Jakie są największe zalety reklamy internetowej i reklam Google AdWords?

Reklama internetowa przyciąga rzesze przedsiębiorców i nie ma w tym nic dziwnego – obecnie promocja w sieci to podstawa, jeśli firmie zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i sprzedaży. Poznaj główne zalety reklamy w internecie i dowiedz się, dlaczego warto w nią zainwestować. Przedstawiamy też po krótce zalety reklam AdWords.

zalety reklamy internetowej

W dzisiejszych czasach każdy, kto chce, aby jego firma była znana w Internecie, musi poznać możliwości promocyjne, które warto wdrożyć w sieci. Nie ma bowiem możliwości, aby jakakolwiek marka była rozpoznawalna bez odpowiednich działań. Z tego tekstu dowiesz się, jakie są główne zalety reklamy w Internecie – wspomnimy też o korzyściach z wdrożenia reklam AdWords, gdyż Google proponuje reklamodawcom ciekawe rozwiązania, które mogą znacznie pomóc w promowaniu firmy. #wiemyjak

Poznaj 5 głównych zalet reklamy internetowej

Jeżeli chodzi o atuty działań w Internecie, to można by pisać o nich wielostronicowe artykuły. Dodatkowo, możliwości reklamowe w internecie są szerokie, a marketing internetowy to różnorodne formy promocji, poczynając od Google AdWords, po social media, content marketing, mailing, czy pozycjonowanie stron www.

Postaraliśmy się wybrać kilka najważniejszych zalet reklamowania się w internecie, które sprawiają, że ludzie bardzo chętnie korzystają z tego typu promocji:

  •  Zachęca do działania i jest różnorodna

Dzisiejsza reklama internetowa to nie tylko wyświetlanie na monitorze użytkownika banerów z treściami promocyjnymi. To także szereg narzędzi, które zachęcają Twojego odbiorcę do konkretnych działań oraz pogłębiają Waszą komunikację. To niebywałe, jak Internet potrafi zbliżyć przedsiębiorcę z jego potencjalnymi klientami. Dzięki odpowiednio dobranym metodom promocji możesz stworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki. Dodatkowo możesz korzystać z wielu możliwości dotarcia do użytkownika, w zależności od Twoich potrzeb i celów – masz do wyboru różnorodne metody i kanały promocji.

  • Nie ma granic

Reklama internetowa ma to do siebie, że nie podlega jakimkolwiek granicom. Firma z Polski może bez większego problemu reklamować się w Nowej Zelandii. Wystarczy tylko odpowiednio dobrany przekaz marketingowy oraz działania dostosowane do określonej grupy docelowej. Minęły już czasy, gdy działania na globalną skalę były bardzo trudne i mogli je uskuteczniać tylko najwięksi gracze.

  • Umożliwia dotarcie do grupy docelowej dzięki targetowaniu reklam

Zaleta reklamy internetowej to przede wszystkim fakt, że przy odpowiednim targetowaniu możesz dotrzeć do określonej grupy odbiorców. To Ty decydujesz, do kogo skierowany jest Twój przekaz reklamowy i jakimi metodami chcesz promować firmę. Portale takie jak Facebook pozwalają na bardzo dokładne określenie grupy docelowej i przygotowanie reklamy specjalnie dopasowanej do jej potrzeb. Podobnie jest z reklamami Google AdWords, które mogą być targetowane pod kątem konkretnych osób, miejsc, czy tematów. Taka precyzja w działaniach była do niedawna tylko marzeniem przedsiębiorców.

  • Jest elastyczna

Raz nadany komunikat, w każdej chwili może ulec zmianie. Jeżeli podczas kampanii, Twoja oferta się zmieniła, nie ma najmniejszego problemu – w przypadku reklam Google AdWords zawsze możesz zmodyfikować treść reklamy oraz uaktualnić metody promocji.

  •  Jest stosunkowo tania

Jeżeli chodzi o zalety reklamy internetowej, to nie można pominąć jej kosztów. Są one o wiele niższe niż w przypadku telewizji czy radia. Dzięki temu Internet tak szybko podbił serca użytkowników. Dostajesz o wiele więcej możliwości w o wiele niższej cenie. To oczywiste, że w takim przypadku ludzie wybierają reklamę w sieci. Bardzo korzystny model rozliczeń przypisuje się przykładowo reklamom AdWords, czy reklamom w social media.

No dobrze, a jakie są zalety reklamy AdWords?

Jeżeli zastanawiamy się, jakie są zalety reklamy w Internecie, to nie można nie wspomnieć o systemie reklamowym udostępnionym przez firmę Google. Jest to znana platforma Google AdWords. Za jej pośrednictwem możliwe jest tworzenie różnorodnych reklam oraz przeprowadzanie działań reklamowych na szeroką skalę. Istnieją trzy podstawowe rodzaje reklam AdWords, które są najpopularniejsze i przynoszą najlepsze rezultaty. Są to:

1. Linki sponsorowane

Google AdWords pozwala na tworzenie reklam w formie tekstowej, zawierających link prowadzący do Twojej strony internetowej. Tego typu reklama może wyświetlać się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania lub na dole strony z rezultatami. Główna zaleta reklamy, z wykorzystaniem linków sponsorowanych, to umiejscowienie reklamy w miejscach, które charakteryzują się największą klikalnością, czyli na górze wyszukiwarki Google oraz elastyczność w jej opłacaniu. Twój budżet przeznaczony na kampanię, czas, grupa docelowa oraz jej lokalizacja mogą być bardzo precyzyjnie określone, w zależności o tego, czego konkretnie potrzebujesz i jakich efektów się spodziewasz.

2. Remarketing

Remarketing to sposób na odzyskanie klientów. Jeżeli użytkownik był na stronie Twojego sklepu internetowego i mimo to nie wykonał określonej czynności (np. zakupu), to nie znaczy, że jest dla Ciebie stracony. Dzięki remarketingowi AdWords możesz stworzyć reklamę, która będzie wyświetlać się konkretnym użytkownikom. Jej treść będzie dostosowana do tego, jakie produkty przeglądali ostatnim razem, gdy byli na Twojej stronie. Można powiedzieć, że remarketing to droga śladami użytkownika, który chwilowo zrezygnował z zakupów.

3. Reklama display

Zaleta tej reklamy to przede wszystkim precyzja w działaniu. W tym rodzaju promocji możesz określić bardzo precyzyjnie, komu ma wyświetlać się przekaz promocyjny oraz na jakich stronach ma się pojawiać. Jeżeli sprzedajesz wędki, nie ma najmniejszego problemu, by dotrzeć do osób, które przeglądają fora, portale czy blogi poświęcone tej tematyce. Dzięki reklamie display możliwe jest dotarcie do konkretnej grupy użytkowników.

Oczywiście do dyspozycji masz również inne rodzaje reklam – chociażby Google Shopping, czy reklamy wideo w YouTube – wszystkie reklamy opisane są na naszym blogu, a także w ofercie.

Pokaż się w Internecie

Jak widzisz, zalety reklamy w Internecie oraz systemu AdWords są niepodważalne. Wykorzystywanie promocji w sieci w przemyślany sposób,  może przynieść Ci wiele korzyści w postaci nowych klientów oraz zwiększonej sprzedaży Twoich usług i produktów. Dołącz do grona najlepszych i pozwól na to, by Twoja firma wypłynęła na szerokie wody reklamy internetowej. Jeżeli czujesz, że nie znasz się na działaniach reklamowych w Internecie, skorzystaj z usług jednej z wielu firm, zajmujących się promowaniem przedsiębiorstw w sieci. Szybko przekonasz się, jakie skuteczne mogą być tego typu działania.  Oczywiście pod warunkiem, że wybierzesz doświadczony zespół, który wie, co robi i szanuje Twój budżet reklamowy.

Nie zapominaj, że jeżeli chcesz, by Twoja firma była rozpoznawalna i zyskiwała coraz więcej klientów, musisz zdecydować się na reklamę internetową. Bez tego będziesz kolejną małą rybką w morzu internetowego biznesu.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

13/03/2017
Maciej Piwko

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Artur pisze:

    Adwordsy kalkulują się lepiej niż samo pozycjonowanie. Tyle, że o ile o pozycjonowaniu trochę ludzie słyszeli, to do reklam dalej mają dystans. Uświadamianie i edukowanie potencjalnych klientów pomoże ich do siebie i Adwordsów przekonać.

  2. Może i AdWords się kalkuluje, ale ludzie bardzo niechętnie podchodzą do reklam, uważając je za natrętne. Tak, nawet AdWords! Natknęłam się ostatnio na rozmowę o blokowaniu reklam, chłopak chciał znaleźć wtyczkę lub program blokujący płatne reklamy AdWords w wynikach wyszukiwania, bo jego zdaniem były zbyt nachalne. Dlatego klienci poszukują pozycjonowania, często ignorując płatne reklamy, bo przypuszczają, że ich potencjalni klienci również mogliby należeć do grupy, która nie klika w reklamy.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz