Jak porządkować elementy w obrębie konta AdWords? Sprawdź, jak działają etykiety!

Etykiety AdWords to krok do dobrego uporządkowania konta AdWords. Dzięki nim można łatwo i szybko pogrupować konkretne elementy na koncie, co usprawnia prowadzenie kampanii. Jak działają etykiety? Dowiedz się więcej o ich funkcjach i korzyściach płynących z ich stosowania. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Etykiety-Google

Kampanie AdWords są dziś nieodłącznym elementem strategii marketingowych. Świetnie spopularyzowany produkt Google rokrocznie udoskonala swoją funkcjonalność, jednocześnie tworząc i udostępniając różnego rodzaju pomoce, które znacznie ułatwiają zarządzanie kontami AdWords. Dziś opowiemy o etykietach, które ułatwiają filtrowanie oraz organizowanie elementów wchodzących w skład takich kampanii.

Czym są etykiety Ads?

Etykiety Google AdWords to wygodna metoda porządkowania reklam oraz kampanii. Możesz skorzystać z nich poprzez wykorzystanie Edytora AdWords – to właśnie tam stworzysz dowolne kombinacje wybranych etykiet, które z powodzeniem zastosujesz do poszczególnych elementów, pochodzących z różnych poziomów Twojego konta – np. słów kluczowych, kampanii czy grup reklam.

Kiedy możesz z nich skorzystać?

Wyobraź sobie, że posiadasz sklep internetowy, w którym, przykładowo, sprzedajesz odzież sportową – zarówno dla dorosłych (kobiet i mężczyzn) oraz dzieci. W Twojej ofercie znajduje się także obuwie oraz akcesoria – między innymi torby sportowe, maty treningowe, różnego rodzaju gadżety. Dodatkowo swoją sprzedaż kierujesz w kilka regionów kraju. Z pewnością chciałbyś móc szybko sprawdzić i porównać sprzedaż poszczególnych kategorii produktów bądź też zbadać, jak kształtuje się sprzedaż konkretnej grupy produktów w różnych lokalizacjach. Dzięki umiejętnym zastosowaniu etykiet, z łatwością pozyskasz interesujące Cię informacje, które kolejno ułatwią Ci sporządzanie raportów.

Jak skutecznie zarządzać etykietami?

Ważny jest sam sposób korzystania z etykiet. Ze względu na to, że w momencie ustanawiania konkretnych etykiet, nie są one automatycznie przejmowane również przez poszczególne składniki kampanii, będziesz musiał zastosować je oddzielnie dla każdego z nich. Użyta przez Ciebie etykieta będzie bowiem odnosiła się tylko do samej kampanii, nie zaś do grup reklam czy słów kluczowych, które znajdować będą się w jej obrębie.

Kiedy będą pomocne?

Wprowadzenie odpowiednich etykiet to przede wszystkim możliwość stworzenia wygodnego i czytelnego zestawienia skuteczności poszczególnych poziomów na koncie AdWords – kampanii, grup reklam, słów kluczowych oraz reklam oznaczonych etykietami. Etykiety umożliwiają także porównywanie skuteczności niestandardowych kategorii oraz sprawdzanie, jakie wyniki uzyskują one w porównaniu do innych elementów na koncie, które nie zostały oznaczone. Dowolnie wybrana segmentacja statystyk, dotyczących konta AdWords, pozwoli łatwiej odczytać, a w efekcie zrozumieć mechanizmy działań, które zachodzą w jego obrębie.

Możliwość tworzenia czytelnych, klarownych zestawień to jednak nie wszystko – jedną z większych zalet stosowania etykiet jest znacznie uproszczone tworzenie raportów na różnych poziomach konta. Istnieją cztery rodzaje raportowania w obrębie każdego konta – na poziomie kampanii, grup reklam, samych reklam, a także słów kluczowych.

Podstawowe korzyści z wykorzystania etykiet w pigułce:

  • łatwe grupowanie elementów na koncie,
  • szybkie filtrowanie danych w jego obrębie,
  • łatwe porównywanie skuteczności niestandardowych kategorii,
  • znacznie uproszczone sporządzanie raportów.

Z pomocą etykiet bez wątpienia lepiej poradzisz sobie z zarządzaniem swoimi kampaniami, czyniąc je jeszcze bardziej przemyślanymi, a wskutek tego efektywnymi i zyskownymi.

#wiemyjak przygotować kampanię Ads, aby przyniosła Ci zyski. Sprawdź, co możemy Ci zaoferować.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz