Sieć reklamowa Google i wyświetlanie reklam

Google AdWords

Sieć reklamowa Google to bardzo dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów – sieć to ponad 2 miliony różnych witryn, w których można wyświetlać reklamy AdWords. Poznaj dokładniej możliwości, jakie daje sieć reklamowa i sposoby kierowania reklam, co pozwoli Ci skutecznie wypromować Twój biznes.

Sieć reklamowa Google

Z wyszukiwarki Google korzystamy praktycznie każdego dnia. Jednak przeciętnego użytkownika interesują jedynie wyniki wyszukiwania – a nie sam proces ustalania kolejności stron czy to, w jaki sposób dobierane są reklamy do strony internetowej. A tak naprawdę warto wiedzieć czym jest sieć reklamowa – wówczas będziemy mieć większą świadomość tego, jak działają kampanie reklamowe i sami będziemy mogli wybrać ten sposób reklamowania swoich usług.

Czym jest sieć reklamowa Google?

Sieć reklamowa to nic innego jak zbiór ponad 2 milionów witryn, aplikacji oraz filmów, na których można wyświetlać reklamy przygotowane w systemie AdWords. Sieć reklamowa idealnie nadaje się do prowadzenia kampanii reklamowych, w szczególności tych ściśle targetowanych – wyświetlając tam reklamy można dotrzeć do naprawdę szerokiego grona klientów. Statystyki mówią, że sieć reklamowa Google dociera aż do 90% osób, które mają dostęp do Internetu. Szczególnie atrakcyjne są różne możliwości kierowania reklam, co pozwala na wyświetlanie przekazu konkretnym odbiorcom, czy np. w wybranych lokalizacjach.

Dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej?

Jak to zostało wcześniej wspomniane sieć reklamowa ma w swoim zasięgu ponad 2 miliony witryn i aplikacji mobilnych, a także filmy w serwisie YouTube. Właśnie tam może pojawić się reklama firmy.

Taka forma promocji to same korzyści dla przedsiębiorcy – jego reklama dociera do nowych osób – potencjalnych klientów, dodatkowo może sam wybrać miejsce wyświetlania reklamy na stronie czy w aplikacji. Do wyboru ma też wiele ciekawych form reklamy: tekstowe, filmowe, graficzne i multimedialne, co jest ważne, gdy chce się dotrzeć do różnych grup odbiorców. Dodatkowo reklamy wyświetlane są na stronach o różnym charakterze – serwisach informacyjnych, blogach i profilach portali społecznościowych.

Poznaj metody kierowania reklam w sieci reklamowej

Kolejną rzeczą, którą warto wiedzieć jest to, w jaki sposób reklama dopasowywana jest do strony należącej do sieci reklamowej Google. Skuteczna technologia kierowania pozwala na efektywnie docieranie z reklamą do odbiorców. Istnieje kilka metod kierowania:

  • słowa kluczowe i tematy (kierowanie kontekstowe) – przy pomocy słów kluczowych wpisanych w system AdWords wyszukiwane są najlepsze witryny do umieszczenia reklamy. Opcja „tematy” pozwala natomiast wyświetlać reklamy na stronach o wybranej tematyce. Przykładowo oferty biura turystycznego będą pojawiały się na blogu o podróżach;
  • można samemu wybrać miejsce w sieci gdzie będzie wyświetlana reklama (kierowanie na miejsca docelowe), to samo tyczy się aplikacji mobilnych, kanałów RSS, itp. To my, a nie automat decydujemy o tym gdzie reklama będzie wyświetlana. Bardzo istotne jest też to, że w taki sam sposób można wybrać witryny, na których reklama nie ma być wyświetlana;
  • kierowanie reklam na grupę docelową, np. kampania remarketingowa – polega na wyświetlaniu treści reklamowych osobom, które odwiedziły stronę, a które nie wykonały żadnych działań – ma to ich zachęcić do powrotu do strony sklepu i wykonania konkretnego działania np. zakupu lub zapisania się do newslettera.

Czy reklama w sieci reklamowej Google jest skuteczna?

Sieć reklamowa to idealne miejsce, jeśli chce się dotrzeć z reklamą do dużego grona odbiorców. Reklama może przynosić bardzo korzystne rezultaty, szczególnie, gdy zajmują się nią profesjonaliści. To czy kampania AdWords przynosi oczekiwane skutki można bardzo łatwo sprawdzić dzięki specjalnym raportom, w których umieszczone są najważniejsze dane. Na ich podstawie można sprawdzić, które z działań i form reklamy wywołują najlepszą reakcję wśród odbiorców. Dzięki temu można modyfikować reklamę i spersonalizować ją tak, aby odnosiła jeszcze lepsze efekty.

Prowadzimy kampanie w sieci reklamowej umiejętnie dostosowując reklamę do danej branży i grupy docelowej dbając o jej efektywność.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 23/07/2015 oraz aktualizacja: 30/01/2017

Data dodania: 30/01/2017   Autor: Marta Bongilaj

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. marjan pisze:

    Bardzo ładna grafika :)

  2. darek pisze:

    Korzystałem z tej reklamy, to całkiem niezły sposób na promocję. Dla mnie dużą zaletą są te różne możliwości kierowania reklam, to pozwala trafić faktycznie do potencjalnych klientów. U mnie szczególnie sprawdza się opcja nr 3, czyli kampania remarketingowa.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to