Cele i stawki – o określaniu stawek AdWords i wyborze strategii

Niemal wszystkie działania w życiu codziennym czy zawodowym prowadzą do osiągnięcia założonego celu. Działając w określony sposób pragniemy doprowadzić do konkretnej sytuacji – awansować, zarabiać więcej itp. Podobnie jest w przypadku reklam AdWords. Decydując się na rozpoczęcie kampanii musimy zdecydować, co chcemy osiągnąć przy jej pomocy. Wybór ten wpłynie również na koszty, albowiem strategia ustalania stawek AdWords jest ściśle powiązana z celami reklamowymi.

Cele reklamowe w kampaniach AdWords możemy podzielić na trzy podstawowe rodzaje – pierwszy dotyczy wzrostu intensywności ruchu na witrynie, drugi budowania świadomości marki, trzeci zaś konwersji. W oparciu o powyższe cele określone są stawki reklamowe w kampaniach AdWords. Dowiedzmy się jakie możliwości w tej kwestii oferuje Google i który cel pasować będzie do prowadzonej działalności.

Cele reklamowe

Cel 1 – większy ruch na stronie

System AdWords liczy kliknięcia w momencie, gdy internauta kliknie reklamę, np. w nagłówek reklamy tekstowej. Liczba ta będzie się powiększać również wtedy, gdy strona jest niedostępna bądź użytkownik do niej nie dotrze. Dlatego należy pamiętać, że liczba kliknięć nie zawsze zgadzać się będzie z liczbą odwiedzin.

Analizując liczbę kliknięć możemy dowiedzieć się, czy reklama jest atrakcyjna dla oglądających ją osób. Dlatego też chcąc zwiększyć intensywność ruchu na stronie, powinniśmy skupić się na kliknięciach. Określmy stawkę CPC (cost-per-click) i płaćmy jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę i przejdzie do strony.

Jeśli naszym celem jest zwiększenie ruchu na stronie, przy określaniu stawek CPC możemy skorzystać z jednej z dwóch możliwości. Pierwsza – automatyczna – wymaga od nas jedynie ustalenia budżetu dziennego. System AdWords sam dobierze stawki tak, by liczba kliknięć w danym budżecie była jak największa. W związku z pełną automatyzacją, jest to najprostsze rozwiązanie.

Doświadczeni użytkownicy AdWords mogą samodzielnie ustalać stawki na poziomie grupy reklam, poszczególnych słów kluczowych czy miejsc docelowych. W ten sposób mogą definiować stawki dla najistotniejszych kliknięć względem prowadzonej działalności.

Cel 2 – wyświetlenia

Jeśli zależy nam na budowaniu świadomości marki i chcemy, by jak największa grupa potencjalnych odbiorców kojarzyła naszą firmę, powinniśmy zdecydować się na płatność nie za kliknięcia, lecz wyświetlenia. Sposób ten, sprawdzający się jedynie w kampaniach kierowanych tylko na sieć reklamową, pozwala określić vCPM (viewable cost-per-mille) czyli stawki kosztu tysiąca widocznych wyświetleń reklamy w widocznym miejscu. W ten sposób logo firmy czy znak szczególny zarezerwowany dla naszej marki zostanie wyświetlony jak największej liczbie osób, co pozytywnie wpłynie na budowanie świadomości marki, na czym nam przecież zależy.

Cel 3 – konwersja

Trzecia opcja przeznaczona jest dla osób korzystających ze śledzenia konwersji, którym zależy na podejmowaniu konkretnych działań przez odwiedzających stronę. Bez różnicy czy będzie to sprzedaż, zapisanie się do newslettera czy może rejestracja w serwisie. W przypadku wyboru tej opcji płaci się każde kliknięcie.

Za ustalanie stawek, jeśli za cel kampanii ustawimy sobie konwersję, odpowiada system AdWords. Robi to w taki sposób, by uzyskać jak największą liczbę konwersji przy ustalonym koszcie pozyskania (CPAcos-per-action).

A reklamy wideo?

We wstępie wspomnieliśmy, że większość reklamodawców w trakcie prowadzenia kampanii skupia się na trzech elementach – kliknięciach, wyświetleniach oraz konwersjach. Do grupy tej dołączyły jeszcze obejrzenia, dedykowane – jak można się spodziewać – reklamom wideo.

Decydując się na tę opcję, można kontrolować zaangażowanie użytkowników względem treści wideo, sprawdzać gdzie są oglądane, kiedy wyłączane. Wybierając określanie stawki kosztu obejrzenia (CPVclick-per-view), płaci się za wyświetlenia filmu i np. kliknięcia nakładek.

Konfiguracja stawki CPV odbywa się poprzez ustalenie najwyższej możliwej ceny, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za obejrzenie reklamy, tak zwane „maks. CPV„.

Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele w kampaniach AdWords. Zapoznaj się z naszą ofertą i zdaj się na wiedzę naszych specjalistów >>>

15/10/2015
Michał Kamiński

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to