Certyfikowany Partner Google – wyznacznik dobrej agencji marketingowej

Najlepsze agencje e-marketingowe, specjaliści związani z marketingiem internetowym oraz osoby zarządzające kontami Google AdWords mogą brać udział w organizowanym przez Google programie Google Partners, który umożliwia uzyskanie statusu, jakim jest Certyfikowany Partner Google. Tylko eksperci zostają Partnerami Google. Sprawdź jak to zrobić! #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Certyfikowany Partner Google - kryteria nadania

Czym jest Certyfikowany Partner Google i Google Partner Premium?

Firmy należące do programu Google Partners mają możliwość zdobycia tytułu Partnera Google AdWords lub Partnera Google Premium. Statusy są przeznaczone dla tych agencji, których pracownicy posiadają bogatą wiedzę na temat Google AdWords, zdali testy organizowane przez Google, zdobywając certyfikaty w Academy for Ads. Aby uzyskać tytuł firma powinna dodatkowo spełniać wymagania dotyczące wydatków związanych z reklamami AdWords oraz regularnie powiększać ilość klientów, rozwijać się. Agencje walczą o zdobycie tytułu Certyfikowanego Partnera Google, by dołączyć do grona najbardziej cenionych agencji w Polsce.

Czym się różni tytuł Partner Google od Google Partner Premium? Agencje, które posiadają tytuł Premium zatrudniają więcej osób z certyfikatem Adwords. Wykorzystują zaawansowane funkcje AdWords, wydają większe środki na reklamę. Jest to bardziej prestiżowe odznaczenie.

Eactive od 5 lat cieszy się statusem Certyfikowanego Partnera, w 2016 roku dołączyliśmy do grona agencji z tytułem Google Partner Premium. To dowód na to, że prowadzimy kampanie na najwyższym poziomie. Przeczytaj, jak zdobyć Status Partnera Google Premium dla EACTIVE.

Uzyskanie certyfikatu pierwszym krokiem do statusu Certyfikowanego Partnera Google

Aby otrzymać tytuł Partnera Google niezbędne jest uzyskanie certyfikatu AdWords. Certyfikat AdWords potwierdza szeroką wiedzę z dziedziny reklam w wyszukiwarce. Aby go zdobyć należy zdać egzamin z podstaw reklam AdWords i dodatkowy jeden wybrany  z dostępnych w Academy for Ads. Partnerzy Google otrzymują tak zwane specjalizacje, które są potwierdzeniem eksperckiej wiedzy z określonego zakresu usług AdWords i dodatkowy egzamin dotyczy właśnie jednej z nich.

Specjalizacje dostępne w Google to:

    • reklama w sieci wyszukiwania
      partnerzy zajmują się tworzeniem i optymalizacją reklam w wyszukiwarce Google,
    • reklama mobilna
      partnerzy są ekspertami w dotarciu do grupy docelowej za pomocą reklam tekstowych, graficznych oraz wideo skierowanych na mobile,
    •  reklama wideo
      firma z certyfikatem reklam wideo kompleksowo zajmuje się wdrażaniem i optymalizacją kampanii organizowanych na YouTube,
    • reklama w sieci reklamowej
      eksperci w tworzeniu reklam wyświetlanych na ponad dwóch milionach witryn oraz 650 tysiącach aplikacji,
    • reklama w Zakupach Google
      certyfikowany Partner Google AdWords ma możliwość reklamowania produktów w wyszukiwarce Google, konfigurowania asortymentu w Merchant Center, tworzenia kampanii produktowych.

Certyfikowany Partner Google – kryteria otrzymania statusu

Aby zachować wysoki poziom certyfikacji docelowi partnerzy są weryfikowani przez Google. By uzyskać tytuł Partnera należy zdobyć certyfikat Google AdWords, osiągnąć wymagany próg na zarządzanych kontach, osiągnąć dobre wyniki widoczne w stałym rozwoju.

Przykładowe kryteria otrzymania tytułu Partnera Google:

  • Profil firmy – należy zarejestrować się w programie podając podstawowe dane, do rejestracji, potrzebna jest także strona internetowa i konto menedżera AdWords. Po rejestracji należy utworzyć indywidualny profil dla siebie oraz dla firmy.
  • Certyfikaty – status Partnera wymaga by certyfikat AdWords posiadała przynajmniej jedna osoba połączona z agencją, status Premium to przynajmniej dwie takie osoby. Certyfikat zdobywa się wypełniając jeden ogólny test z reklam AdWords i jeden z wybranej specjalizacji, dostępny w Academy for Ads.
  • Wydatki – Google ocenia konto menedżera AdWords połączone z profilem firmy. Agencja, aby spełnić wymagania powinna posiadać konto menedżera co najmniej 90 dni, zarejestrowane wydatki przez 60 dni z ostatnich 90, łączne wydatki na reklamę w wysokości 10 000 USD. Agencje ubiegające się o status Premium muszą spełnić wyższe progi wydatków, uzależnione od danego kraju czy obszaru rynku.
  • Wyniki firmy – w celu oceny wyników firmy, Google analizuje konto menedżera z ostatnich 18 miesięcy. Bierze pod uwagę różne kryteria, m.in.: wzrost liczby reklamodawców, wzrost przychodów klientów, liczbę klientów. Zobacz Nasze certyfikaty.

Partner Google AdWords i korzyści z posiadania tytułu

Uczestnicy programu Google Partners mają możliwość wykorzystywania logotypu Partnera Google na swoich stronach internetowych i materiałach marketingowych. Certyfikat jest informacją dla klientów, że agencja ma specjalistyczną wiedzę związaną z AdWords. Dzięki zdobyciu specjalizacji firmy prezentują, w jakim temacie są ekspertem i mają największe doświadczenie. Specjalizacje pomagają wyróżnić agencje pośród konkurencji. Posiadanie tytułu Certyfikowanego Partnera Google wiąże się również z dostępem do szeregu szkoleń i spotkań organizowanych przez Google, które pozwalają na poszerzanie kompetencji pracowników agencji, a tym samym tworzenie kampanii na najwyższym poziomie.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz