WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Konwersja w sklepie internetowym – jak ją zwiększyć?

Wysoka konwersja w sklepie internetowym to cel wielu przedsiębiorców. Konwersję określa się jako pożądane działanie, które wykonuje użytkownik – przykładowo może to być zapis do newslettera, dokonanie zakupu, czy dodanie produktu do koszyka. Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Dlaczego konwersja bywa niezadowalająca? Dowiedz się więcej z poniższego artykułu. #wiemyjak

konwersja w sklepie interntowym

W dzisiejszych czasach marketingowcy posiadają dostęp do sporej ilości danych dotyczących klientów. Do dyspozycji jest wiele narzędzi dających niezwykle szczegółowy wgląd w ruch sieciowy oraz aktywność klientów na naszej stronie, w tym popularny Google Analytics. Mimo to wielu detalistów nie wykorzystuje analityki internetowej w wystarczającym stopniu oraz nie zastanawia się nad funkcjonalnością swojej strony. Wielu z nich nie śledzi nawet tak ważnych czynników, jak konwersja sprzedaży oraz statystyki zakupów. Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest możliwe, najpierw należy jednak przeanalizować i zoptymalizować swoją stronę internetową, uwzględniając potrzeby klientów.

Konwersję w sklepie internetowym można zwiększyć

Każdy właściciel sklepu internetowego marzy o zwiększeniu sprzedaży, często nie zdając sobie sprawy jak duży wpływ na przyciągnięcie klienta ma strona internetowa wysokiej jakości. Istnieje wiele metod, które wpłyną na poprawę konwersji sprzedaży w sklepie internetowym. Wykonując odpowiednie analizy i dysponując wiedzą dotyczącą metod zwiększania współczynnika konwersji można rozpocząć zmiany, które pomogą pozyskiwać klientów i przynosić zyski.

Niewystarczająca wiedza może przynieść więcej szkód niż korzyści, więc czasem warto zatrudnić specjalistę, który oceni potencjał danej strony internetowej i wprowadzi pomocne zmiany. Na początku jednak można zastanowić się nad użytecznością i funkcjonalnością strony sklepu internetowego, aby dowiedzieć się co warto zmienić, aby zwiększyć konwersję e-commerce. Nie zapominaj o dobrym pierwszym wrażeniu – sprawdź więc, czy strona główna sklepu internetowego jest atrakcyjna i przejrzysta? Czy użytkownicy mogą bez problemu określić co sprzedajesz? Warto pamiętać również o wyróżnieniu atrakcyjnych produktów i przedstawieniu aktualnych promocji.

Cel konwersji w sklepie internetowym

Bardzo istotne jest również ustaleniu celu konwersji. W przypadku gdy najważniejsze jest, aby klient zakupił dany produkt, a widać, że zainteresowanie istnieje jednak nie kończy się zakupem należy dokładnie prześledzić koszyk, ścieżkę zakupową klienta oraz nawigację na stronie. Użytkownik szybko opuści stronę, gdy utrudnione jest odnalezienie pożądanych produktów. Postaw się na jego miejscu i zobacz, czy układ elementów na stronie jest intuicyjny. Dodatkowo, proces zakupowy na stronie musi być szybki i prosty, a przycisk „dodaj do koszyka” umieszczony w widocznym miejscu. Warto również zastanowić się nad umieszczeniem przycisków wzywających do działania w innych miejscach na stronie. Konieczność rejestracji również skutecznie odstrasza użytkowników od dokonywania zakupów.

Wyższa konwersja sprzedaży dzięki zdjęciom i video?

Należy również pamiętać, że produkt, który sprzedajesz powinien być przedstawiony w odpowiedni i atrakcyjny sposób. Klient trafiając do e-sklepu musi być widzieć co kupuje.

Konwersja w sklepie internetowym zależy zatem w dużej mierze od dobrej jakości obrazów oraz zdjęć przedstawiających konkretne produkty. W tym konkretnym przypadku obowiązuje zasada „im więcej tym lepiej” – zdjęcia wykonane pod różnym kątem, a także możliwość ich powiększania skutecznie przykują oko klientów.

Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się również filmiki video. Jeśli jeszcze nie korzystasz z filmików, wypróbuj je dla części swojego asortymentu i sam się przekonaj czy widzisz różnicę. Długość oraz treść tego typu reklamy powinna być uzależniona od rodzaju produktu. Zamiast zarzucać klientów niepotrzebnymi informacjami, lepiej podkreślić zalety oraz funkcjonalność danego towaru.

Dobry tekst to podstawa

Opis produktów ma znaczenie. Jego zadaniem jest zapewnienie kupującym wystarczająco dużo informacji by sami mogli przekonać się, że dany produkt jest właśnie dla nich. Najlepsze są pełne, konkretne i merytoryczne opisy, nie przesadne pochwały.

Dobrze, jeśli teksty są dostępne zarówno w formie pełnej, jak i skróconej. Krótsza powinna uchwycić sedno: dla kogo jest dany produkt oraz dlaczego jest właściwy. Dłuższa wersja musi zawierać wszystkie potrzebne informacje. Jeśli w Twoim sklepie internetowym sprzedajesz produkty innych firm, nie przepisuj po prostu informacji ze strony producenta. Dodaj coś od siebie, choćby rekomendację informującą klienta dlaczego polecasz mu właśnie ten produkt.

Droga wysyłka i jedna metoda płatności – zabójcy konwersji e-commerce

Tania wysyłka jest jednym z ważniejszych kryterium podczas dokonywania zakupów online i często skłania klientów do zakupu. Z kolei konieczność uiszczenia wysokiej opłaty za dostarczenie produktu bywa głównym powodem niezadowolenia klientów – wielu z nich porzuca koszyk dowiadując się o dodatkowych kosztach dostawy.

Jeśli jednak nie możemy pozwolić sobie na pokrycie kosztów wysyłki, może warto spróbować wprowadzić to rozwiązanie w wybrane dni – informacja o tym koniecznie musi znaleźć się na naszej stronie. Istotne jest również zagwarantowanie klientom wielu możliwych metod płatności i umieszczenie ikon rozwiązań płatniczych w widocznym miejscu.

Sprawny kontakt

Mała rzecz a cieszy. Adres, dane kontaktowe, a nawet opcja czatu to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji naszego sklepu internetowego. Ważne jest to zwłaszcza w przypadku małych, mniej znanych sklepów.

Optymalizacja konwersji sklepu internetowego to zadanie niełatwe, ale z punktu widzenia handlowców, niezwykle ważne. Monitorując ruch na naszej stronie oraz działania klientów możemy skuteczniej dopasować nasze usługi internetowe do ich potrzeb. Skuteczna implementacja powyższych metod (a także wielu innych, o których nie wspomnieliśmy) z pewnością podniesie nasz wskaźnik konwersji. Wzrosną nie tylko nasze zyski, ale również zadowolenie konsumentów.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

26/04/2018
Jakub Wawrzynowicz

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Tomasz pisze:

    Dla polepszenie konwersji ważna jest również szybkość działania strony. Dlatego warto zainwestować w dobry serwer. Pozdrawiam

  2. Alicja pisze:

    Bardzo fajny wpis. Świetnie wytłumaczone pojęcie konwersji. Warto też wspomnieć, że nie tylko sklepy internetowe mogą konwertować. Czekam na kolejne takie wpisy i porady na temat marketingu! Pozdrawiam serdecznie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to