Planowanie i wdrażanie kampanii display w 5 krokach

Reklama, która może, pojawić się na najbardziej znanych portalach w Polsce nie bez powodu wzbudza zainteresowanie. Taką możliwość daje Google, oferując reklamę display – jak działa i dlaczego warto w nią zainwestować? Poznaj 5 kroków wdrażania kampanii displayowej i zobacz, jakie może przynieść korzyści! #wiemyjak

Planowanie i wdrażanie kampanii display w 5 krokach

W książce „Kierowanie projektem. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu” Jeff Davidson i K.E. Liber piszą:

 „Dobry plan jest jak Święty Gral, który prowadzi cię do złotego runa, czyli po prostu do wyznaczonego celu”. 

Trudno nie dać wiary słowom specjalistów. Zgodne z ich założeniem jest stwierdzenie, skrupulatnie zaplanowana kampania displayowa przyniesie Ci dużo więcej, niż ta traktowana po macoszemu. Jeśli Twoim celem jest stworzenie skutecznej kampanii, a co za tym idzie minimalizacja kosztów jej wdrażania, poświęć kilka chwil na przygotowanie planu, a możesz być pewien, że pozytywne efekty zobaczysz szybciej, niż myślisz!

Reklama display co to oraz czym jest kampania display?

Zanim dowiesz się, jaka jest definicja kampanii display, poznaj, czym jest reklama display. Reklama display to w ogólne pojęcie obejmujące każdą reklamę wizualną umieszczaną na stronie internetowej. Jednak można je podzielić na trzy podstawowe kategorie: reklama kontekstowa, reklama remarketingowa oraz reklamy umieszczane w witrynie. 

Natomiast kampania display to działania reklamowe (prowadzone w określonych miejscach i czasie, według ustalonego planu), które umożliwiają docieranie do odpowiednich odbiorców dzięki atrakcyjnym wizualnie reklamom. Podczas przeglądania miliona witryn, aplikacji i usług należących do Google (takich jak YouTube), aby osiągnąć cele marketingowe (a następnie sprzedażowe). 

Kampania display – poznaj zalety

Docieranie do użytkowników w wielu miejscach. Kampanie w sieci reklamowej pozwalają docierać do użytkowników na całym świecie. W milionach witryn i aplikacji oraz w usługach należących do Google – w YouTube i Gmailu. Dzięki temu rozszerzysz  zasięg kampanii poza wyszukiwarkę Google.

Tworzenie kampanii, do realizacji konkretnych celów. Przykładowe cele, jakie może realizować Twoja kampania display to:  zwiększanie sprzedaży, liczby potencjalnych klientów i ruchu na stronie lub budowanie świadomości marki, produktu lub usługi.

Łatwość obsługi. Kampanie w sieci reklamowej korzystają z systemów uczących się przy określaniu kierowania, ustalaniu stawek i wyborze formatów reklam.  Aby docierać do nowych lub dotychczasowych odbiorców. Dzięki temu możesz uzyskać najwyższą skuteczność kampanii.

Zoptymalizowane kierowanie reklam display. Możesz znajdować najskuteczniejsze segmenty odbiorców obejmujące potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do realizowania celów konwersji. 

Kampania displayowa – co musisz wiedzieć, by zrobić to dobrze?

Szykując się do rozpoczęcia jakichkolwiek działań, najlepiej wykonywać każdy kolejny krok na podstawie wcześniej przygotowanego projektu kampanii reklamowej. Dzięki temu masz pewność, że o niczym nie zapomnisz, nie pominiesz istotnych punktów i przede wszystkim nie stracisz cennego czasu. Nie inaczej jest w sytuacji, gdy interesuje Cię kampania display.

Jej cechą jest możliwość emisji reklam na wybranych portalach i aplikacjach dostępnych w sieci reklamowej Google (sieć zawiera ponad 2 mln witryn internetowych). Reklamy mogą mieć różną formę, co jest atutem tego typu kampanii, dostępne są reklamy graficzne, wideo, multimedialne czy tekstowe. Dobrze sprawdzają się, gdy zależy Ci na budowaniu świadomości swojej marki oraz chcesz wzbudzić potrzebę zakupową w potencjalnych klientach, ze względu na oferowanie nieznanych dotychczas produktów/ usług.

Jak się zabrać za planowanie? Zanim zaczniesz tworzyć plan, odpowiedz sobie na kilka istotnych pytań. Zastanów się:

  • Co możesz zaoferować swoim klientom? Z jakimi zaletami wiąże się Twoja oferta?
  • W czym Twoja oferta jest konkurencyjna?
  • Do kogo kierujesz swoją ofertę?
  • Ile wynosi cena docelowa?

Udało Ci się odpowiedzieć na powyższe pytania? Super! Dzięki temu bez problemu przejdziesz przez etapy planowania i wdrażania kampanii displayowej. Gotowy? Zatem zaczynamy.

Skuteczna kampania display krok po kroku

Proces planowania i wdrażania kampanii display podzielić można na 5 etapów. Jeśli wykonasz każdy z nich, krok po kroku, możesz być pewien, że przygotujesz skuteczną kampanię display, która porwie tłumy. A przecież o to Ci chodzi, czyż nie? 

planowanie kampanii display

Etapy, o których wyżej wspomnieliśmy, to:

  1. Identyfikacja celów.
  2. Zdefiniowanie grupy docelowej.
  3. Tworzenie własnej reklamy display.
  4. Ustawienie stawek i budżetu.
  5. Poznanie narzędzi pozwalających zoptymalizować kampanię.

Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

1. Identyfikacja celów

Podejmując działania, jakiekolwiek, musisz wiedzieć, co chcesz przy ich pomocy osiągnąć. Kampania display może promować markę, zwiększać liczbę kliknięć, pozwala na badanie stopnia zaangażowania użytkowników. Zanim zaczniesz jej wdrażanie, zastanów się, na czym Ci zależy. Określ główny cel, którego będziesz się trzymał w trakcie prowadzonych działań. To na jego podstawie powinieneś wybrać opcję kierowania reklam, model cenowy, komunikat reklamowy czy dane do śledzenia.

2. Zdefiniowanie grupy docelowej

Jeśli coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. W myśl tej zasady powinieneś określić odbiorców docelowych, do której zamierzasz kierować swój przekaz. Nie będzie to łatwe zadanie. Na szczęście, z pomocą przychodzą techniki kierowania reklam Google, które pomogą Ci znaleźć właściwe strony w sieci oraz odpowiednich klientów.

3. Tworzenie własnej reklamy display

Posiłkując się narzędziem od Google służącym do tworzenia reklam displayowych możesz skorzystać z szablonów reklam, ale również wysyłać własne projekty. Pamiętaj, by przygotowując komunikat skupić się na odbiorcach. Jeśli zrobisz to dobrze, użytkownicy zachowają się dokładnie tak, jakbyś sobie tego życzył.

4. Ustawienie stawek i budżetu

W modelu cenowym Google płacisz maksymalną stawkę, jaką jesteś w stanie wydać za kliknięcie bądź wyświetlenie reklamy.

Jeśli zależy Ci na ściągnięciu jak największej liczby klientów na stronę swojego sklepu bądź witryny, zdecyduj się na model CPC (cost per click). Natomiast gdy chcesz zwiększyć widoczność marki, przebić się do świadomości swoich potencjalnych klientów, lepszym wyborem będzie CPM (cost per mille), czyli model kosztu dotarcia do tysiąca odbiorców.

5. Poznanie narzędzi pozwalających zoptymalizować kampanię

Oczywiste jest, że prowadząc kampanię display, chcesz mierzyć skuteczność prowadzonych działań. Google doskonale o tym wie, w związku z czym udostępnia narzędzia i funkcje, które ułatwią Ci ten proces. Korzystając z nich, z łatwością zoptymalizujesz swoją kampanię, a tym samym zaczniesz osiągać jeszcze lepsze efekty.

Kampania display, która osiągnie sukces – 3 wskazówki dzięki, którym będzie to możliwe

Wskazówka 1.  Postaw na prostotę 

Postaraj się zaciekawić swojego odbiorcę, a nie go przytłoczyć. Pamiętaj, że ze względu na niewielkie formaty reklamy displayowej ilość tekstu powinna być ograniczona. Zamiast opowiadać całą historię marki w jednej reklamie postaw na minimum tekstu i prostotę, a zarazem chwytliwy przekaz. 

Wskazówka 2. Wezwij odbiorców do działania    

Powiedz wprost swojemu odbiorcy, co ma zrobić. Wezwanie do działania (CTA) jest najważniejszą częścią reklamy displayowej. Skuteczne wezwanie do działania zachęci użytkowników do przejścia do strony głównej Twojej witryny, strony konkretnego produktu lub specjalnej promocji. Stworzenie prostego CTA, takiego jak „kliknij tutaj” lub „kontynuuj”, może zaważyć na rezultacie, jaki osiągnie kampania display.  

Wskazówka 3. Okaż odbiorcom szacunek

Kampania display będzie miała szansę na powodzenie, jeśli Twój odbiorca będzie czuł, że szanujesz jego czas i dbasz o pozytywne wrażenia. Unikaj automatycznie odtwarzanych reklam wideo, wyskakujących okienek i wszelkich reklam, których Twoi widzowie nie mogą się pozbyć przez przewijanie. Zamiast tego spróbuj umieścić reklamę statyczną w pobliżu krawędzi ekranu lub w tekście witryny. Upewnienie się również, że Twoja reklama display nie zajmuje więcej niż jednej trzeciej ekranu. Duże zagęszczenie reklam może irytować użytkowników, blokując treści, które oglądali, zwłaszcza jeśli korzystają z urządzeń mobilnych.

Kampanie display – dobry plan to podstawa

Podstawą dobrze wykonanego zadania jest skuteczny plan. Działając na jego podstawie, możemy być pewni, że nie pominiemy istotnych elementów. Ponadto nie stracimy czasu na nieefektywne działania.

Dlatego też przygotowując kampanię display, powinieneś zacząć od przygotowania planu, w którym musisz zdefiniować cele oraz określić grupę docelową. Jeden etap poświęć na tworzenie reklamy, pomyśl o stawkach i budżecie, a także zdecyduj, z jakich narzędzi i funkcji zarządzania skutecznością skorzystasz.

Wiemy, jak przygotować i wdrożyć skuteczną kampanię reklamową w Google Ads. Działamy w AKTYWNYM MODELU ROZLICZEŃ opartym na celach biznesowych klienta

#wiemyjak prowadzić kampanie Google Ads

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.7/5 (10)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Julka pisze:

    Na etapie tworzenia reklamy display bardzo ważne jest, żeby przygotować kilka kreacji reklamowych, porównać je lub poprosić o opinię, kogoś, kto tworzył takie projekty. Lepiej poświęcić na najważniejszą część więcej czasu i być w 100% zadowolony z pracy i efektów ;)

  2. Ola pisze:

    Planując kampanię, warto również rozplanować działania w czasie i trzymać się wyznaczonych terminów.

  3. Roman Rozenberger pisze:

    Fajne krótkie zebranie kampanii w sieci diplayowej w 5 krokach. Szkoda, że czasem te pięć kroków i tak przysparza wielu problemów, np. zbyt szerokie lub zbyt wąskie kierowanie, nie wykluczenie kategorii stron itp. Według mnie zabrakło również ustawienia kapingu.