Reklama Google Shopping, czyli krótko, jasno i na temat

Reklama Google Shopping to dla reklamodawcy dobra okazja, aby pokazać swoje produkty w wyszukiwarce Google w formie graficznej. Dowiedz się więcej o tej formie reklamy, a także sprawdź co wpływa na jej efektywność.

skuteczność Google Shopping
Co przemawia do Ciebie bardziej – to, gdy ktoś przekonuje, że posiada produkt, który może Ci się przydać czy to, gdy faktycznie Ci go pokazuje? A może prościej: która reklama wydaje Ci się bardziej atrakcyjna – tekstowa czy graficzna? Zakładam, że przy każdym z tych pytań wybierzesz drugą opcję. Dlaczego? Ponieważ zdecydowanie bardziej niż słowa oddziałują na nas obrazy. Zamiast wyobrażać, wolimy po prostu zobaczyć. Czy nie tę właśnie zależność wykorzystuje reklama Google Shopping? #wiemyjak

Google Shopping, czyli efektywna reklama graficzna

Google Shopping, Google Zakupy, kampania PLA, Product Listing Ads… A może po prostu reklama z listą produktów. Oto stosunkowo nowa forma reklamy Google’a, pozwalająca na wyświetlanie listy wybranych produktów wraz z ich zdjęciami, nazwami i cenami. Google Shopping dość widocznie wyróżnia się w wyszukiwarce – możemy zobaczyć ją nad wynikami organicznymi bądź po jej prawej stronie, a kliknięcie w nią pozwala nam przenieść się bezpośrednio na podstronę z konkretnym produktem. Dzięki usłudze Google Zakupy klient otrzyma interesujące go propozycje w zakresie danego produktu, różne pod względem marek, cen czy modeli. Dostanie produkt, którego potrzebuje, może w niego kliknąć, sprawdzić ofertę i kupić. Krótko, jasno i na temat. Ten rodzaj kampanii często cechuje się wysoką skutecznością – w naszym case study pokazujemy, jak zwiększyła się widoczność w internecie jednego z naszych klientów, dla którego poprowadziliśmy kampanię Google Shopping.

Jak działa reklama z listą produktów?

No dobrze, a jak to wszystko działa? Google Shopping w dużej mierze opiera się na przygotowaniu bazy danych oraz wyborze produktów, które mają być reklamowane przez Google. Zanim jednak przygotujesz tak zwany feed (wspomnianą wcześniej bazę danych), będziesz musiał połączyć konto Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Musisz wiedzieć też, że z reklamy Google Shopping skorzystasz tylko wtedy, kiedy posiadasz sklep internetowy.

Od czego zacząć prowadzenie kampanii Google Shopping?

1. ODPOWIEDNIA STRATEGIA.

Zacznij od opracowania strategii dla Google Shopping. Każda z Twoich kampanii będzie miała inne ustawienia, budżet czy opcje śledzenia skuteczności. Będziesz mógł zatem skierować swoje reklamy na różne lokalizacje oraz odpowiednio dostosować stawki za kliknięcia w poszczególne reklamy. Pamiętaj, że stawki będą wpływać na to, które produkty będą wyświetlane w wyszukiwarce. Docelowo najlepiej ustalać je w oparciu o skuteczność reklam, a zatem stosować wyższe stawki dla produktów, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne.

2. WYSOKA JAKOŚĆ BAZY DANYCH.

Kolejnym krokiem będzie optymalizacja Twojego feedu, czyli pliku z bazą danych. Przede wszystkim powinieneś zadbać o wysoką jakość informacji, unikać wystąpienia w nim błędów, a także tworzyć dobre treści promocyjne oraz dodawać wysokiej jakości zdjęcia. Znaczenie mogą mieć szczególnie te ostatnie – to one jako pierwsze ,,rzucają się w oczy” użytkownikowi. Grafika powinna mieć określony rozmiar (800×800 pikseli) i przedstawiać produkt (nie możesz zastosować zdjęcia zastępczego), nie może być na niej znaku wodnego oraz żadnej informacji promocyjnej. Oprócz zdjęcia, Twój potencjalny klient zobaczy także tytuł produktu, cenę oraz nazwę Twojego sklepu. Będziesz mógł dodać również informacje o darmowej dostawie lub promocji.

3. ATRYBUTY WYMAGANE I ZALECANE.

W tak zwanym feedzie istnieją dwa rodzaje atrybutów – te wymagane i te zalecane. To, co powinieneś zrobić, to zatroszczyć się o obie kategorie, gdyż zarówno atrybuty wymagane, jak i zalecane, mogą wpływać na wyższy Wynik Jakości. W przypadku kampanii PLA, będzie on wyliczany tylko na podstawie przygotowanego feedu.

4. AKTUALIZACJA BAZY DANYCH.

Ważna jest również aktualizacja pliku z bazą danych, o którą akurat zadba sam system. Dzięki połączeniu konta AdWords z Merchant Center, samodzielnie zaktualizuje on zmiany cen, opisów czy zdjęć. To spora wygoda dla sprzedawcy, który nie będzie musiał nieustannie czuwać nad prawidłowym opisem swojej reklamy.

5. SEGMENTACJA PRODUKTÓW.

Dla kampanii PLA istotna jest także segmentacja feedu, czyli podział produktów na kategorie, które są dla sklepu najbardziej dochodowe. Równie ważne są także wykluczenia słów kluczowych – dzięki ich wprowadzeniu, reklama z listą produktów nie będzie wyświetlać się w odpowiedzi na słowa kluczowe niezwiązane z naszą ofertą, co byłoby przecież zupełnie niepotrzebne.

Ten nagłówek mógłby zawierać słowa ,,Czy warto prowadzić kampanię Google Shopping”, lecz…

Możliwość graficznej prezentacji reklamy już sama w sobie jest obiecującą formą promocji. Google Shopping – lista produktów wzbogacona o ich fotografie, to bardzo atrakcyjny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Taka reklama niewątpliwie wyróżnia się na tle pozostałych, tekstowych wyników wyszukiwania. Wystarczy, że użytkownik kliknie, a już przeniesiony zostanie na stronę Twojego sklepu, a nawet konkretnego produktu. Nawet jeśli nie dokona zakupu, istnieje szansa, że zdecyduje się do Ciebie wrócić.

Jakie przede wszystkim korzyści daje Ci kampania PLA? Google Zakupy to krótki czas dotarcia do potencjalnego klienta, jasny system opłat – płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, i – co równie istotne – reklamy na temat, które odpowiadają za wyższą jakość ruchu na stronie. Przypomnijmy, że jeśli użytkownik kliknie w reklamę, zostanie przekierowany na podstronę, na której znajduje się dokładnie ten produkt, który go zainteresował. Właśnie tak działa kampania Product Listing Ads!

Zwiększymy widoczność Twojej firmy oraz Twoich produktów w internecie przy użyciu sprawdzonych metod.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja 21/07/2016aktualizacja 25/07/2017

26/07/2017
Marta Bongilaj

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Marek pisze:

    faktycznie Google Shopping wydają się być dobrym rozwiązaniem. Szukając czegoś w google te reklamy zawsze rzucają mi się w oczy, co oznacza, że rzeczywiście się wyróżniają. Może je wypróbuję przy promocji mojego e-sklepu 😉

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział