Reklama w Google: Ile kosztuje AdWords?

Ile kosztuje AdWords? To pytanie zadawane jest bardzo często, dlatego przybliżenie tematyki kosztów związanych z inwestycją w reklamy może być cenną informacją. Koszt reklamy AdWords uzależniony jest od kilku czynników, dlatego warto je poznać i oszacować wydatki. Wątpliwości rozwiewamy w poniższym artykule! #wiemyjak

Ile kosztuje AdWords - od czego zależy koszt reklamy

Odpowiedź na powyższe pytanie okazuje się być prosta: reklama AdWords kosztuje tyle ile chcesz. Swoją obecność w wyszukiwarce Google można zaznaczyć dysponując już kwotą rzędu kilkuset złotych, co sprawia, że większość firm stać na taką formę reklamy w sieci.

Od czego zależy, ile będzie kosztować reklama AdWords?

Jak to możliwe, że reklama w Google kosztuje tyle ile chcesz? Już wyjaśniamy.

Warto przypomnieć, że kampania AdWords działa najczęściej w systemie PPC (Pay Per Click) – oznacza to, że reklamodawca nie płaci w momencie wyświetlenia reklamy, tylko w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie. Duża elastyczność kampanii AdWords pozwala na dopasowanie budżetu do potrzeb klienta i jego możliwości finansowych, a ostateczny koszt kampanii AdWords zależy od wielu czynników – m.in. od wielkości kampanii, specyfiki branży, czasu emisji reklam, a także typu i ilości słów kluczowych, które w dużej mierze wpływają na określenie wysokości budżetu miesięcznego na kliknięcia w reklamy. Odpowiednio dobierając frazy, obniżamy lub podwyższamy wartość środków potrzebnych na reklamę.

Bardzo istotne jest przedstawienie swoich oczekiwań i konsultacja ich ze specjalistą AdWords, który pomoże wybrać odpowiedni budżet dopasowany do indywidualnych potrzeb i odpowie na pytanie, ile faktycznie kosztuje kampania AdWords biorąc pod uwagę potrzeby klienta.

Ile kosztuje reklama AdWords w praktyce – przykłady

Omówmy kwestię kosztu reklamy AdWords na krótkim przykładzie – załóżmy, że przygotowujemy kampanię linków sponsorowanych dla szkoły językowej, która w niedługim czasie otwiera rekrutacje na swoje kursy jesienne. Korzystając z odpowiednich słów kluczowych, dopasowujemy wysokość budżetu do potrzeb i możliwości Klienta. Rozważamy dwa przypadki:

Wariant A: Kampania bez specjalnych cięć kosztów. Promujemy wszystkie planowane kursy językowe oraz samą szkołę. Dobrane słowa kluczowe:

szkoła językowa
szkoły językowe
kurs językowy
kursy językowe
nauka języków
szkoła języka angielskiego
lekcje angielskiego
lekcje języka angielskiego
szkoła języka francuskiego
lekcje francuskiego
lekcje języka francuskiego
szkoła języka włoskiego
lekcje włoskiego
lekcje języka włoskiego
szkoła języka hiszpańskiego
lekcje hiszpańskiego
lekcje języka hiszpańskiego
szkoła języka chińskiego
lekcje chińskiego
lekcje języka chińskiego

Promujemy wszystkie nasze kursy oraz samą szkołę za pomocą słów ogólnych, takich jak: szkoła językowa, kursy językowe itp. Budżet potrzebny na reklamę pod tymi słowami kluczowymi wynosiłby około 3 000 złotych miesięcznie. Dzięki odpowiedniej identyfikacji potrzeb, wysokość budżetu możemy zdecydowanie obniżyć, co przedstawiamy w wariancie B.

Wariant B: Naszym głównym celem jest zapełnienie grup na kursach jesiennych. Nie potrzebujemy w tym celu, promować się za pomocą tak ogólnych fraz jak, np. szkoła językowa. Dodatkowo wiemy, że grupy zapełniają się bez większego problemu. Natomiast kłopot pojawia się z j. włoskim, na który zapisuje się mało osób. Najlepiej będzie skupić się właśnie na tym kursie oraz dodatkowo stworzyć promocję by zachęcić jeszcze bardziej potencjalnych klientów do skontaktowania się. W tym celu dobieramy słowa kluczowe:

szkoła włoskiego
szkoła języka włoskiego
kursy języka włoskiego
kursy włoskiego
nauka włoskiego

Tym samym trafiamy do osób, na których najbardziej nam zależy. Jednocześnie wydajemy na reklamę 350 zamiast 3 000 złotych.

Odpowiedni dobór słów kluczowych do potrzeb i możliwości firmy, pozwala na inwestycję w reklamy takiej kwoty, jakiej chcemy. Jeżeli nie jesteśmy skłonni od razu przeznaczyć na AdWords większych środków – dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się na usłudze/towarze, na którym najbardziej nam zależy, co pozwoli zmieścić się w wyznaczonym budżecie reklamowym. Poniżej omawiamy również inny, ważny czynnik wpływający na to, ile kosztuje reklama AdWords.

Jak specyfika branży wpływa na to, ile kosztuje AdWords?

Duży wpływ na optymalny budżet kampanii AdWords ma również branża, w której działamy. W niektórych przypadkach wymagana kwota na faktycznie dobrze działającą kampanię wyniesie 350 złotych, tak jak na powyższym przykładzie. Natomiast każda branża różni się od siebie i optymalny budżet na promocję w wyszukiwarce będzie zawsze nieco inny. Dowiedz się, ile kosztuje reklama AdWords konsultując się ze specjalistami.

Przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę AdWords, biorąc pod uwagę Twoje potrzeby i możliwości. Ustalmy wspólnie budżet na Twoją kampanię – uzyskaj bezpłatną wycenę!

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 4/11/2015 oraz aktualizacja: 31/01/2018

31/01/2018
Filip Kaźmierczak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. by Kaja pisze:

    Ciekawy artykuł. Teraz już wszystko jasne.

  2. Wojtek pisze:

    Temat teraz wydaje mi się bardziej klarowny, choć nadal ciężko mi dokładnie ocenić ile by to kosztowało w przypadku mojego biznesu. Duży plus za to, że budżet można wykorzystywać elastycznie, to mnie zdecydowanie przekonuje.

  3. sylwia pisze:

    Przydatna garść wiedzy, na pewno się przyda! :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to