Remarketing AdWords – skuteczne strategie

Google AdWords

Remarketing AdWords to dobry krok jeśli zależy Ci na ponownym dotarciu do klientów, którzy opuścili Twoją stronę. Poznaj bliżej to pojęcie i dowiedz się jakie istnieją strategie remarketingowe – wybierając odpowiednią można poprawić skuteczność swoich działań. #wiemyjak

skuteczny remarketing

Marketing internetowy to obecnie, obok marketingu bezpośredniego najpopularniejsza forma promocji produktu. Wśród wszystkich rodzajów promowania firmy i jej produktów w sieci remarketing wykorzystywany jest często. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły stronę nakłaniając ich do wykonania konkretnego działania – zakupienia towaru, zakończenia rozpoczętego procesu zakupów, pobrania newslettera itp. Dzięki temu, że remarketing Google pozwala wybrać grupę docelową to mamy większe szanse na skuteczność takiej kampanii.

Rodzaje remarketingu Google

Dzięki temu, że remarketing AdWords można dostosować w pełni do grupy odbiorców jego skuteczność jest naprawdę wysoka. Oto jakie opcje daje remarketing AdWords:

  • remarketing standardowy – jest to podstawowa forma remarketingu AdWords – reklamy są wyświetlane osobom, które przeglądały stronę,
  • remarketing dynamiczny – reklamy o bardziej spersonalizowanym charakterze, generowane są automatycznie,
  • remarketing w aplikacjach mobilnych – reklamy wyświetlane są w aplikacjach mobilnych związanych z siecią reklam Google,
  • remarketing video – reklamy wyświetlają się osobom, które wchodziły wcześniej weszły w interakcję z Twoim kanałem na YouTube bądź filmami,
  • listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania – reklama wyświetla się osobom odwiedzającym stronę, które po opuszczeniu strony szukają dalszych informacji w Google,
  • remarketing Custmomer Match – oparty o listy adresów e-mail, na podstawie których Google emituje określonym osobom reklamy.

Remarketing AdWords – wybrane strategie działania

Sama świadomość tego, że klient może wrócić do nas jest bardzo motywująca. Dlatego właśnie warto przygotować kampanię remarketingową z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. Tak, aby przyniosła ona oczekiwane rezultaty. Poniżej przedstawiamy wybrane strategie remarketingu Google, które ułatwią przygotowanie skutecznej kampanii marketingowej dla produktu lub usługi.

 Strategie dla listy remarketingowej

  • docieranie do wszystkich użytkowników witryny – podstawa remarketingu AdWords – jest to kierowanie reklamy do wszystkich użytkowników strony,
  • prezentowanie różnych kategorii produktów – aby prezentowanie kategorii było możliwe można przygotować osobne listy remarketingowe do poszczególnych kategorii sklepu, przy przygotowaniu reklamy adresem url będzie odnośnik do wybranej kategorii,
  • odzyskiwanie klientów z porzuconym koszykiem,
  • zachęta do kupowanie kolejnych produktów,
  • dotarcie do klienta w określonym czasie od momentu dokonania zakupu.

Strategie reklamowe

  • reklamy tworzone pod kątem strategii remarketingowej – taka reklama powinna być dostosowana do zainteresowań grupy docelowej, pasować wizualnie do strony oraz zawierać w sobie tzw. wezwanie do działania – czyli np. zachętę do zapisania się do newslettera,
  • wykorzystanie Galerii reklam do łatwiejszego tworzenia reklamy displayowej- Galeria reklam to bezpłatne narzędzie Google, która ułatwia przygotowanie reklamy. Zawiera tysiące gotowych szablonów  z możliwością personalizacji, dzięki czemu reklamy są dostosowane do wyglądu strony. Taka reklama jest zaprojektowana pod kątem konkretnych list remarketingowych,
  • docieranie do odbiorców przy pomocy wszystkich formatów oraz rozmiarów reklam.

Strategie ustalania stawek

  • wyższe stawki dla listy remarketingowej z większym prawdopodobieństwem konwersji – ustalenie wyższej stawki pozwala na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów – reklama jest lepiej eksponowana wśród odbiorców,
  • strategia ustalania stawek maksymalizujących liczbę konwersji – do tej czynności można użyć optymalizatora konwersji. Narzędzie to pozwala zmaksymalizować zwrot inwestycji dzięki optymalizacji stawek w czasie rzeczywistym. Można to też ustalić samodzielnie. Wówczas zalecana jest maksymalna stawka CPC.

Strategie ogólne

  • wydłużenie okresu członkostwa list – takie działanie umożliwia zaangażowanie uczestników odwiedzających stronę w konkretnym okresie – im dłuższy okres zaznaczymy tym większa będzie liczba uwzględniona na liście remarketingowej,
  • pośpieszne wyświetlanie reklamy – reklama wyświetlana jest w jak najkrótszym czasie po opuszczeniu witryny przez klienta,
  • zwiększenie zasięgu na język i lokalizację,
  • skrócenie listy do użytkowników odwiedzających witrynę w ostatnim czasie,
  • wyświetlenie reklamy wtedy, gdy użytkownik może ją zobaczyć.

Strategie długoterminowe

  • powiększenie listy zwiększającej ruch w witrynie – uzupełniająca strategia, która przyciąga do witryny użytkowników, których można dodać do list remarketingowych,
  • inwestycja w witryny osiągające dobre wyniki.

Oczywiście wybór strategii remarketingu Google należy dopasować do celu i odbiorców, tak aby reklama miała jak najwyższą skuteczność.

Zwiększ swoja sprzedaż dzięki skutecznej kampanii remarketingowej, którą dla Ciebie przygotujemy.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 31/07/2015 oraz aktualizacja: 31/08/2017

Data dodania: 31/08/2017   Autor: Marta Bongilaj

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Irek pisze:

    Dzięki za wytłumaczenie tego zagadnienia. Także remarketing może być bardzo skuteczny.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to