznaczyć, że case study nie służy prezentowaniu tylko sukcesów. Jeżeli ma być użyteczne dla innych czytelników, powinno zawierać rzetelny opis analizowanego przypadku, co też wykonaliśmy. Pozdrawiamy:)

    4. Gość pisze:

      Mateusz, tak na prawdę liczy się zadowolenie klienta z kampanii. Jeśli się opłacała to najważniejsze. Nie istotne czy było 100 wejść z FB czy 10.000. Nieistotne też czy były to akcje w grupach na FB czy fb ads. Jeśli wzrosła sprzedaż i klient zadowolony to gratulacje dla agencji :)

    5. Gość pisze:

      Chyba faktycznie wiece jak, bo ten artykuł można znaleźć w sieci po roku od opublikowania :) To jest dobry Content.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem