Reklamy Google Ads sposobem na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie

Zastanawiasz się w jaki sposób generować większą sprzedaż w Twojej firmie? Chcesz rozwinąć swój biznes? Szukasz nowych klientów? Zainwestuj w marketing i wykorzystaj potencjał reklamy Google Ads! Kampanie skoncentrowane na reakcji bezpośredniej użytkowników są często wybierane przez reklamodawców. Zachęcają do działania, generują ruch na www i zwiększają sprzedaż. Dowiedz się jak pracować z Google Ads, by osiągać wysokie wskaźniki sprzedaży! #wiemyjak

Zwiększenie sprzedaży w firmie

Co to jest Google Ads?

Google Ads to nic innego jak Google AdWords, które 24 lipca 2018 roku przeszło rebranding. Nie wprowadziło to zmian w dostępnych dotychczas rodzajach kampanii, nie miało negatywnego wpływu na skuteczność prowadzonych działań. Na interfejsie i dokumentach Google jest już widoczne nowe logo oraz nazwa, zmienił się również adres URL usługi: ads.google.pl. Google Ads to narzędzie, a w zasadzie zbiór narzędzi, które pozwalają na reklamowanie się, tworzenie kampanii w wyszukiwarce Google oraz w innych atrakcyjnych miejscach w internecie.

Porzucony koszyk i remarketing Ads

Jest kilka powodów, dla których potrzebujesz reklam Google Ads. Szczególnie, gdy prowadzisz sklep internetowy, na pewno problem porzuconego koszyka jest Ci dobrze znany. Aby klient miał okazję w ogóle zacząć robić zakupy w Twoim sklepie – musi do niego trafić. I tutaj warto pomyśleć o pozycjonowaniu, korzystając z Google Ads. Gdy reklama Google zadziała i klient odwiedzi sklep oraz wybierze konkretne produkty często zdarza się, że ostatecznie ich nie kupuje. Powodów porzucenia koszyka może być naprawdę wiele – konsument może zwyczajnie się rozmyślić, nie ma czasu na zrealizowanie transakcji, pojawiły się problemy techniczne podczas zamówienia, albo dotarła do niego reklama konkurencji i skorzystał z promocji jaką mu zaoferowano.

Jak możesz wykorzystać Google Ads, by zniwelować problem porzuconego koszyka? Zainwestuj w remarketing Ads. Warto jest przypomnieć klientowi porzucającemu koszyk o trwającej promocji na produkty, które niedawno planował kupić czy o stronie, którą kiedyś przeglądał. W Google Ads masz możliwość tworzenia list dostosowanych do Twoich celów reklamowych. Możesz stworzyć listę, skierowaną do osób, które umieściły produkt w koszyku, a następnie go porzuciły. Istnieje również możliwość wyświetlania reklam użytkownikom, którzy odwiedzili kiedyś Twoją witrynę, a aktualnie szukają jej w wyszukiwarce Google.

Opcje remarketingu Google Ads:

  • standardowy – polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już były na danej www. Reklamy wyświetlane są podczas przebywania użytkownika na innych stronach lub korzystania z konkretnych aplikacji,
  • dynamiczny – jest to zaawansowana funkcja, uwzględniająca produkty albo usługi, które użytkownicy oglądali na Twojej www. Takie reklamy są tworzone automatycznie, w czasie rzeczywistym dopasowują się i analizują oglądane aktualnie produkty przez użytkownika,
  • wideo – to wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej oglądały Twoje filmy lub śledziły Twój kanał na YouTube, komentowały lub oceniały Twoje wideo,
  • listy remarketingowe w wyszukiwarce – pozwalają na reklamowanie się każdemu, kto odwiedził Twoją witrynę i wyszukuje o niej informacji w Google,
  • kierowany na listę klientów – ta funkcja umożliwia załadowanie do Google Ads listy z danymi klientów i komunikowanie do nich poprzez reklamy w różnych usługach Google.

Google Shopping

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads jest Google Shopping. Usługa pozwala na prezentację produktów, ich zdjęć i cen. Jest oparta o listy towarów, które chcesz reklamować, nie korzysta z zestawów słów kluczowych. Google umożliwia reklamodawcy zaprezentowanie produktu, wyróżnienie go w wyszukiwarce, co skutecznie zwiększa sprzedaż. Użytkownik szukając konkretnego produktu dostaje listę propozycji od różnych marek, z odrębnymi modelami oraz cenami. Klikając w produkt przechodzi na konkretną podstronę z jego opisem, gdzie może poznać szczegóły i sfinalizować zakup. Google Shopping naprawdę wpływa pozytywnie na sprzedaż, potwierdzają to kampanie, które prowadzimy naszym klientom.

Reklama na smartfonie razem z Google Ads

System Google Ads umożliwia tworzenie reklam mobilnych. Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez firmę Tecmark, przeciętny użytkownik telefonu, spogląda na niego kilkaset razy dziennie. Dotarcie z przekazem sprzedażowym poprzez smartfona, może być dużo skuteczniejsze niż przez komputer. To ze smartfonami klienci śpią, jedzą obiad, bawią się z dziećmi na placu zabaw i podróżują. W każdej z tych sytuacji możesz dotrzeć do nich ze swoją ofertą.

Z uwagi na obecne przyzwyczajenia konsumenta 3.0 przekazy reklamowe, które tworzysz powinny być dedykowane przede wszystkim urządzeniom mobilnym. Google Ci to umożliwia. Reklamy tworzone z Google Ads mogą być wyświetlane w wyszukiwarkach, witrynach, na YouTube lub w różnych aplikacjach. Możliwe jest stosowanie reklam graficznych, tekstowych, wideo, reklam aplikacji oraz reklam typu „tylko połączenie” (mowa o połączeniach telefonicznych).

Moduły dostosowania reklam i reklama elastyczna

W Google Ads istnieją „moduły dostosowani reklam”. Dopasowują one reklamy tekstowe do tego, czego szuka użytkownik. Dzięki tej usłudze Twoja kampania jest spersonalizowana, odpowiada na indywidualne potrzeby potencjalnego klienta, co za tym idzie przekaz reklamowy jest bardziej skuteczny.

Moduły dostosowania reklam to:

  • dostosowane komunikaty – precyzyjne dobieranie reklam do wyszukań użytkownika,
  • skalowalność – jedna reklama może mieć setki odmian,
  • raportowanie i automatyczne aktualizacje.

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads jest reklama elastyczna. Jej główną cechą jest dostosowanie do niemal każdego wolnego miejsca. Google automatycznie zmienia rozmiar, wygląd i format Twojej reklamy, by dostosować ją do danej strony i jak najlepiej zaprezentować potencjalnym klientom. Jest często stosowana przez reklamodawców ze względu na dostosowanie do niemal każdej powierzchni. Stworzenie takiej kampanii jest stosunkowo proste, a właściwie przygotowane przekazy sprawiają, że stronę odwiedza użytkownik faktycznie nią zainteresowany.

Reklamy Google Ads – wykorzystaj targetowanie behawioralne

A gdyby tak dobierać potencjalnych klientów Twojej firmy na podstawie ich faktycznych działań w internecie? Dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktem to większa szansa na sprzedaż. Twoja reklama nie musi być widoczna dla wszystkich – ona powinna docierać do tych osób, które są zainteresowane Twoim produktem bądź usługą. W tej sytuacji Google proponuje targetowanie behawioralne. Odnosi się ono do kierowania reklam do użytkowników na podstawie ich zainteresowań. Kluczowe znaczenie ma tutaj historia odwiedzanych stron. Na jej podstawie Google przypisuje klienta do danej kategorii. Co ciekawe taki użytkownik ma wpływ na kategorie, do których przypisał jego Google i ma możliwość edycji, a wszystko po to, by reklama była bardziej trafna. W efekcie konsument otrzymuje informacje, które go faktycznie interesują, a Ty jako reklamodawca masz większą szansę na dotarcie do Twojej grupy docelowej.

Ilość informacji, która dziś dociera do Twojego potencjalnego klienta jest zatrważająca. Konsument 3.0 ceni sobie oferty, które są dopasowane do jego potrzeb. Jeśli chcesz sprzedawać musisz personalizować. Google Ads posiada szereg narzędzi, funkcji, opcji, dzięki którym jest to możliwe.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

29/08/2018
Natalia Wolak

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to