Optymalizacja konwersji – co to takiego?

Optymalizacji konwersji może przynieść Ci wiele korzyści – sekret tkwi we wprowadzeniu odpowiednich zmian na Twojej stronie, które mogą zwiększyć konwersję. Poznaj pojęcie stopy konwersji i zobacz, co możesz zrobić aby uzyskać oczekiwane efekty! #wiemyjak

optymalizacja konwersji i stopa konwersji

Internet to nie tylko ogromne ułatwienie dla przeciętnego użytkownika. To także niemal nieograniczone możliwości dla przedsiębiorców, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę. Mimo iż internet ma ogromny zasięg, czasem bez fachowej pomocy czy konkretnej wiedzy nie zarobimy dużo. Istotna jest m.in. dobra reklama, a także odpowiednio przygotowana i wypozycjonowana strona internetowa. Należy ją przystosować tak, aby klienci bez problemu mogli wykonać na niej pożądane działania. Znajomość podstawowych pojęć, takich jak: stopa konwersji i optymalizacja konwersji jest konieczna, aby wprowadzić zmiany generujące oczekiwane zyski.

Konwersja z AdWords

O konwersji pisaliśmy już nie raz, jednak w gwoli przypomnienia warto zaznaczyć, że określa ona pożądane przez nas działania wykonywane przez użytkownika (mogą być różne w zależności od postawionych sobie celów – np. dokonywanie zakupu, rejestracja, czy dodanie produktu do koszyka). Przykładowo gdy prowadzimy kampanię Google AdWords bardzo istotne są informacje dotyczące skuteczności reklamy, jak i dane związane z zachowaniem klienta na stronie po kliknięciu naszej reklamy. Konwersje w Google AdWords można precyzyjnie określić – pomagają w tym takie narzędzia jak Google Analitycs, czy Śledzenie konwersji. Często zdarza się, że osoby które przejdą z reklamy na stronę, nie zachowują się w sposób jakbyśmy tego oczekiwali. Wtedy okazuje się, że za ten stan rzeczy może być odpowiedzialna strona.

Stopa konwersji to natomiast nic innego, jak stopień w jakim liczba wizyt na stronie przekłada się na liczbę zrealizowanych celów (inaczej współczynnik konwersji). By ją podnieść, a tym samym zwiększyć zyski naszej strony internetowej, powinniśmy zadbać o optymalizację konwersji. Są to wszelkie zabiegi i zmiany na stronie, mające na celu ułatwienie użytkownikowi poruszanie się po witrynie i podjęcie decyzji, a tym samym zrealizowanie pożądanego przez nas celu.

Stopa konwersji – sprawdzamy hipotezę

Podejmując się optymalizacji konwersji, musimy ocenić kanał sprzedaży naszej strony. Dzięki temu możemy ulepszyć go w taki sposób, aby więcej osób korzystało z oferowanych przez nas produktów oraz usług. Następnie stawiamy hipotezę, którą testujemy tworząc nową wersję podstrony (lub strony docelowej). Porównując ją z naszą starą podstroną możemy zaobserwować, która skuteczniej przyciąga klientów. Na koniec implementujemy model, który ma największą szansę na skłonienie ludzi do kupienia tego, co sprzedajemy i obserwujemy jak konwersja naszej strony zwiększa się.

Optymalizacja konwersji dzięki małym zmianom

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że każda zmiana, bez względu na to jak mała, może mieć ogromny wpływ na ostateczną liczbę osób, które zdecydują się na zakupienie naszego towaru/usługi. Przykładowo, sama zmiana koloru przycisku z zielonego na czerwony zwiększyła klikalność strony Performable (dziś Hubspot) o 21%. Switch Video (producent filmów instruktażowych) z kolei, zmieniając jedno słowo na swojej stronie tytułowej, zwiększył liczbę generowanych przez nią leadów o 221%.

Tego typu rezultaty wyraźnie pokazują dlaczego optymalizacja współczynnika konwersji jest tak ważna dla wielu przedsiębiorstw. Nawet najmniejsze zmiany mogą mieć kolosalne znaczenie dla ruchu na stronie i podniesienia stopy konwersji, ale nie można zapominać również o bardziej znaczących zmianach.

Co możemy optymalizować?

Optymalizacja konwersji jest ciągłym procesem polegającym na wprowadzaniu małych zmian w witrynie, które mogą podnieść stopę konwersji. Na stronie znajduje się wiele elementów, które można sprawdzić, przetestować, czy zmienić. Przykładowo będą to:

  • formularz kontaktowy,
  • grafiki,
  • treść,
  • przyciski call to action,
  • proces dodania produktu/usługi do koszyka,
  • szata graficzna,
  • nawigacja strony,
  • układ elementów na stronie.

Proces optymalizacji konwersji to głównie testowanie

Najważniejszym czynnikiem w przypadku optymalizacji konwersji jest dokładne testowanie. Bez niego, musimy polegać na naszym instynkcie aby określić co może być bardziej efektywne. Kiedy jednak przeprowadzimy gruntowną analizę, wiemy od razu jakie zmiany wpłyną na zwiększenie bądź zmniejszenie stopy konwersji. Liczba testów jakie możemy przeprowadzić jest praktycznie nieograniczona. Można sprawdzać różne nagłówki, kolory, proporcje i znacznie więcej. Konwersja może zmienić się w wyniku najmniejszej zmiany.

#wiemyjak zwiększyć konwersję na stronie

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 30/06/2015 oraz aktualizacja: 26/09/2017

Data dodania: 26/09/2017   Autor: Jakub Wawrzynowicz

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Anna pisze:

    Za niską konwersję może być też odpowiedzialna strona, która nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych, a także taka, która długo się ładuje. Przy poprawie współczynnika konwersji trzeba wziąć pod uwagę naprawdę wiele czynników, a później sprawdzać i analizować wprowadzone zmiany :) Warto wejść w buty użytkownika i z jego perspektywy spojrzeć na stronę.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to