Kontekst ma znaczenie, czyli jak działa kierowanie kontekstowe w AdWords

Jak reklamy Google AdWords trafiają do odbiorców, którzy mogą być nimi zainteresowani? Jest na to sposób! Wszystko za sprawą odpowiednich funkcji, które posiada system AdWords – skuteczne metody kierowania reklam pozwalają na ich celne dopasowanie do grupy docelowej. Jak działa kierowanie kontekstowe i dlaczego się sprawdza? Jakie możliwości dostępne są w Google AdWords? Poznaj szczegóły. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

kierowanie kontekstowe i sposób jego działania

W poprzednim artykule szczegółowo opisaliśmy jedną z popularnych metod targetowania w AdWords, czyli targetowanie behawioralne. Jego siła polega na dostarczeniu reklamodawcy narzędzi umożliwiających dotarcie do odbiorców na podstawie ich zainteresowań. To jednak nie jedyna możliwość. W sieci reklamowej dostępne są również inne formy, dlatego w tym artykule przedstawimy targetowanie kontekstowe.

Targetowanie kontekstowe w sieci reklamowej Google

Sieć reklamowa to zbiór ponad 2 miliony witryn, aplikacji oraz filmów, gdzie mogą być wyświetlane reklamy. Dzięki zaawansowanemu systemowi AdWords, reklamodawca może wybierać zarówno gdzie, jak i komu będzie emitowany przekaz reklamowy, co pozwala na znaczną swobodę działania, a także zwiększenie skuteczności całej kampanii. W końcu cel każdej reklamy to dotarcie do potencjalnych klientów, prawda? Metody kierowania mają w tym przypadku kluczowe znaczenie. Do innych zalet sieci reklamowej na pewno można zaliczyć wiele formatów reklam do wyboru, wyświetlanie ich w wielu miejscach w tym samym momencie, a także spory zasięg całej sieci reklamowej. W tym systemie wyróżnia się różne metody targetowania, skupiające się przykładowo na odbiorcach, jak i na kontekście, czemu dokładniej przyjrzymy się w tym tekście. Wiesz, Czym jest targetowanie behawioralne?

Kierowanie kontekstowe – z czym to się je?

Załóżmy, że sprzedajesz sprzęt turystyczny i zależy Ci na dotarciu do klientów zainteresowanych podróżami i turystyką. W takim przypadku najlepiej byłoby znaleźć miejsca w internecie skupiające podobną tematykę i tam się zareklamować. Spójność takiego komunikatu ze stroną zwiększa szansę na kliknięcie reklamy. W końcu umieszczanie komunikatów reklamowych praktycznie „wszędzie”, bez wcześniej ustalonej strategii, nie tylko zmniejsza szanse na sukces kampanii, ale również sprawia, że tracisz swoje pieniądze. Dlatego wszelkie sposoby usprawniające działania są na wagę złota – a za dopasowanie reklam do odpowiednich witryn internetowych odpowiada właśnie kierowanie kontekstowe! Można to robić zarówno za pomocą słów kluczowych, jak i tematów. System działania tego rodzaju kierowania składa się z dwóch głównych etapów:

1. Google sprawdza strony internetowe pod kątem ich zawartości, po czym określa, o czym tak naprawdę jest dana strona. Analizie podlega:

  • tekst na stronie,
  • struktura linków,
  • język,
  • struktura strony.

2. Reklama zostaje dopasowana do danej witryny pod kątem tematów lub wybranych słów kluczowych, dzięki czemu uzyskujesz pełną zgodność tematyczną prezentowanej reklamy wraz ze stroną docelową.

Kierowanie kontekstowe na słowa kluczowe i tematy

Zanim rozpoczniesz przygodę z kierowaniem kontekstowym, najpierw najlepiej dodać słowa kluczowe lub tematy (w zależności co wybierzesz) do grup reklam w kampanii. Następnie Google łatwo może dopasować Twoją reklamę do powiązanej witryny internetowej. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, nie dzieje się to przypadkowo – Google wnikliwie sprawdza dane strony internetowe i na podstawie wielu czynników „segreguje” je tematycznie oraz określa dominujący motyw danej strony.

Kierowanie według słów kluczowych

W tym przypadku sytuacja wygląda następująco – system sprawdza, jak wybrane słowa kluczowe korelują ze stronami w sieci reklamowej Google. Jeśli słowo pasuje do danej witryny, reklama może się na niej pojawić. Przykładowo, zależy Ci na promocji sklepu odzieżowego i w Twojej grupie reklam znajdują się słowa powiązane z Twoją działalnością, Google „wyszuka” pasujące nich strony internetowe i wyświetli tam Twoją reklamę. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zwiększyć liczbę konwersji, dlatego jest polecane dla reklamodawców, których celem jest konwersja i zwiększanie skuteczności.

Kierowanie według tematów

Na podobnej zasadzie działania kierowanie kontekstowe według tematów. W tym przypadku jednak reklamodawca wybiera tematy – następnie pod tym kątem Google przydziela wybiera witryny, na których pojawią się reklamy. To pozwala na dopasowanie tematyczne i emitowanie reklam w miejscach, gdzie mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.

Łączenie poszczególnych metod kierowania

Chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań i jak najbardziej sprecyzować przekaz reklamy względem wybranych odbiorców? Nie ma problemu. System AdWords jest na to przygotowany – kierowanie na tematy można łączyć z kierowaniem na słowa kluczowe lub miejsca docelowe (dzięki temu możesz emitować reklamy na konkretnych stronach, na których chcesz się pojawiać). Taka elastyczność to duże ułatwienie dla reklamodawców. Przykładowo, jeśli chcesz kierować reklamy na tematy turystyki na wybranym portalu, będą się one tam wyświetlać w odpowiedniej sekcji związanej z turystyką. Proste i skuteczne jednocześnie.

Google AdWords obecnie jest jedną z częściej wybieranych metod marketingu internetowego. Doceniane są możliwości, jakie oferuje, a targetowanie jest jedną z zalet, która przekonuje reklamodawców. Poznaj bliżej możliwości AdWords i zobacz, co możemy Ci zaoferować.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Janek pisze:

      Artykuł dobry, ale brakuje mi przykładów użycia i może jakiś wyników