WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce – jakich narzędzi użyć, by wypromować swój sklep?

Przemyślane, odpowiednio dobrane działania marketingowe w internecie, to niemal obowiązek każdej firmy, która chce nie tylko zaistnieć w świadomości konsumentów, ale i osiągnąć realny zysk. Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce zdaje się być podstawą – wartość wyszukiwarki Google jest dziś nieoceniona, bo to właśnie w tym miejscu skupia się większość działań internautów. Zdecydowana większość osób rozpoczyna poszukiwanie produktów właśnie poprzez jej użycie. Aby dobrze wypromować w niej nasz sklep, warto podjąć co najmniej kilka działań, które całościowo mogą przynieść naprawdę dobre efekty. Sprawdźcie, jakie to działania – przedstawiamy wybrane z nich. #wiemyjak

Reklama sklepu w  internecie

Promocja sklepu internetowego w wyszukiwarce – które działania są najważniejsze?

Na reklamę sklepu internetowego składa się kilka elementów. Przede wszystkim optymalizacja sklepu pod wyszukiwarkę (pozycjonowanie), reklamy Google’a, firmowy blog oraz obecność w mediach społecznościowych. Znaczenie mogą mieć porównywarki cenowe oraz katalogi. Bardzo istotne są również działania z zakresu content marketingu.

Optymalizacja sklepu internetowego, czyli zaczynamy od podstaw

Jeśli chcemy być widoczni dla naszych klientów oraz móc oferować im swoje usługi, musimy zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. W tym celu niezbędna będzie optymalizacja naszej witryny, którą najlepiej powierzyć agencji SEO. Dużą znaczenie będą mieć tutaj właściwie dobrane słowa kluczowe, które powinny znaleźć się w treściach na naszej stronie. Na samym początku, warto również zwrócić uwagę na łatwe do zapamiętania, przyjazne adresy podstron. Nie lekceważmy też jakości tekstów (m. in. opisów produktów)  – te ważne będą zarówno dla samej wyszukiwarki, jak i naszego klienta.

Reklama Google, czyli skuteczne reklamy sklepu w wyszukiwarce

Kampanie reklamowe AdWords, reklama Google Shopping czy kampanie remarketingowe, to wręcz obowiązkowe działania marketingowe, od których zależy skuteczna reklama w wyszukiwarce.

Tradycyjne linki sponsorowane

Linki sponsorowane to inaczej kampanie PPC (płatne za kliknięcie w reklamę). Pojawiają się one nad oraz obok wyników organicznych. Linki te pozwalają różnicować reklamy ze względu na ich profil oraz charakter, a także umożliwiają precyzowanie przekazu reklamowego oraz docieranie z nim właśnie do tego klienta, który może być zainteresowany naszą ofertą.

Reklama Google Shopping

Reklama Google Shopping (znana również jako Google Zakupy), to stosunkowo nowa w Polsce usługa amerykańskiego potentata. Polega ona na prezentacji produktów wraz z ich zdjęciami oraz cenami. W przeciwieństwie do Google AdWords, Google Shopping nie działa w oparciu o słowa kluczowe, lecz Product Listing Ads – listę produktów, które chcemy reklamować. Reklama Google Shopping staje się coraz bardziej popularna, a do jej uruchomienia potrzebne są dwa konta – AdWords oraz Google Merchant Center. Duże znaczenie dla kolejności wyświetlanych produktów ma tutaj Wynik Jakości oraz maksymalna stawka za kliknięcie. Jeśli optymalizacja naszego serwisu została wykonana prawidłowo, możemy liczyć na dobry wynik (dla Google’a bardzo ważna jest jakość strony docelowej), czyli skuteczną reklamę naszego sklepu internetowego.

Kampanie remarketingowe – klasyczne i dynamiczne

Kampanie remarketingowe mają na celu przypomnienie użytkownikowi o dokonanej wcześniej wizycie w naszym sklepie. Zawsze wymagają one stworzenia specjalnej strategii oraz planu, który pozwala określić, do kogo chcemy dotrzeć oraz co chcemy mu przekazać (w zależności od tego, jakie były jego działania na naszej stronie). Wyróżniamy dwa rodzaje kampanii remarketingowych:

  • klasyczne – przygotowane wcześniej, w oparciu o konkretne grupy użytkowników, ich zainteresowania oraz zachowania; mogą być wykorzystywane przez strony internetowe, sklepy stacjonarne, internetowe i inne,
  • dynamiczne – tworzone automatycznie i w czasie rzeczywistym, na podstawie analizy oglądanych przez użytkownika produktów; mogą być wykorzystywane tylko przez sklepy internetowe, gdyż potrzebna jest tu wykorzystywana przez te sklepy baza danych.

Firmowy blog – budowanie relacji z klientem

O ile zamieszczone na naszej stronie opisy poszczególnych produktów mają charakter typowo marketingowy, tak tekstom na bloga można raczej przypisać rolę komunikatów wizerunkowych. Blog nie jest bezpośrednim narzędziem do sprzedaży. To miejsce, gdzie prowadzimy z naszym klientem swego rodzaju dialog, w którym doradzamy mu, pomagamy rozwiązywać problemy, odpowiadamy na jego potrzeby, rozwiewamy wątpliwości. Na takim blogu mogą więc pojawić się poradniki dotyczące wyboru konkretnych rodzajów produktów, propozycje ich wykorzystania czy instrukcje dotyczące właściwego użytkowania (np. pielęgnacji lub konserwacji).

Media społecznościowe, czyli 5 minut dla klienta i dobra reklama sklepu

Kolejnym ważnym elementem, mającym znaczenie dla promocji sklepu internetowego, są media społecznościowe. To właśnie tam gromadzą się użytkownicy Internetu, i to tam najłatwiej do nich dotrzeć. Media społecznościowe mają dziś ogromny zasięg, z dnia na dzień powiększając liczbę użytkowników. Nie bez znaczenia są także fora – bywa, że użytkownicy szukają na nich porad, rozwiązań bądź po prostu wymieniają się opiniami.

Inne sposoby

Porównywarka cenowa to szybki i skuteczny sposób promocji – zwłaszcza, gdy oferujemy niską, konkurencyjną cenę. Obecność sklepu w porównywarce cenowej może okazać się strzałem w dziesiątkę – dla wielu klientów to właśnie czynnik finansowy jest podczas zakupu najistotniejszy, wręcz decydujący. Popularne w Internecie katalogi to kolejne miejsca, które sprzyjają reklamie sklepu internetowego. Możemy zamieszczać w nich adres naszej strony internetowej, dane kontaktowe, informacje o ofercie, a nawet zdjęcia. Taka wizytówka jest zaproszeniem do zapoznania się z zawartością naszej strony oraz oferowanymi przez nas produktami.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 23/06/2016 oraz aktualizacja: 09/05/2018

09/05/2018
Marta Bongilaj

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Agata pisze:

    Bardzo merytoryczny artykuł, chociaż dopisałabym jeszcze coś na temat geotargetowania, ono tez ma duży potencjał przy reklamie sklepu internetowego. Reklamując sklep online z butami, można kierować komunikat do osób będących w pobliżu stacjonarnych sklepów obuwniczych. Fajna sprawa.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to