Dlaczego promowanie strony w Google jest takie popularne?

Miliony osób z całego świata korzysta z wyszukiwarki Google. Każdego dnia, a nawet kilkanaście razy dziennie wpisują w pasek zapytania związane z tematami, które ich dotyczą. Użytkownicy pytają o najlepsze hotele w Grecji, ceny paliw na okolicznych stacjach benzynowych, szukają restauracji, nowych butów czy prezentu dla babci. Pytają jaki samochód kupić, jaką szkołę wybrać i co ugotować na kolację. Wyszukiwarka Google stała się niemal poradnikiem. Zastępuje słowniki, pomaga wyszukiwać najatrakcyjniejsze oferty, odpowiada na pytania dotyczące życia codziennego. Warto zadbać o to, by w odpowiedzi na pytania użytkowników wyświetlał się nasz produkt. Skuteczne promowanie strony w Google powoduje, że to właśnie oferta EACTIVE pojawia się, gdy pan Karol szuka firmy z Wrocławia zajmującej się pozycjonowaniem. A czy pan Karol znajdzie stronę Twojej firmy, gdy będzie szukał produktów, które sprzedajesz? #wiemyjak

Promowanie strony w Google

Monopol wyszukiwarki Google

Google zdobyło monopol na rynku, jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. W Polsce 98% internautów korzysta z Google – imponująca liczba, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pod koniec 2017 roku z sieci korzystało aż 27,6 mln Polaków. Dodatkowo firma inwestuje nie tylko w wyszukiwarkę, ale w szereg potrzebnych do codziennego funkcjonowania programów i aplikacji. Zdobywając dzięki temu przewagę nad konkurencją i wręcz uzależniając od siebie internautów. Wielu osobom ciężko sobie wyobrazić funkcjonowanie w internecie bez wyszukiwarki Google, ale i map Google, poczty Gmail, kalendarza, dysku, przeglądarki Chrome czy tak popularnego serwisu YouTube. Fakty mówią za siebie – firmy nie mogą sobie pozwolić na brak widoczności w Google.

Promowanie strony w Google i razem z Google

Jedną z najbardziej efektywnych form promocji jest promowanie strony w Google. Według badań IAB Polska rynek reklamy online stale rośnie, obecnie jest wart około 4 mld złotych. Możliwości reklamowe w wyszukiwarce Google w połączeniu z zaawansowanym wykorzystywaniem danych są ogromne, przede wszystkim mają znaczący wpływ na sprzedaż i bezpośrednio na zyski firmy. Promowane strony w Google są zdecydowanie częściej odwiedzane przez użytkowników. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym firma może być widoczna w wyszukiwarce Google.

Promowanie strony w Google – formy promocji:

  • Google AdWords – czyli płatne linki sponsorowane.
  • Pozycjonowanie – szereg działań przyczyniający się do wypromowania firmy w wyszukiwarce.
  • Google Maps – umieszczenie wizytówki firmy w mapach Google.
  • Google Moja Firma – narzędzie, które umożliwia zarządzanie informacjami, które wyświetlają się. użytkownikom Google.

Promowanie strony w Google jest zdecydowanie kluczowym działaniem w marketingu internetowym. Google ułatwia reklamowanie się w swojej wyszukiwarce, oferuje narzędzia dzięki, którym użytkownik ma możliwość dotarcia do swojej grupy docelowej. Warto z nich korzystać!

Panel AdWords pomoże Ci zareklamować się w Google

Panel AdWords umożliwia wyświetlanie reklamy nad wynikami organicznymi. Jest systemem reklamowym, który pozwala na stworzenie kampanii w wyszukiwarce Google oraz w innych miejscach w internecie. Panel AdWords ma mnóstwo opcji, istnieje możliwość wybrania formatu reklamy, grupy docelowej, lokalizacji, słów kluczowych, a nawet optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. Płatne linki są bardzo skuteczne, promowanie strony w Google za pomocą Google AdWords powoduje, że nie trzeba długo czekać na efekty. Dzięki takiej reklamie trafisz bezpośrednio do odbiorców, każda odsłona to w zasadzie potencjalny klient Twojej firmy.

Obsługa kampanii AdWords zwykle zlecena jest specjalistom. Firmy korzystają z usług agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron albo zatrudniają profesjonalistów. Stworzenie kampanii za pomocą Google AdWords nie wydaje się skomplikowane, jednak zaplanowanie skutecznych działań wymaga konkretnej wiedzy i doświadczenia.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Celem każdej firmy jest wyświetlanie się w wyszukiwarce Google jak najwyżej, tak pozycjonowana strona jest najczęściej odwiedzana przez użytkowników, co generuje zyski firmy. Na pozycjonowanie składa się szereg działań, jest to długotrwały proces, który dąży do tego, by reklamowana strona internetowa pojawiała się w wynikach organicznych Google. Badania dowodzą, że użytkownicy częściej klikają w linki organiczne. Link building, content marketing i odpowiednia optymalizacja generują ruch użytkowników na stronie. Wzrost liczby odwiedzin w serwisie, zdobycie przewagi nad konkurencją, zwiększenie rozpoznawalności marki to tylko kilka zalet dobrego pozycjonowania strony w Google.

Są wytyczne dotyczące stron internetowych, do których możesz sam się zastosować, aby Twoja strona była lepiej zoptymalizowana. Jednak osiągnięcie wysokich efektów przy dużej konkurencji nie jest możliwe bez zastosowania specjalistycznej wiedzy. Pozycjonowanie to skomplikowany i długotrwały proces, na który składa się wiele działań. Bez odpowiednich narzędzi nie przeprowadzisz badania widoczności strony czy nie zaplanujesz trafnych słów kluczowych. Wysoka pozycja w wyszukiwarce wymaga dużych nakładów pracy, jednak zyski jakie generuje powodują, że właściciele firm decydują się na promowanie strony w Google.

Jak zaplanować promocję firmy w internecie? Które rozwiązania skutecznie zareklamują Twoją stronę? Najlepszy efekt daje połączenie płatnych linków (Google AdWords) z działaniami związanymi z pozycjonowaniem i Google Maps. Takie wielokanałowe działanie, na pewno przyczyni się do sukcesu Twojej firmy.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

30/07/2018
Natalia Wolak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Dominik pisze:

    Kiedyś może dla świata odbić się czkawką to, że mamy taki wielki monopol w postaci wyszukiwarki. Jednak na ten moment nie ma się co dziwić. Nawet tak lekko podgryzający twór od Microsoftu jakim jest Bing ma porównywalnie odpowiedzi na dane wyszukiwania często mniej trafne. Z drugiej zaś strony to firmy zajmujące się SEO robią wszystkie działania pod Google, więc MS musi się mocno postarać, stąd też pewnie i wynika ta różnica.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to