Reklama Google AdWords w praktyce – 7 sztuczek, dzięki którym wykorzystasz jej potencjał

Zapewne niejednokrotnie słyszałeś o magikach oraz sztuczkach, dzięki którym wyczyniają naprawdę niezwykłe rzeczy! A może miałeś okazję zobaczyć je na żywo? Niewykluczone, że do dziś zastanawiasz się nad ich sekretną metodą. Cóż, nie chcemy Cię martwić, ale pewnie nigdy nie dowiesz się, jak wyciągnąć królika z kapelusza. Tymczasem są inne rzeczy, których możesz łatwo się nauczyć, a sposoby, dzięki którym to osiągniesz, wcale nie muszą stanowić tajemnej wiedzy. Uchylamy rąbka tajemnicy – zobacz jak wygląda reklama Google AdWords w praktyce i poznaj 7 prostych sztuczek, które sprawią, że zarządzane przez Ciebie kampanie reklamowe AdWords będą jeszcze skuteczniejsze. Koniecznie je sprawdź! #wiemyjak

7 sztuczek Google AdWords

1. Opracuj dobre treści reklamowe

Może wydawać się, że tworzenie treści to jeden z łatwiejszych etapów powstawania reklamy AdWords. Nic bardziej mylnego. Stworzenie dobrego tekstu często okazuje się nie lada wyzwaniem. Przede wszystkim, musisz umieć spojrzeć z dwóch perspektyw. Po pierwsze – tego, który chce sprzedać, a więc przedstawia produkt lub usługę w jak najlepszym świetle (jednocześnie nie wyolbrzymiając jego atutów). Po drugie – tego, który chce kupić, a więc szuka w danym produkcie korzyści z zakupu, bardzo często również rozwiązania swoich problemów.

Nasyć tekst słowami kluczowymi. Wyodrębnij największe zalety produktu – przekonaj, że warto go mieć. Ba, że jest po prostu niezbędny! Skup się na nagłówku, ale i treści. Ze względu na ograniczenia w ilości znaków, używaj tylko najważniejszych słów; wyeliminuj zaś te, bez których Twój tekst będzie równie kompletny i perswazyjny. Zadbaj także o skuteczne call to action – pomóż podjąć szybkie i zdecydowane działanie! Pamiętaj, że w tekście reklamowym kryje się duży potencjał. To właśnie kilka pozornie prostych słów może sprawić, że użytkownik kliknie w Twoją reklamę.

2. Zmodyfikuj adresy URL

Wyświetlany URL to równie istotny element przekazu reklamowego. Również w jego obrębie powinny znaleźć się słowa kluczowe – pamiętaj, że im więcej ich w całej reklamie, tym lepsze jej dopasowanie do wyników wyszukiwania. Ulokuj słowo kluczowe na początku bądź na końcu adresu. To może zapewnić wyższy wskaźnik CTR.

Zadbaj także o  adresy URL poszczególnych słów kluczowych. To dzięki nim Twoi klienci kierowani są na odpowiednie strony docelowe, najlepiej dopasowane do ich wyszukiwań.

3. Zarządzaj słowami kluczowymi

Umiejętny dobór słów kluczowych to kolejny element układanki. Stosuj słowa, które związane są ściśle tematyką grupy reklam oraz korelują z zawartością strony docelowej. Co równie ważne, używaj odmian słów kluczowych – zarówno w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej. Skorzystaj z propozycji słów kluczowych dostępnych w specjalnym Planerze – jednym z narzędzi Google’a.

Sprawdź również opcje dopasowania słów kluczowych. Typy dopasowania pomogą kontrolować, które wyszukiwania spowodują pojawienie się reklamy. Aby wyeliminować niepotrzebne wyświetlenia reklam AdWords, korzystaj też z wykluczających słów kluczowych. Dzięki temu docierać będziesz tylko do tych, którzy mogą być faktycznie zainteresowani Twoją reklamą.

4. Zaplanuj organizację kampanii

Odpowiednio zaplanowane kampanie reklamowe AdWords to warunek niezbędny do osiągnięcia wymiernych korzyści. Co możesz zrobić? Po pierwsze – zorganizuj je pod kątem tematyki. Utwórz oddzielne kampanie dla różnych modeli produktów, różnych marek. Dzięki temu także łatwiej będzie Ci dostosowywać oraz monitorować każdą z nich.

Twórz reklamy o zawężonym zakresie – niech każda z nich dotyczy określonego produktu bądź usługi. Pamiętaj, by nie powielać w nich słów kluczowych – Google i tak wybierze tylko jedną z reklam danego reklamodawcy, odpowiadającą wybranemu słowu. Co równie istotne, kieruj reklamy AdWords na określone lokalizacje – takie, które odpowiadają obszarowi działania Twojej firmy.

5. Zadbaj o stronę docelową

Można uznać, że treść Twojej reklamy to niejako obietnica, zaś to, co znajduje się na stronie docelowej, to w pewnym sensie jej realizacja. Spraw, by strona docelowa odpowiadała reklamowej treści, ale i nie zawiodła pod kątem wizualnym, UX (user experience). Użytkownicy błyskawicznie podejmują decyzję o tym, czy chcą pozostać na danej stronie, czy nie. Brak widocznych informacji? Trudności w dotarciu do pożądanych treści? Wyskakujące okienka? Utrudniony proces zakupowy? Jeśli na którekolwiek z tych pytań Twój potencjalny klient odpowiada twierdząco, najczęściej w mgnieniu oka opuszcza Twój serwis.

Aby tego uniknąć, skorzystaj ze specjalnego Optymalizatora witryny. Testuj różne jej wersje – odmienne pod kątem układu, dostępnych treści, grafik. Kombinuj, zmieniaj, optymalizuj – z pewnością w końcu dojdziesz do momentu, w którym stwierdzisz, że Twoja strona jest niemal idealnie dopasowana do potrzeb i oczekiwań Twojego klienta!

6. Wykorzystaj dostosowania reklam

Moduły dostosowania reklam to specjalne parametry, dzięki którym dopasujesz reklamę odpowiednio do indywidualnego użytkownika. Do tego, czego szuka, do posiadanego przez niego urządzenia, lokalizacji, a nawet daty czy godziny. Dostosowania reklam pozwolą także zwrócić uwagę potencjalnego klienta na aktualną wyprzedaż czy promocję (możliwość odliczania do określonej daty i godziny). Odpowiednio dostosowane reklamy to dla Twojego użytkownika pewność, że masz to, czego szuka, a tym samym bezpośrednia zachęta do zakupu!

7. Popraw wersję mobilną

Miej świadomość że coraz większa część użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Bez wątpienia warto więc tworzyć reklamy, które będą do nich odpowiednio dostosowane. O ile na tak zwanym desktopie nasz użytkownik zobaczy wiele reklam, tak na urządzeniu mobilnym wyświetli mu się ich znacznie mniej. Warto więc walczyć o jak najwyższe pozycje, a tym samym zapewnić swoim reklamom jak najlepszą efektywność!

Właśnie tak wygląda reklama Google AdWords w praktyce – odpowiednie jej przygotowanie zwiększa szansę na osiągnięcie zadowalających wyników.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 30/05/2016 oraz aktualizacja: 24/05/2018

24/05/2018
Marta Bongilaj

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Izka pisze:

    Własnie zauważylam, że content teraz liczy się wszędzie. No nawet przy takich reklamach Google? 😉 Firmy inwestują w blogi firmowe, które sa wartosciowe pod wzgledem treści. Wspołczesny konsument jest wybredny i często stawia na jakość. Więc trzeba o jakość zadbać.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to