Celność ma znaczenie, czyli targetowanie reklam AdWords

Google AdWords

Targetowanie reklam to niezwykle ważny proces – dzięki temu możesz dotrzeć do odbiorców, którzy faktycznie mogą być zainteresowani kupnem Twojego produktu lub usługi. Poznaj metody kierowania reklam dostępne w reklamach AdWords, gdyż system ten pozwoli Ci skierować swój przekaz do grupy, na której Ci zależy.

targetowanie reklam

Żyjemy w czasach, w których targetowanie reklam jest bardzo ważne, a to, w jaki sposób jest przeprowadzane, ma ogromny wpływ na sukces kampanii reklamowych. Czym właściwie jest targetowanie reklam i w jaki sposób może pomóc w sprzedaży Twoich produktów? Więcej dowiesz się z tego tekstu. #wiemyjak

Reklamy targetowane, czyli jakie?

Targetowanie polega na optymalnym określeniu grupy docelowej reklam i odpowiednim kierowaniu przekazu reklamowego. Kluczem do skutecznego targetowania jest określenie odbiorców pod względem konkretnych cech, które posiadają, a następnie skierowanie reklamy do takiej grupy. Chodzi o to, by jak najbardziej zwiększyć szansę na to, że wybrani konsumenci będą zainteresowani przekazem reklamowym, który jest do nich wysyłany. W dużym skrócie można więc powiedzieć, że targetowanie reklam to tworzenie treści reklamowych skierowanych precyzyjnie do konsumentów i ich nawyków zakupowych. To reklama szyta na miarę klienta.

Targetowanie reklam a Google AdWords

Jeżeli korzystasz z systemu Google AdWords, możesz bardzo łatwo wykorzystywać targetowanie reklam jako sposób na dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów. AdWords daje użytkownikom w tej kwestii dużo możliwości, które znacznie uatrakcyjniają kampanie reklamowe i zwiększają ich skuteczność.

Dostępne są rozmaite formy kierowania – pod kątem zainteresowań użytkowników, urządzeń z których korzystają, czy obszaru, gdzie się znajdują.

Targetowanie w wyszukiwarce Google

W systemie AdWords możesz skutecznie zarządzać swoimi reklamami i kierować je w wybrany sposób. Przedstawiamy możliwe metody kierowania w wyszukiwarce Google:

  • słowa kluczowe (wybór słów powiązanych ze sprzedawanymi produktami usługami, by reklamy pojawiały się w wyszukiwarce po wpisaniu wspomnianych słów przez klienta),
  • język i lokalizację (obszar geograficzny, np. kraj, region i miasto, gdzie znajdują się klienci),
  • grupę docelową, która już raz odwiedzili Twoją witrynę (remarketing),
  • urządzenia.

PRZYKŁAD
Wyobraź sobie, że prowadzisz lokalny sklep warzywniczy w Radomiu. Możesz w taki sposób zarządzać swoją kampanią, by użytkownicy, którzy wpisują do wyszukiwarki frazy “sklep warzywniczy” lub “sklep warzywniczy Radom i okolice” trafili na reklamę Twojej firmy. Ważne jednak jest to, by dobrać słowa kluczowe odpowiednio do lokalizacji oraz branży, w jakiej działasz.

Targetowanie reklam w sieci reklamowej Google

Rozmaite metody kierowania dostępne są również w przypadku reklam w sieci reklamowej Google. W ramach tej formy promocji możesz dopasowywać reklamy na podstawie:

  • słów kluczowych,
  • tematów,
  • miejsc docelowych,
  • odbiorców,
  • języka i lokalizacji,
  • konkretnych urządzeń, z których korzystają potencjalni klienci.

PRZYKŁAD
Przykładem targetowania na sieć reklamową niech będzie sklep wędkarski, gdzie w kampanii wykorzystuje się słowo kluczowe “sklep wędkarski” i temat “Hobby i wypoczynek”. Reklama graficzna firmy jest skierowana do użytkowników korzystających z iPhone’ów lub urządzeń z Androidem. Gdy użytkownicy telefonów z Androidem odwiedzą stronę z  Twojej sieci reklamowej, która ma informacje o sklepie wędkarskim, natrafią na reklamę displayową sklepu.

Targetowanie w Gmail

Reklamy poprzez skrzynkę Gmail mogą być również precyzyjnie kierowanie do wybranej grupy docelowej i możliwości targetowania są w tym przypadku naprawdę atrakcyjne. Co więcej, taka forma reklamy jest dużo mniej nachalna, więc użytkownicy mają o niej nieco cieplejsze zdanie. Dostępne są rozmaite metody kierowania, przykładowo na słowa kluczowe, lokalizację, urządzenia, czy domeny.

Reklama w Gmailu wygląda następująco:

  • reklama zwinięta – “zajawka”, która pojawia się w skrzynkach użytkowników. Chodzi w niej o to, by zainteresować odbiorcę treścią i nakłonić go do kliknięcia oraz zapoznania się z przekazem reklamowym zawierającym Twoją wiadomość;
  • e-mail reklamowy – pojawia się po kliknięciu w reklamę zwiniętą. Ta forma reklamy przypomina zwykłego e-maila. Najczęściej zawiera tekst, grafikę, film i odnośnik prowadzący do Twojej witryny. Maile reklamowe mają to do siebie, że można je dostosować do własnych potrzeb. Mail może być wzbogacony o formularz, przycisk CTA, zdjęcie reklamowanego produktu oraz przekierowanie z możliwością zakupu.

Czy targetowanie się opłaca?

Zastanawiasz się pewnie, czy warto inwestować w targetowanie reklam. Odpowiedź jest bardzo prosta – TAK! Tworząc targetowane reklamy masz pewność, że trafisz dokładnie do użytkownika, który Cię interesuje. Nie będziesz już na ślepo promować swoich towarów lub usług. Dzięki targetowaniu, uda Ci się precyzyjnie  określić grupę docelową potencjalnie zainteresowaną tym, co oferujesz. Takie dopasowanie przekazu i wyświetlania reklamy może znacznie zwiększyć Twoje zyski oraz podnieść konwersję.

Reklama targetowana – jak zacząć?

Targetowanie ma to do siebie, że polega na eksperymentowaniu. Rzadko kiedy udaje się za pierwszym razem idealnie wstrzelić w grupę docelową, która interesuje reklamodawcę. Dlatego właśnie dobrze skorzystać z usług specjalistów. Posiadają oni niezbędną wiedzę i umiejętności do szybkiego ustalenia potencjalnych klientów oraz dopasowania treści reklamowych do ich potrzeb. Masz wtedy pewność, że Twoje targetowanie jest skuteczne i przynosi zyski. Sprawdź już dzisiaj jakie to proste i spraw, by Twoja reklama dotarła dokładnie tam, gdzie tego chcesz!

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 20/04/2017   Autor: Maciej Piwko

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to