Pomysły na remarketing w wyszukiwarce

Remarketing to narzędzie o bardzo dużych możliwościach. Niestety podobnie jak kampanie AdWords są prowadzone przez amatorów, przez co są nie skuteczne.

Większość osób używa remarketing w sposób najprostszy, co wcale nie oznacza najlepszy: „wszystkim to samo”. Tak skonstruowany remarketing w wyszukiwarce nie będzie najczęściej docierał z odpowiednim przekazem do grupy docelowej i nie będzie skuteczny.

Idea remarketingu zakłada bowiem dwie równie równoważne akcje:
– dotarcie do osób które odwiedziły naszą stronę,
– z odpowiednio dopasowanym dla nich przekazem.

Remarketing pozwala na tworzenie precyzyjnych grup remarketingowych (odbiorców reklam) i decydowanie kiedy, z jaka intensywnością i z jakim przekazem przypominamy o naszej firmie czy sklepie.

Zasady remarketingu

Poniżej kilka sprawdzonych pomysłów na wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce.

„Wróć i skorzystaj z naszej oferty”

Działalności inne niż sklepy internetowe z dużym powodzeniem mogą wykorzystywać remarketing. Często bowiem czas podjęcia decyzji o wyborze usługodawcy jest dłuższy niż byśmy podejrzewali. Na przykład osoba która chce kupić nowe okna lub szafę na wymiar, najpierw będzie zbierać wyceny od rożnych firm. Potem musi je porównać i w tym momencie powinniśmy znów pojawić się my ze swoją reklamą remarketingową. Przypomnieć o swojej ofercie, możliwości ponownej wyceny, czy stworzeniu projektu na miarę portfela klienta.

„Wróć i dokończ zakup”

Jeżeli zależy nam na osobach, które włożyły produkt do koszyka, ale go jednak nie kupiły – nie dokonały zamówienia, możemy zachęcić je do powrotu i dokończenia zakupu. Pomoże nam reklama mówiącą o indywidualnym rabacie, darmowej dostawie lub innej zachęcie jak darmowy prezent.

„Wróć i kup coś jeszcze” , czyli cross-selling

Cross-selling to technika sprzedaży produktów komplementarnych. Kupując aparat fotograficzny w sklepie stacjonarnym, sprzedawca od razu zapyta nas czy chcemy dokupić pokrowiec czy statyw. W sklepie internetowym możemy podczas składania zamówienia podpowiedzieć Klientowi co „pasuje” do wybranego produktu. Istnieje jednak ryzyko, że klient nie zdecyduje się od razu na zakup produktów uzupełniających. Tutaj ponownie z pomocą przychodzi remarketing w wyszukiwarkach. Pozwala on na przygotowanie akcji promocyjnej dla naszych klientów i po zaplanowanym czasie od zakupu, wyświetlane mu będą reklamy z produktami komplementarnymi.

„Wróć i kup coś lepszego”, czyli up-selling

Up-selling to oferowanie klientowi produktów o wyższym standardzie. Technikę tą można wykorzystywać podczas procesu sprzedaży na stronie internetowej, ale również w remarketingu. Kiedy klient ogląda produkt w sklepie internetowym, na przykład pralkę za 850 zł, wówczas dzięki odpowiednio przygotowanej kampanii, można do niego kierować reklamy z informacjami o zaletach pralki za 1 100 zł lub zestaw obejmujący pralkę, zapas proszku do prania i żelazko, który jest tańszy niż w przypadku kupna poszczególnych elementów oddzielnie.

„Wróć i ponów zakup”

Wykorzystując remarketing w wyszukiwarce możemy zasugerować klientom średni okres użycia kupionego wcześniej przez nich produktu bądź przypomnieć o konieczności dokonania okresowych badań czy przeglądów technicznych. Na przykład prowadząc sklep zajmujący się sprzedażą tuszy i tonerów do drukarek, możemy przypomnieć klientowi w przewidywanym okresie zużycia toneru o możliwości złożenia kolejnego zamówienia. Podobnie może być z firmami zajmującymi się sprzedażą wag czy gaśnic i ich przeglądami. Wówczas reklama powiadomi osoby, które zakupiły podobne produkty o zbliżającym się terminie przeglądu i specjalnej ofercie cenowej na tą usługę.

„Wróć i zostaw swoje dane”

Ten sposób wykorzystania remarketingu jest bardzo podobny do „odzyskiwania” porzuconych koszyków. Zdarza się, że użytkownicy rezygnują z wypełniania formularza rejestracyjnego czy kontaktowego. Jest to dla nas sygnał, że nasz formularz wymaga poprawy, ale jednocześnie reklama remarketingowa może pomóc w zachęceniu do powrotu i wypełnienia formularza w zamian za darmowy prezent czy rabat.

„Wróć i skorzystaj z promocji na ulubioną markę/ produkt”

Ramarketing pozwala na monitorowanie jakie produkty oglądają osoby na naszej stronie. Część z nich ogląda konkretne marki czy produkty. Tym osobom możemy wyświetlać reklamy z informacją o aktualnych lub indywidualnych promocjach na oglądane produkty. Na przykład osobie, która oglądała buty Nike, można wyświetlić reklamę z informacją o promocji przez najbliższe 7 dni, właśnie na oglądane przez niego buty.

Pomysłów na wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce jest wiele więcej. Dobrze zaplanowany i prowadzony pozwala na zwiększenie wolumenu sprzedaży i wzrost rentowności działań marketingowych.

 

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz