Jak porządkować elementy w obrębie konta AdWords? Sprawdź, jak działają etykiety!

Etykiety AdWords to krok do dobrego uporządkowania konta AdWords. Dzięki nim można łatwo i szybko pogrupować konkretne elementy na koncie, co usprawnia prowadzenie kampanii. Jak działają etykiety? Dowiedz się więcej o ich funkcjach i korzyściach płynących z ich stosowania.

Etykiety-Google

Kampanie AdWords są dziś nieodłącznym elementem strategii marketingowych. Świetnie spopularyzowany produkt Google rokrocznie udoskonala swoją funkcjonalność, jednocześnie tworząc i udostępniając różnego rodzaju pomoce, które znacznie ułatwiają zarządzanie kontami AdWords. Dziś opowiemy o etykietach, które ułatwiają filtrowanie oraz organizowanie elementów wchodzących w skład takich kampanii. #wiemyjak

Czym są etykiety AdWords?

Etykiety Google AdWords to wygodna metoda porządkowania reklam oraz kampanii. Możesz skorzystać z nich poprzez wykorzystanie Edytora AdWords – to właśnie tam stworzysz dowolne kombinacje wybranych etykiet, które z powodzeniem zastosujesz do poszczególnych elementów, pochodzących z różnych poziomów Twojego konta – np. słów kluczowych, kampanii czy grup reklam.

Kiedy możesz z nich skorzystać?

Wyobraź sobie, że posiadasz sklep internetowy, w którym, przykładowo, sprzedajesz odzież sportową – zarówno dla dorosłych (kobiet i mężczyzn) oraz dzieci. W Twojej ofercie znajduje się także obuwie oraz akcesoria – między innymi torby sportowe, maty treningowe, różnego rodzaju gadżety. Dodatkowo, swoją sprzedaż kierujesz w kilka regionów kraju. Z pewnością chciałbyś móc szybko sprawdzić i porównać sprzedaż poszczególnych kategorii produktów bądź też zbadać, jak kształtuje się sprzedaż konkretnej grupy produktów w różnych lokalizacjach. Dzięki umiejętnym zastosowaniu etykiet, z łatwością pozyskasz interesujące Cię informacje, które kolejno ułatwią Ci sporządzanie raportów.

Jak skutecznie zarządzać etykietami?

Ważny jest sam sposób korzystania z etykiet. Ze względu na to, że w momencie ustanawiania konkretnych etykiet, nie są one automatycznie przejmowane również przez poszczególne składniki kampanii, będziesz musiał zastosować je oddzielnie dla każdego z nich. Użyta przez Ciebie etykieta będzie bowiem odnosiła się tylko do samej kampanii, nie zaś do grup reklam czy słów kluczowych, które znajdować będą się w jej obrębie.

Kiedy będą pomocne?

Wprowadzenie odpowiednich etykiet to przede wszystkim możliwość stworzenia wygodnego i czytelnego zestawienia skuteczności poszczególnych poziomów na koncie AdWords – kampanii, grup reklam, słów kluczowych oraz reklam oznaczonych etykietami. Etykiety umożliwiają także porównywanie skuteczności niestandardowych kategorii oraz sprawdzanie, jakie wyniki uzyskują one w porównaniu do innych elementów na koncie, które nie zostały oznaczone. Dowolnie wybrana segmentacja statystyk, dotyczących konta AdWords, pozwoli łatwiej odczytać, a w efekcie zrozumieć mechanizmy działań, które zachodzą w jego obrębie.

Możliwość tworzenia czytelnych, klarownych zestawień to jednak nie wszystko – jedną z większych zalet stosowania etykiet jest znacznie uproszczone tworzenie raportów na różnych poziomach konta. Istnieją cztery rodzaje raportowania w obrębie każdego konta – na poziomie kampanii, grup reklam, samych reklam, a także słów kluczowych.

Podstawowe korzyści z wykorzystania etykiet w pigułce:

  • łatwe grupowanie elementów na koncie,
  • szybkie filtrowanie danych w jego obrębie,
  • łatwe porównywanie skuteczności niestandardowych kategorii,
  • znacznie uproszczone sporządzanie raportów.

Z pomocą etykiet bez wątpienia lepiej poradzisz sobie z zarządzaniem swoimi kampaniami, czyniąc je jeszcze bardziej przemyślanymi, a wskutek tego efektywnymi i zyskownymi.

Wiemy jak przygotować kampanię AdWords, aby przyniosła Ci zyski. Sprawdź, co możemy Ci zaoferować.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 23/03/2016 oraz aktualizacja: 29/05/2018

29/05/2018
Marta Bongilaj

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to