Konwersje wspomagane

Prócz konwersji po wyświetleniu, o których pisaliśmy ostatnio istnieje coś takiego, jak konwersje wspomagane. Obecnie potencjalny klient spotyka się z ofertą firm w różnych miejscach, np. bezpłatne wyniki wyszukiwania, reklamy AdWords, porównywarki cenowe, kampanie banerowe itd. Rzadko zdarza się, że konwersja zachodzi za pomocą jednego źródła czy medium.

W zdecydowanej większości przypadków, potencjalny klient dokonuje konwersji po kilkukrotnym zetknięciu się z przekazem marketingowym. Zatem jak ocenić, czy konkretne źródła ruchu na stronie faktycznie przyczyniają się do takich zachowań użytkowników na stronie, na jakich zależy nam z punktu widzenia celów biznesowych witryny? Jesteśmy w stanie to sprawdzić dzięki konwersjom wspomaganym.

konwersje wspomagane

Ostatnia kolumna z prawej, pozwala sprawdzić, jaką rolę pełni dane źródło ruchu podczas konwersji. Im wartość jest bliższa zeru, tym źródło bardziej bezpośrednio przyczynia się do zakupu (jest tym, co stawia przysłowiową kropkę nad „I”). Im wyższa wartość, tym źródło ruchu bardziej pełni rolę wspomagającą w procesie konwersji.

Interakcja ruchu przypomina drużynę sportową, w której cały zespół pracuje na sukces. Zdobycie punktu przez jednego z zawodników nie byłoby możliwe bez pomocy pozostałych członków drużyny. Właśnie w ten sposób powinno się interpretować inwestycję w różne źródła ruchu. Być może niektóre z nich nie konwertują bezpośrednio, ale są bardzo ważne w całym procesie i wspomagają konwersję.

26/08/2014
Filip Kaźmierczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to