Krocząc w stronę sukcesu – wskaźnik ROI

Wskaźnik ROI to bardzo istotny wyznacznik, pozwalający sprawdzić zwrot z inwestycji. Przydaje się szczególnie, gdy zależy nam na sprawdzeniu opłacalności reklamy, w którą zainwestowaliśmy – dowiedz się więcej i sprawdź, jak oblicza się wspomniany wskaźnik i dlaczego warto się nim zainteresować. #wiemyjak

wskaźnik ROI

Każdy, kto prowadzi firmę pragnie zostać zauważony i generować zysk. By osiągnąć zamierzony cel korzysta z przeróżnych metod. Najczęściej jest to reklama, przy pomocy której krzyczy do potencjalnych odbiorców „tu jestem!”. Niestety, nie zawsze dostaje to, czego pragnie. Mimo, że jego usługi są widoczne, nie mają odbiorców. Wskaźnik zwrotu z inwestycji w reklamę osiąga drastyczne wartości. Reklamodawca zastanawia się, czy forma promocji i reklama którą wybrał, rzeczywiście może zwiększyć jego zyski. Wnikliwie analizuje stosunek poniesionych kosztów reklamowych względem zysków jakie osiągnął. I słusznie, jedynie w ten sposób może zdecydować, co robić dalej, by osiągnąć cel, który postawił sobie na początku. Nie inaczej jest w przypadku promocji w Internecie. Korzystając z reklam Google AdWords należy kontrolować wskaźnik ROI określający zwrot z inwestycji. Tylko w ten sposób można osiągnąć sukces w sieci.

To oczywiste, że chcesz podejmować trafne decyzje dysponując założonym budżetem. Jasną sprawą jest, pragniesz przeznaczać środki tylko na te działania, które przynoszą największy zysk. By tak się stało, powinieneś wnikliwie analizować wskaźnik zwrotu z inwestycji. Zastanawiasz się czym dokładnie jest? Nie wiesz jak go zmierzyć? Zapraszamy do lektury.

Wskaźnik ROI, czyli wskaźnik zwrotu z inwestycji

Inwestycja, zgodnie z definicją, obarczona jest koniecznością poniesienia wydatków. Łączy się z ryzykiem, w końcu wyrzekamy się obecnych, pewnych korzyści, celując w przyszłość. To również szansa na rozwój. Rozpoczynając inwestycję pragniemy, by stosunek poniesionych kosztów względem zysków netto być jak najkorzystniejszy. Tę zależność określa wskaźnik ROI.

Wskaźnik zwrotu z inwestycji ROI to wartość określająca stosunek zysków netto do kosztów. Pokazuje, ile wyniosły przychody dzięki reklamom, względem poniesionych na nie wydatków. Nie dziwi zatem, że dla większości reklamodawców jest to najważniejszy wskaźnik, gdyż jasno pokazuje sensowność reklam Google AdWords dla prowadzonej działalności.

Jak zmierzyć wskaźnik ROI?

Teraz, gdy wiemy, że wskaźnik ROI określa zależność między zyskami netto a kosztami, możemy przystąpić do jego mierzenia. Poznając wyniki, będziemy mogli podejmować dalsze decyzje i decydować, czy działania reklamowe, które prowadzimy, przynoszą realne korzyści dla naszej firmy.

By przystąpić do mierzenia wskaźnika ROI, musimy monitorować konwersję. Konwersja określa działania internautów na naszej stronie internetowej, które prowadzą do realizacji oczekiwań. Będzie to np. sprzedaż towaru, lun rejestracja czy pobranie np. e-booka. Aby obliczyć ROI AdWords należy wykorzystać równanie:

  • ROI = (przychody – koszty sprzedanych towarów i usług uwzględniając koszt reklamy) / koszty sprzedanych towarów i usług

Podstawiając do powyższego równania konkretne wartości uzyskamy wynik, który pokaże nam ile zarobimy. Przykładowo: produkt wyceniamy na 200 zł. Koszt jego produkcji jest dwukrotnie niższy i wynosi 100 zł. Koszty, jakie ponosimy na reklamę Google AdWords to 200 zł. W jednym miesiącu udało nam się sprzedać 6 sztuk. Zatem, przychód wynosi 6 x 200 zł (1200 zł), koszt sprzedanych towarów to 6 x 100 zł (600 zł). Podstawiając powyższe wartości do powyższego równania otrzymamy: (1200 zł – (600 zł + 200 zł)) / 600 zł + 200 zł = 1200 zł – 800 zł / 800 zł = 400 zł / 800 zł = 0,5 = 50%. Według powyższych danych zwrot z inwestycji wyniósł 50%.

ROI Adwords – czy to wystarczy?

Cele, jakie przyświecają reklamodawcom mogą przybierać różne postacie. Dla niektórych najważniejszy będzie zwrot z inwestycji, inni stawiać będą na podnoszenie świadomości marki. System AdWords pozwala na mierzenie wielu wskaźników, a ROI jest zaledwie jednym z nich. Znając wartość wskaźnika ROI AdWords będziemy wiedzieć czy reklama, w którą inwestujemy, jest dla nas korzystna.

Bazując na wskaźniku ROI AdWords z łatwością podejmiemy decyzję, na którą kampanię warto przeznaczyć budżet. Poznamy reklamy i słowa kluczowe, które mają największy wpływ na nasze zyski i to właśnie na nich skoncentrujemy wydatki, tym samym powiększając dochodowość prowadzonych działań. Ponadto, korzystając z kampanii AdWords możemy mierzyć natężenie ruchu na stronie, świadomość marki, a także sprzedaż i konwersję.

Kontrola przepisem na sukces

Jeśli masz pewność, że Twój produkt zasługuje na uwagę, wychodzi przed szereg względem konkurencji, a kampania marketingowa, którą przygotowałeś by przebić się do masowej świadomości nie ma słabych stron, to jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Dodając do tego monitoring zwrotu z inwestycji, który pozwoli na zrozumienie kampanii AdWords i sensowne dysponowanie budżetem, możesz liczyć na satysfakcjonujące wyniki.

Dzięki użyciu sprawdzonych metod potrafimy wypracować dla naszych klientów wysoki wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) w  kampaniach AdWords.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja 25/08/2015 i aktualizacja 26/04/2017

Data dodania: 24/04/2017   Autor: Michał Kamiński

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. andrew pisze:

    Ja w sumie stale monitoruje roi. Polecam to wszystkim – w moim przypadku wyszło na plus, bo podjąłem kilka decyzji, które poprawiły skuteczność kampanii.

  2. Marek pisze:

    Dzieki za dobry artykul, naprawde niezle napisany.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to