Co zrobić, aby reklama graficzna była jeszcze bardziej skuteczna?

reklama graficzna i jej skuteczność

Reklama graficzna to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego. Banery, o ile w przeglądarce nie jest ustawione blokowanie reklam można dostrzec praktycznie na każdej stronie należącej do sieci partnerskiej Google. Reklama graficzna Google, często wykorzystywana w systemie Google AdWords jest ciekawą formą zachęcenia klienta do zakupu – należy jednak pamiętać o pewnych zasadach przy prowadzeniu kampanii banerowej, aby zapewnić jej jak najwyższą skuteczność.

Jakie elementy powinna zawierać skuteczna reklama graficzna?

Podobnie jak teksty marketingowe, tak i reklama graficzna Google ma zachęcić internautę do wykonania konkretnego działania. Dlatego musi zawierać w sobie określone elementy, w tym:

wezwanie do działania – bezpośredni zwrot do klienta mówiący mu co ma zrobić np. „sprawdź”, „dowiedz się więcej”, „zamów newsletter”, „wejdź na stronę” itp. Trzeba jednak pamiętać, aby zwroty nie były zbyt nachalne, gdyż to odstraszy klientów. Lepiej unikać takich sformułowań jak „zrób to natychmiast”, czy „nie masz wyjścia”,

nazwę firmy i jej logo – taki zabieg sprawi, że osoba, która nawet pobieżnie spojrzy na reklamę graficzną, będzie kojarzyła ją z konkretną firmą,

komunikat dotyczący korzyści, cena i promocja – to kluczowe komunikaty, które powinny znaleźć się w każdej reklamie graficznej,

 

Bardzo ważne jest też zachowanie równowagi pomiędzy ilością grafiki i tekstu; estetykę komunikatu podkreśli również stonowana kolorystyka, która może nawiązywać do logotypu firmy. Należy również zwrócić uwagę na to, aby reklama graficzna wyświetlała się przede wszystkim na stronach dopasowanych do niej tematycznie, co zwiększy to znacznie jej skuteczność. Zwiększony zasięg kampanii banerowej można uzyskać również stosując banery w różnych rozmiarach.

Jak sprawdzić czy reklama graficzna w Google jest skuteczna?

Korzystając z reklamy w systemie Google AdWords, dostępny w nim panel reklamowy pozwala na śledzenie skuteczności reklam. Jest on na tyle rozwinięty, że z reguły jest wystarczający, jednak gdy zależy nam na dokładniejszych analizach dobrym wyborem będzie Google Analytics.

Na koncie AdWords dostępne są statystyki pozwalające monitorować skuteczność reklam śledząc to na jakich stronach jest wyświetlana i jaką interakcję klienta wywołuje – może to być kliknięcie, ale i najechanie na kursor. Przyjmuje się, że klient zainteresował się reklamą, jeśli przynajmniej przez sekundę najeżdżał na nią kursorem myszy. Jest to też doskonały sygnał dla twórców reklamy graficznej Google, że była na tyle dobra, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta jednak nie na tyle przekonująca, żeby zachęcić go do wejścia na stronę sklepu poprzez kliknięcie w baner.

Czego unikać przygotowując kampanie banerowe?

Najczęstsze błędy w przygotowywaniu reklamy graficznej związane są właśnie z samą grafiką – ma nieodpowiedni format, wagę, źle dobraną rozdzielczość lub wykazuje niską estetykę. Jednak to nie jedyne błędy dotyczące kampanii banerowych. Czego zatem należy unikać?

  • zbyt dużej ilości tekstu w grafice treść w grafice powinna być zwięzła, zachęcająca klienta do konkretnego działania i pokazująca mu korzyści z określonych czynności – nie może być przegadana. Zbyt duża ilość tekstu sprawi, że reklama będzie nudna i nie odniesie zamierzonego skutku.
  • umieszczania reklam na losowo wybranych stronach – jak to zostało wspomniane wyżej najlepiej dopasować reklamę do strony tematycznie z nią powiązanej – przykładowo o wiele lepiej reklamować wyjazdy zagraniczne na stronie o tematyce turystycznej niż budowlanej
  • braku gruntownej analizy i monitorowania reklamy – banery powinny być często zmieniane i dostosowywane zarówno do potrzeb klienta, jak i aktualnej oferty firmy.

Doskonale wiemy jak prowadzić kampanie banerowe oraz przygotować ciekawą i skuteczną reklamę graficzną. Sprawdź naszą ofertę na kampanie reklamowe w internecie >>

28/05/2015
Jakub Wawrzynowicz

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to