Skrypty AdWords – dzięki nim Twoje życie stanie się prostsze

Korzystanie z narzędzi usprawniających pracę pomaga zwiększyć efektywność i zaoszczędzić czas – właśnie dlatego doceniamy skrypty AdWords. Zobacz, czym są i dlaczego są pomocne w prowadzeniu kampanii AdWords i podnoszą jej skuteczność. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Skrypty reklam Google

Filtry, etykiety czy reguły stosowane w trakcie prowadzenia kampanii AdWords pozwalają na automatyzację działań. Używając ich oszczędzamy czas i usprawniamy mozolną, powtarzalną pracę. Podobne korzyści przynoszą skrypty AdWords. Pisane w języku JavaScript informują o nieprawidłowych URLach, samodzielnie tworzą mobilne wersje reklam, sprawdzają kondycje konta, usuwają reklamy ze statusem „odrzucona” – a to zaledwie kilka z mnóstwa funkcjonalności, które są w stanie realizować.

Czym są skrypty AdWords?

Jak wspomniałem wyżej, skrypty AdWords są w stanie zautomatyzować Twoją pracę przy prowadzeniu kampanii, a więc pozwolą Ci na znaczną oszczędność czasu. Dzięki nim nie będziesz musiał pamiętać o wykonywaniu niektórych działań, inne zrobią za Ciebie. Same w sobie są fragmentem kodu napisanego przy użyciu języka JavaScript. By z nich skorzystać, nie musisz jednak znać żadnego języka programowania. W Internecie znajdziesz mnóstwo „gotowców”, które znacząco usprawnią Twoją pracę.

Dlaczego warto korzystać ze skryptów AdWords?

Z wielu powodów. Należy pamiętać, że każdy skrypt oferuje inną funkcjonalność. Dzięki temu korzyści, jakie są w stanie przynieść, mogą być zupełnie różne. Celem używania skryptów w trakcie prowadzenia kampanii AdWords jest automatyzacja pracy. W związku z tym skrypty:

  • pozwalają na oszczędność czasu,
  • zwiększają skuteczność działań,
  • wprowadzają wiele dodatkowych możliwości do kampanii.

Kiedy NIE możesz używać skryptów?

Skrypty AdWords zostały stworzone, by usprawnić zarządzania kampanią i raportowanie. Dostęp do nich jasno opisuje dokumentacja, którą znajdziemy na stronach Google. Zgodnie z zasadami Google, skryptów nie możesz używać w kilku sytuacjach. By zweryfikować prawidłowość korzystania z tej funkcjonalności, właściciel największej wyszukiwarki na świecie, zastrzega sobie możliwość monitorowania i kontrolowania wszelkich działań związanych ze skryptami AdWords. By uniknąć kary za nieprawidłowe używanie skryptów, powinieneś pamiętać, by:

  • nie próbować obchodzić ograniczeń lub limitów związanych z interfejsem API AdWords korzystając ze skryptów,
  • nie przekraczać uzasadnionej liczby żądań,
  • nie modyfikować, zakłócać, wyłączać funkcjonalności AdWords,
  • postępować zgodnie z metodami opisanymi w zakładce „Best Practices”.

Co grozi za nieprawidłowe używanie skryptów?

Google, gdy wykryje, że korzystasz ze skryptów w nieprawidłowy sposób, wyśle powiadomienie na adresy e-mail przypisane do konta MCK lub AdWords. Jeśli od tego momentu nie zareagujesz (tj. nie usuniesz elementów naruszających zasady) na upomnienie w przeciągu dwóch dni roboczych, Google może zawiesić wszystkie skrypty na Twoim koncie. Podobnie może skończyć się sytuacja, gdy Google będzie miało uzasadnione podejrzenia, że poważnie naruszyłeś zasady korzystania ze skryptów. W tym wypadku, nie ma nawet obowiązku wcześniejszego powiadamiania Cię o swoich działaniach.

Przykładowy skrypt wykorzystywany przez specjalistów EACTIVE

Skrypt, z którego często korzystam, sprawdza docelowe adresy reklam pod kątem błędów (np. 404). Gdy taki błąd zostanie wykryty, system wysyła e-maila z raportem, a reklama z nieprawidłowym adresem docelowym jest wstrzymywana – opowiada specjalista ds. Google AdWords w naszej firmie, Sławomir Węgliński. – Skrypt ten jest przydatny szczególnie na portalach, gdzie wprowadzane są częste zmiany (np. nowe serwisy). Dzięki niemu unikam generowania pustych kosztów – kliknięć w reklamy, które nie mają szans na konwersję.

Korzystam również ze skryptów, które pomagają nam dostosować stawki w taki sposób, by kampanie były najrentowniejsze. – dodaje Sławek. – Mamy także własny skrypt porównujący reklamy AdWords w ramach grup reklamowych. Działa on na naszych zasadach i sprawdza istotność statystyczną dla różnicach w konwersji i CTR, czym różni się od automatycznej optymalizacji Google.

Nasi specjaliści zawsze dbają o rentowność i skuteczność prowadzonych kampanii. Zobacz co możemy Ci zaproponować i skontaktuj się z nami.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 10/02/2016 oraz aktualizacja: 21/02/2018

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz