Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads?

Google Ads to narzędzie marketingowe przynoszące realny zwrot z inwestycji i generujące przychody. Zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy? Czy Google Ads jest dobrym rozwiązaniem dla branży e-commerce? Jakie funkcje Google Ads można wykorzystać promując sklep online? Na jakich działaniach się skupić? Które z nich przyniosą pożądane efekty? O tym w artykule. #wiemyjak

Promocja sklepu online z Google Ads

Marketing sklepu internetowego ma jeden cel

Marketing sklepu internetowego ma jeden główny cel, jest nim przede wszystkim sprzedaż. Sprzedaż i to najlepiej produktów wysokomarżowych, maksymalizacja liczby konwersji, a przy tym zminimalizowanie kosztu pozyskania leada. Promocja sklepu internetowego skupia się na: zwiększeniu ilości odwiedzających i zwiększeniu ilości kupujących, skupia się na konwersjach. Celem jest zamiana odwiedzających stronę w osoby, które faktycznie dokonają na niej zakupu. Z tym dobrze sobie radzi Google Ads.

Jak wypromować sklep internetowy, dzięki Google Ads

Najbardziej dopasowane kampanie do e-commerce to kampanie produktowe. Pozwalają na wyświetlanie zdjęć danych produktów z krótkim opisem, ceną oraz adresem strony www. Taka reklama produktowa pojawia się na samej górze wyszukiwarki i pozwala użytkownikowi mocno skupić się na asortymencie sklepu. Reklamy produktów ze zdjęciami są dużo częściej klikane, głównie ze względu na atrakcyjność i konkretne informacje, które widzi klient. Warto w reklamie zawrzeć nie tylko samo zdjęcie, ale i cenę czy nazwę sklepu oraz marki. Te precyzyjne informacje pozwalają nam odnaleźć osobę, którą faktycznie interesuje nasz produkt i raczej jest zdecydowana na jego zakup. Dodatkowym plusem reklamy produktowej jest jej rozliczanie – płacimy za kliknięcia. W przypadku reklam produktowych z funkcją prezentacji płacimy wtedy, gdy klient rozwinie reklamę i albo w nią kliknie albo nie zamknie rozwinięcia aż przez 10 sekund. Czyli możemy być pewni, że użytkownik zobaczył nasz przekaz. W przypadku reklam produktów katalogowych dostępnych lokalnie koszt mierzony jest według interakcji. Naliczanie kosztów kampanii produktowych jest oparte o ilość osób, która na pewno spotkała się bądź zainteresowała daną reklamą, co jest korzystne dla nas jako reklamodawcy. Należy pamiętać, że w Google Shopping nie można promować usług, jest to narzędzie służące do prezentacji produktów.

Remarketing na porzucone koszyki

Remarketing to niezwykle skuteczna metoda. Pozwala na ponowne dotarcie do osób, które były zainteresowane ofertą sklepu. Problem porzucania koszyków jest dość spory, ale tak naprawdę nie wiadomo co dokładnie jest przyczyną, dlaczego klient przerwał transakcję w danym momencie. Być może ktoś mu przeszkodził, przestał działać internet, przeraził go koszt przesyłki, a może dotarła do niego konkurencyjna oferta. Najważniejsze, by do takiej osoby wrócić, przypomnieć jej o produktach, o naszej marce. Dlatego marketing sklepu internetowego i remarketing idą w parze. W Google Ads występują różne opcje remarketingu. W przypadku branży e-commerce dobrze sprawdzi się kierowanie na listę klientów. Możemy dzięki Google Analitics stworzyć listę osób, które porzuciły koszyk i załadować te dane klientów do Google Ads, a następnie komunikować do konkretnych użytkowników poprzez różne reklamy w usługach Google. Remarketing dynamiczny również doskonale sprawdzi się w przypadku sklepu online, ponieważ automatycznie w czasie rzeczywistym wyświetli użytkownikowi reklamy produktów, które ten wcześniej oglądał na naszej stronie. Remarketing to dobry sposób na porzucone koszyki. Trzeba jednak dokładnie przeanalizować taką kampanię, by przyniosła pożądane efekty, nie budziła negatywnych odczuć u klienta i by konkretne komunikaty wyświetlały się wybranym osobom. Założenia kampanii reklamowej są kluczowe. Google daje nam możliwości, ale korzystając z nich należy pamiętać o skrupulatnym zaprojektowaniu komunikacji do klienta.

Marketing sklepu internetowego i mobile

Sprzedaż online nie istnieje bez rynku mobile. Nie da się ukryć, że mobile dominuje. Twój klient spogląda na swojego smartfona kilkaset razy dziennie, warto to wykorzystać i komunikować do niego. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam mobilnych w wynikach wyszukiwania, w YouTube, w aplikacjach oraz na responsywnych stronach www. Reklamodawca może używać reklam tekstowych, graficznych, wideo. Wykorzystaj to! Stwórz kampanię wyłącznie pod urządzenia mobilne albo zwiększ stawki na kampanie na mobile. Konfigurując dostosowanie stawek mobilnych zwiększasz prawdopodobieństwo wyświetlania Twoich komunikatów na smartfonach potencjalnych klientów. Tym samym zwiększając szanse na powodzenie kampanii.

Inne sposoby promocji dzięki Google Ads

Google Ads umożliwia kompleksowe podejście do marketingu sklepu internetowego. Standardowe reklamy w wyszukiwarce też zadziałają w przypadku branży e-commerce, ale warto wykorzystać różne opcje, które oferuje Google. Sklepom internetowym poleca się rozszerzenia tekstowe reklam. W przypadku wielu produktów – podanie ceny może być także skutecznym zaproszeniem klienta na stronę www. Opcje rozszerzeń w reklamach Google nie są dodatkowo płatne, warto zatem poeksperymentować z nimi i zobaczyć jakie rozwiązanie działa najlepiej.

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads? Wykorzystując większość opcji, które Google oferuje. Bardzo ważne by nie pogubić się z kampanią, racjonalnie przemyśleć jej cele oraz narzędzia, które zastosujemy. Marketing sklepu internetowego w Google Ads wymaga przemyślanej strategii komunikacji, wdrożenia oraz przede wszystkim ciągłej optymalizacji.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

20/11/2018
Natalia Wolak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Arek pisze:

    Chyba postawię na ten remarketing, brzmi najsensowniej. Szczególnie w przypadku mojego sklepu.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to