Jak reklamować aplikacje mobilne za pomocą Google AdWords (Ads)?

Ponad półtora miliona aplikacji mobilnych w sklepie Google Play i miliardy pobrań robią wrażenie. Nic więc dziwnego, że rynek aplikacji mobilnych rośnie w siłę. Coraz więcej twórców, coraz więcej aplikacji i coraz większa trudność, by przebić się z wartościową aplikacją do klienta. Na szczęście istnieje sposób, by wyróżnić się pośród miliona konkurencyjnych rozwiązań. Z pomocą przychodzi system Google Ads (AdWords). Dlatego jeśli chcesz, by Twoja aplikacja została pobrana, pomyśl o przygotowaniu kampanii promocyjnej. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to usiądź wygodnie, zaparz ulubioną herbatę i zapoznaj się z naszymi wskazówkami. #wiemyjak

Zalety reklamy aplikacji mobilnych

Smartfony zastąpią komputery?

Od kilku lat mówiło się, że świat urządzeń mobilnych wyprze ten tradycyjny, urządzeń desktopowych. Statystyki zresztą mówią same za siebie. „Smartfonizacja” jest niezwykle szybko postępującym trendem – z każdym kolejnym miesiącem wydłuża się czas spędzany przed urządzeniem przenośnym, rośnie również liczba zapytań w mobilnej wersji Google. Co ciekawe, to smartfon jest pierwszym urządzeniem po jakie sięga polski użytkownik, gdy chce wyszukać konkretną informację, a nie komputer. Nie dziwi więc, że aplikacje „rosną” niczym grzyby po deszczu, ich liczba, czy to w Google Play, czy App Store, regularnie się powiększa. Jednym ze sposobów, by na tak konkurencyjnym polu przebić się do odbiorców, jest skorzystanie z dobrodziejstw AdWords (Google Ads).

Trafiaj do nowych i starych użytkowników

Pamiętasz, jak w pierwszej klasie podstawówki, mama uczyła Cię tabliczki mnożenia? Zapewne mówiła, że musisz nauczyć się „na blachę”. Mi wspominała, że muszę znać ją perfekcyjnie, bym nawet w nocy, gdy mnie obudzi, udzielił prawidłowej odpowiedzi na jej pytanie. Takim elementem „marketingowej tabliczki mnożenia” powinno być hasło, że jak coś jest dla wszystkich, jest dla nikogo. Nie inaczej jest w przypadku promocji aplikacji mobilnych. Zanim zaczniesz działania, zastanów się do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem. System Ads umożliwia kierowanie kampanii dla reklamy aplikacji zarówno do nowych użytkowników, jak i tych obecnych.

Jak zwiększyć liczbę instalacji aplikacji mobilnej?

Jak wspomniałem wyżej, jednym z celów kampanii dla reklamy aplikacji mobilnej może być zwiększenie liczby instalacji. By tego dokonać do tej pory wystarczyło skorzystać z kampanii typu „Instalacje aplikacji mobilnej”. Teraz Google wprowadziło zmiany.

Jak zachęcić użytkowników do korzystania z aplikacji?

Kampanie typu „Zaangażowanie w aplikację mobilną” pozwalały na dopasowanie reklamy do osób, które wcześniej ściągnęły Twoją aplikację. Korzystając z nich mogliśmy zwiększyć szansę, że klienci nadal będą z niej korzystać, a także zwiększyć ich zaangażowanie. We wrześniu 2018 nastąpiło wycofanie reklam angażujących w aplikację. Od 17 września 2018 r. nie można tworzyć nowych reklam angażujących w aplikację. Od 1 października 2018 r. Google przestał wyświetlać reklamy tego typu i zaczął usuwać je z naszych kont. Co ważne – nadal będziesz mieć jednak dostęp do danych historycznych związanych z tymi reklamami. Co w zamian? Google oferuje „Uniwersalne kampanie promujące aplikacje”.

W jakich miejscach możesz się zareklamować?

Ads, jako, że należy do giganta z Mountain View, firmy Google, pozwala na promocję aplikacji mobilnej w najistotniejszych usługach właściciela największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Dlatego możesz reklamować się w samej witrynie Google, w sklepie Google Play, na stronach partnerów, w sieci reklamowej czy w drugiej największej wyszukiwarce na świecie – YouTube. Czyli na dobrą sprawę wszędzie, gdzie istnieje realna szansa, że będziesz zauważony.

Śledź wyniki, wyciągaj wnioski, poprawiaj skuteczność

Pamiętaj, że każda dobra kampania wymaga optymalizacji. „Uniwersalne kampanie promujące” można na trzy sposoby optymalizować:

  • skupienie się na pozyskiwaniu większej liczby instalacji,
  • skupienie się na zwiększeniu liczby działań w aplikacji,
  • skupienie się na zwiększeniu wartości działania w aplikacji.

Skuteczna reklama aplikacji wymaga sporo pracy. Pamiętaj aby śledzić ilość instalacji aplikacji i aktywność w nich. Warto określić typ użytkowników, jakich chcesz pozyskać, na podstawie bieżącego celu aplikacji. Koncentruj się na danych zgodnych z Twoim celem biznesowym. Pamiętaj o starannym i kontrolowanym wprowadzaniu zmian. Wszystko po to by poprawić skuteczność reklamy.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 22/12/2015 oraz aktualizacja: 17/10/2018

17/10/2018
Michał Kamiński

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to