Konwersje AdWords (Ads)

Konwersja zachodzi, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a następnie zachowa się w oczekiwany przez nas sposób np. dokona zakupu, wyśle zapytanie czy pozostawi dane kontaktowe. Konwersje AdWords (Ads) są bardzo ważne. Inwestując w kampanię na Google Ads właśnie na te konwersje liczymy. Możemy traktować je jako wskaźnik, który poinformuje nas o efekcie danej kampanii reklamowej bądź działań, które celowo prowadziliśmy. Jak jeszcze wykorzystać konwersje w AdWords? W jaki sposób je monitorować i na co zwracać uwagę? O tym w artykule. #wiemyjak

Jak zmierzyć konwersję w Google Ads

Do czego służą konwersje w AdWords (Ads)?

  • Badanie korelacji między elementami kampanii (słowa kluczowe, reklamy itd.) a celami biznesowymi, stawianymi przed Google AdWords. Wiemy dokładnie, które frazy i reklamy przyciągają skuteczniej potencjalnych klientów. Z taką wiedzą, łatwiej podejmować decyzje o podziale i wysokości budżetu reklamowego przeznaczanego na osiągnięcie konkretnych celów.
  • Maksymalizowanie ROI (zwrotu z inwestycji). Konwersje pomagają ustalić skuteczność poszczególnych reklam, słów kluczowych itd. Dzięki temu wiemy, które słowa kluczowe Ads nadal rozwijać, a które jednak warto wstrzymać, ponieważ nie generują zadowalającego zwrotu z inwestycji. Dzięki konwersji AdWords widać również, jakie teksty reklam działają lepiej, co znowu pomaga przy ciągłym ulepszaniu przekazu kierowanego do potencjalnych klientów. Wszystko to składa się na nieprzerwane podnoszenie zwrotu z inwestycji (ROI) w kampanii Ads.
  • Śledzenie konwersji z różnych urządzeń. Konsumenci wyszukują oferty na smartfonach, tabletach, laptopach itp. Dzięki zainstalowaniu kodu konwersji AdWords, widzimy na jakich urządzeniach użytkownicy zachowywali się pożądanie w kontekście naszych celów biznesowych. Być może okaże się, że nie docenialiśmy ruchu z jakiegoś urządzenia i warto wzmocnić na nie działania AdWords. Dużo firm ignoruje ruch mobilny, co jest częstym błędem, patrząc na dane ze śledzenia konwersji AdWords.

Mierzenie konwersji w AdWords (Ads)

Mierzenie konwersji AdWords jest bardzo proste. Na samym początku pobieramy mały kod HTML/JavaScript z konta AdWords i wklejamy do kodu strony, która jest utożsamiana z konwersją. Przykładowo: prowadzimy sklep online, a jedną z naszych konwersji jest zakup produktu – wklejamy kod na stronie z podziękowaniem za zakup i w ten sposób dowiemy się, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie itd. generują najwięcej zakupów. Same dane o zliczonych konwersjach, można śledzić bezpośrednio na koncie AdWords, co jeszcze bardziej ułatwia całą sprawę. Są też sytuacje, które nie wymagają tego typu działań, by Google śledziło konwersję, którą byśmy chcieli. Przykładem jest tutaj śledzenie połączeń telefonicznych z reklam typu: „tylko połączenie”. Wtedy korzystasz z numeru Google, służącego do przekazywania połączeń, a w tej sytuacji pobranie przez użytkownika aplikacji z Google Play czy inne lokalne działania są monitorowane automatycznie.

 

Mimo starań Google by konfiguracja, mierzenie i optymalizacja konwersji była jak najłatwiejsza, to dla osób niezajmujących się Google AdWords zawodowo, sprawa może okazać się dość skomplikowana. Jeśli chcesz dokładnie śledzić konwersję i na jej podstawie podejmować racjonalne decyzje biznesowe, wyślij niezobowiązujące zapytanie, a nasi specjaliści doradzą najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 04/08/2014 oraz aktualizacja: 21/08/2018

21/09/2018
Filip Kaźmierczak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Iza pisze:

    Jak ja bym chciała, żeby konwersje były wyższe… Nie miałam świadomości, że na to akurat powinnam zwracać uwagę. Musze nad tym popracować. Koniecznie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to