Skrypty AdWords – dzięki nim Twoje życie stanie się prostsze

Korzystanie z narzędzi usprawniających pracę pomaga zwiększyć efektywność i zaoszczędzić czas – właśnie dlatego doceniamy skrypty AdWords. Zobacz czym są i dlaczego są pomocne w prowadzeniu kampanii AdWords i podnoszą jej skuteczność.

Skrypty reklam Google

Filtry, etykiety czy reguły stosowane w trakcie prowadzenia kampanii AdWords pozwalają na automatyzację działań. Używając ich oszczędzamy czas i usprawniamy mozolną, powtarzalną pracę. Podobne korzyści przynoszą skrypty AdWords. Pisane w języku JavaScript informują o nieprawidłowych URLach, samodzielnie tworzą mobilne wersje reklam, sprawdzają kondycje konta, usuwają reklamy ze statusem „odrzucona” – a to zaledwie kilka z mnóstwa funkcjonalności, które są w stanie realizować.

Czym są skrypty AdWords?

Jak wspomniałem wyżej, skrypty AdWords są w stanie zautomatyzować Twoją pracę przy prowadzeniu kampanii, a więc pozwolą Ci na znaczną oszczędność czasu. Dzięki nim nie będziesz musiał pamiętać o wykonywaniu niektórych działań, inne zrobią za Ciebie. Same w sobie są fragmentem kodu napisanego przy użyciu języka JavaScript. By z nich skorzystać, nie musisz jednak znać żadnego języka programowania. W Internecie znajdziesz mnóstwo „gotowców”, które znacząco usprawnią Twoją pracę.

Dlaczego warto korzystać ze skryptów AdWords?

Z wielu powodów. Należy pamiętać, że każdy skrypt oferuje inną funkcjonalność. Dzięki temu korzyści, jakie są w stanie przynieść, mogą być zupełnie różne. Celem używania skryptów w trakcie prowadzenia kampanii AdWords jest automatyzacja pracy. W związku z tym skrypty:

  • pozwalają na oszczędność czasu,
  • zwiększają skuteczność działań,
  • wprowadzają wiele dodatkowych możliwości do kampanii.

Kiedy NIE możesz używać skryptów?

Skrypty AdWords zostały stworzone, by usprawnić zarządzania kampanią i raportowanie. Dostęp do nich jasno opisuje dokumentacja, którą znajdziemy na stronach Google. Zgodnie z zasadami Google, skryptów nie możesz używać w kilku sytuacjach. By zweryfikować prawidłowość korzystania z tej funkcjonalności, właściciel największej wyszukiwarki na świecie, zastrzega sobie możliwość monitorowania i kontrolowania wszelkich działań związanych ze skryptami AdWords. By uniknąć kary za nieprawidłowe używanie skryptów, powinieneś pamiętać, by:

  • nie próbować obchodzić ograniczeń lub limitów związanych z interfejsem API AdWords korzystając ze skryptów,
  • nie przekraczać uzasadnionej liczby żądań,
  • nie modyfikować, zakłócać, wyłączać funkcjonalności AdWords,
  • postępować zgodnie z metodami opisanymi w zakładce „Best Practices”.

Co grozi za nieprawidłowe używanie skryptów?

Google, gdy wykryje, że korzystasz ze skryptów w nieprawidłowy sposób, wyśle powiadomienie na adresy e-mail przypisane do konta MCK lub AdWords. Jeśli od tego momentu nie zareagujesz (tj. nie usuniesz elementów naruszających zasady) na upomnienie w przeciągu dwóch dni roboczych, Google może zawiesić wszystkie skrypty na Twoim koncie. Podobnie może skończyć się sytuacja, gdy Google będzie miało uzasadnione podejrzenia, że poważnie naruszyłeś zasady korzystania ze skryptów. W tym wypadku, nie ma nawet obowiązku wcześniejszego powiadamiania Cię o swoich działaniach.

Przykładowy skrypt wykorzystywany przez specjalistów EACTIVE

Skrypt, z którego często korzystam, sprawdza docelowe adresy reklam pod kątem błędów (np. 404). Gdy taki błąd zostanie wykryty, system wysyła e-maila z raportem, a reklama z nieprawidłowym adresem docelowym jest wstrzymywana – opowiada specjalista ds. Google AdWords w naszej firmie, Sławomir Węgliński. – Skrypt ten jest przydatny szczególnie na portalach, gdzie wprowadzane są częste zmiany (np. nowe serwisy). Dzięki niemu unikam generowania pustych kosztów – kliknięć w reklamy, które nie mają szans na konwersję. #wiemyjak

Korzystam również ze skryptów, które pomagają nam dostosować stawki w taki sposób, by kampanie były najrentowniejsze. – dodaje Sławek. – Mamy także własny skrypt porównujący reklamy AdWords w ramach grup reklamowych. Działa on na naszych zasadach i sprawdza istotność statystyczną dla różnicach w konwersji i CTR, czym różni się od automatycznej optymalizacji Google.

Nasi specjaliści zawsze dbają o rentowność i skuteczność prowadzonych kampanii. Zobacz co możemy Ci zaproponować i skontaktuj się z nami.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 10/02/2016 oraz aktualizacja: 21/02/2018

21/02/2018
Michał Kamiński

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to