Audyt AdWords, czyli dobry krok do zwiększenia efektywności kampanii

Audyt AdWords pozwoli Ci dogłębnie przeanalizować prowadzoną kampanię AdWords i wyeliminować ewentualne błędy, co może znacząco poprawić jakość kampanii. Specjalista podczas audytu może ocenić, czy obecna kampania spełnia swoje założenia – dowiedz się więcej o takich działaniach. #wiemyjak

audyt AdWords

 

Prowadzenie firmy bez działań z zakresu marketingu internetowego, jest mówiąc w dużym skrócie, pomysłem nieco ekscentrycznym. Każdy, kto chce, żeby jego marka była rozpoznawalna, powinien zawalczyć o społeczność Internetu. Jest to bowiem grupa, która ma ogromny potencjał sprzedażowy, ale i też swoje wymagania. Ważna jest skuteczna reklama. Firma Google ze swoim systemem reklamowym AdWords jest wybierana przez rzesze przedsiębiorców i pomaga im zwiększyć widoczność w sieci. Prowadzone kampanie mogą czasem potrzebować jednak sprawdzenia pod kątem skuteczności i wyeliminowania błędów – wtedy potrzebny jest audyt AdWords. Z tego tekstu dowiesz się, czym jest audyt i dlaczego warto go zrobić. Czytaj dalej.

Rozpędź swoją kampanię AdWords

Audyt Google AdWords to szereg czynności, które specjalista od marketingu internetowego przeprowadza, by stwierdzić, dlaczego kampania nie przynosi takich rezultatów, jakich oczekuje klient. Co to oznacza w praktyce? Podczas analizy kampanii AdWords ważne jest sprawdzenie przykładowo:

  • czy ustawienia konta są prawidłowe,
  • czy dopasowanie kampanii do celów oraz jej struktura pokrywają się,
  • wskaźników kampanii i grup reklam,
  • słów kluczowych,
  • czy zbieranie danych w ramach kampanii jest poprawne.

Dzięki tym informacjom specjalista AdWords jest w stanie stwierdzić, gdzie w danej kampanii zostały popełnione błędy oraz w jaki sposób je wyeliminować. Po przeprowadzeniu audytu AdWords bardzo ważne jest przedstawienie raportu, omawiającego obszary, które mogą zwiększyć efektywność reklam w systemie AdWords. W raporcie powinny również znaleźć się wskazówki postępowania dla reklamodawcy.

Jaki cel ma przeprowadzenie audytu AdWords?

Przede wszystkim chodzi o optymalizowanie kampanii i dopasowanie jej ustawień do rzeczywistych potrzeb grupy docelowej. Nawet małe błędy mogą bowiem znacznie obniżać jakość reklam oraz to, w jaki sposób trafiają one do użytkowników. Audyt AdWords to również krok do efektywniejszego zarządzania budżetem reklamowym i eliminacja niepotrzebnych kliknięć. Przeprowadzenie analiz pozwoli poprawić kampanię, aby przynosiła zyski, co jest kluczowe w przypadku firm, które zajmują się sprzedażą swoich produktów lub usług w Internecie.

Co tak naprawdę jest sprawdzane podczas audytu AdWords?

Istnieją obszary, które trzeba sprawdzić podczas audytu, ponieważ bezpośrednio wpływają one na jakość Twoich reklam oraz ich dystrybucję. Specjalista AdWords na pewno powinien przeanalizować:

1. Strukturę kampanii
Odpowiedni podział kampanii jest kluczowy, jeżeli chodzi o zarządzanie jej przebiegiem oraz efektami, jakie przynosi. Bardzo ważnym obszarem, który powinien sprawdzić specjalista AdWords przeprowadzający audyt, jest dokładna analiza zasadności stosowania konkretnego podziału oraz jego ewentualne korekty.

2. Słowa kluczowe
Absolutna podstawa, jeżeli chodzi o kampanie AdWords w sieci wyszukiwania. Bez dobrze dobranych słów kluczowych żadne inne działania mogą nie przynieść pożądanego rezultatu. Frazy powinny być tak wybrane, by jak najprecyzyjniej opisywały branżę oraz produkt, który jest promowany. Jeżeli słowa kluczowe nie będą przewidywać wyszukiwań potencjalnych klientów, Twoja kampania nigdy nie zacznie zarabiać. Ważna jest analiza wykluczających słów kluczowych oraz schematów dopasowań.

3. Przepływ informacji pomiędzy usługami Google
Audyt AdWords to nie tylko działanie na jednej platformie. Dobrze skonfigurowana kampania to również odpowiednie połączenie z Google Analytics, co pozwala lepiej optymalizować kampanie na podstawie danych. Jeżeli konfiguracja jest poprawna, można na bieżąco sprawdzać efekty, jakie przynosi kampania.

4. Teksty w reklamach
To jak napisanie są reklamy w Twojej kampanii AdWords, ma kluczowe znaczenie, jeżeli chodzi o ich odbiór i skuteczność. Teksty powinny być atrakcyjne i napisane językiem korzyści. Oznacza to, że muszą skupiać się na tym, co potencjalny klient zyska, wybierając akurat Twoją ofertę. Postaraj się odpowiedzieć na pytania, które mógłby zadać ktoś zainteresowany kupnem danego produktu lub usługi. Sprawdza się poprawność techniczną reklam, ich jakość stylistyczną, a także wskaźnik CTR.

5. Wskaźniki kampanii
Każdy audyt Adwords musi skupiać się na zbadaniu wskaźników takich jak: współczynnik klikalności, średnie CPC, konwersja, czy Wynik Jakości. Niezwykle ważny jest również udział w wyświetleniach – dzięki niemu dostaniesz informacje, w jakim tempie zwiększyć strukturę konta oraz budżety. Ma to prowadzić do jednego – wzrostu przychodów z Twojej kampanii.

Specjalista powinien również sprawdzić możliwości optymalizacji kampanii na przyszłość, a także zaproponować ewentualne testy i eksperymenty, które warto wprowadzić w kampanii. W przypadku kampanii AdWords ważna jest próba wprowadzania nowych rozwiązań, aby zwiększać jej skuteczność.

Elementów, które powinny zostać sprawdzone podczas audytu AdWords, jest oczywiście o wiele więcej. W tym tekście pokazujemy tylko kilka najważniejszych aspektów. Potraktuj je jako przykład. Całkowity i kompleksowo wykonany audyt to wielostronicowy raport szczegółowo omawiający parametry konkretnej kampanii.

Czy audyt Google AdWords jest dla Ciebie?

Jeżeli prowadzisz swoją kampanię samodzielnie albo korzystasz z usług agencji SEM i czujesz, że nie osiągasz pożądanych rezultatów, audyt AdWords jest właśnie dla Ciebie. Specjaliści AdWords pomogą Ci znaleźć przyczyny braku wzrostu i wyeliminować je z kampanii. Pamiętaj tylko, by byli oni bezstronni tj. niezaangażowani w działania reklamowe dla Twojej firmy. Tylko w ten sposób audyt będzie rzetelny i przyniesie pożądane rezultaty.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

11/08/2017
Maciej Piwko

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Andrzej pisze:

    Hmm muszę się zastanowić nad takim audytem, gdyż adwords w moim przypadku przyniosły średnie rezultaty, dziękuję za dogłębne wytłumaczenie tego zagadnienia.

  2. Elti pisze:

    Audyty AdWords są rzeczywiście skutecznym narzędziem, ale musimy pamiętać, że nawet najlepszy instrument marketingowy nie zdziała cudu, jeśli nasza oferta nie jest po prostu dobra… Spotkałem się ogromną ilością klientów, którzy byli zdziwieni, że pomimo wzrostu klikalności, kampania AdWords nie przynosi żadnego wymiernego rezultatu. Cóż – jeśli cena za usługę lub produkt tej samej jakości jest znacznie wyższa, niż u konkurencji, to problem leży zupełnie gdzie indziej…

  3. Jagoda Dynowska EACTIVE pisze:

    Elti, oczywiście, że tak – w pełni się zgadzamy. Trzeba pamiętać, że znaczenie ma jakość produktu, jego cena, a także strona internetowa na którą wchodzi użytkownik po kliknięciu w reklamę. Skuteczna promocja to jedno, jednak nieustanna praca nad poprawą jakości produktu, obsługi i strony www przyczyni się do uzyskania coraz to lepszych efektów.

  4. Sebastian pisze:

    Bardzo dobry post, dobre jest to jak to wszystko jest opisane w podpunktach dzieki czemu zieloni mogą się szybko połapać 😉

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział